Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
Dankort med chip spærres snart?
Fra : Peter Knutsen

Dato : 20-12-04 21:02

I nyhederne for nogle dage siden blev det forklaret, at
mange af de nye chip-dankort vil blive spærret her mellem
jul og nytår, hvis man endnu ikke har brugt chippen, dvs.
kun har brugt magnetstriben.

Men hvordan får man brugt chippen? Alle de dankortmaksiner
jeg har set har haft et stykke tape over det "slot" som jeg
formoder at dankortet skal ned i hvis chippen skal bruges,
sådan at kortet kun kan bruges på gammeldags vis.

--
Peter Knutsen
sagatafl.org

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 20-12-04 21:11

Peter Knutsen wrote:

> I nyhederne for nogle dage siden blev det forklaret, at mange af de nye
> chip-dankort vil blive spærret her mellem jul og nytår, hvis man endnu
> ikke har brugt chippen, dvs. kun har brugt magnetstriben.

Mon ikke du har misforstået det. Kortet skal aktiveres, hvilket ikke er
helt det samme.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Nemmere, hurtigere og mere sikkert internet med Firefox

Fra : Devilicious

Dato : 20-12-04 21:15

"Peter Knutsen" <peter@sagatafl.invalid> skrev i en meddelelse

> I nyhederne for nogle dage siden blev det forklaret, at mange af de nye
> chip-dankort vil blive spærret her mellem jul og nytår, hvis man endnu
> ikke har brugt chippen, dvs. kun har brugt magnetstriben.

Som Kim skriver har du misforstået problemstillingen. Det er de gamle
ikke-chipbaserede kort der spærres d. 23 december. De nye chip-kort skal
altså være aktiveret inden den dato, ellers står du uden kort.

MK

Fra : Peter Knutsen

Dato : 20-12-04 21:48

Devilicious wrote:
> Som Kim skriver har du misforstået problemstillingen. Det er de gamle
> ikke-chipbaserede kort der spærres d. 23 december. De nye chip-kort skal
> altså være aktiveret inden den dato, ellers står du uden kort.

Og hvordan aktiverer man så de nye kort? Da jeg fik mit
chipdankort tilsendt, her i sommers, ringede jeg til det
aktiveringsnummer der stod i brevet. Er det bare det det
handler om, eller er der noget andet der skal gøres?

--
Peter Knutsen
sagatafl.org

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 20-12-04 22:20

Peter Knutsen wrote:

> [...]
> tilsendt, her i sommers, ringede jeg til det aktiveringsnummer der stod
> i brevet. Er det bare det det handler om, eller er der noget andet der

Det er bare det. Skriveriet i pressen skyldes nok, at der er en del som
stadig bruger det gamle kort.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
33 tips & tricks til Internet Explorer

Fra : Peter Knutsen

Dato : 21-12-04 23:34

Kim Ludvigsen wrote:

> Det er bare det. Skriveriet i pressen skyldes nok, at der er en del som
> stadig bruger det gamle kort.

Tak.

--
Peter Knutsen
sagatafl.org

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 23-12-04 12:48

"Devilicious" <Magickemi@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> ikke-chipbaserede kort der spærres d. 23 december. De nye chip-kort skal
> altså være aktiveret inden den dato, ellers står du uden kort.

Af alle dage hvorfor filen vælger PBS den 23!
Lige midt i de sidste paniske julegave indkøb - godt man ikke står i en
butik med dankort siger jeg bare :)

/Dennis