Cichlide sammensætning?
Fra : mt

Dato : 19-12-04 21:16

Vi har i vores akvarium på 250 l følgende fisk: 3 Blå Ahli, 2 Golden Spec.,
3 Rød juvel, 2 Rødstrubet og 2 Jack Dempsey. Ingen af fiskene er endnu ret
store.

Er dette helt ude i hampen?
Der er ikke umiddelbart de store problemere med territorial dannelse,
bortset fra Golden Spec. hannen!

På forhånd tak....
M. Thomsen

Fra : Mikkel Munk

Dato : 21-12-04 10:51

Røde Juveler er som regel noget af det mest aggressive du kan smide i et
akvarium. Ligeledes er Jack Dempsey heller ikke nogen engel! Rudstruben kan
også være territoriel når den bliver større...

M.

Fra : Carsten Gall

Dato : 21-12-04 10:57

> [...]
> store.
>
> Er dette helt ude i hampen?
> Der er ikke umiddelbart de store problemere med territorial dannelse,

Ja, det er absolut ude i hampen!!
Ahlierne og golden spec. kommer fra Malawisøen,
den du kalder "rød jyvel" kommer fra floderne i vestafrika
og de andre fra syd og mellem amerika.
Lige nu har du måske ikke de store problemmer, men tro mig det får du!!!
Dels er akvariet alt for lille til dine fisk der alle på nær de golden
spec. bliver et
stykker over 10 cm. Jack Demseyerne op i mod de 20 cm.
Ahlierne og de golden spec kan godt gå sammen, men de andre skal have
akvariet for sig selv,
så du skal vælge hvilke du vil have. Iøvrigt kan du ikke forvente at
hverken de rødstrubede eller
jack demseyerne bliveret par, når der kun er 2, også selvom det
tilfældigvis skulle være en han og hun!

Carsten