processor: In a box og Tray
Fra : Rasmus Carlsen

Dato : 20-12-04 19:36

hvad er forskellen på en processor er "In a box" og "tray"?

ras

Rasmus Carlsen
www.carlsenskontor.dk

Fra : Tonny Poulsen

Dato : 20-12-04 19:45

"Rasmus Carlsen" <rasmus[punktum]carlsen@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> hvad er forskellen på en processor er "In a box" og "tray"?

Den var nem

in a box er med køler, tray er kun selve cpu'en

mvh tp

Fra : Rasmus Carlsen

Dato : 20-12-04 19:47

"Tonny Poulsen" <topo@adslhome.dk> skrev i en meddelelse

> in a box er med køler, tray er kun selve cpu'en

-takker ... kan man så gå ud fra, at den køler, der følger med, at en satans
støjende dims, som man alligevel skal udskifte?

ras

Fra : Tonny Poulsen

Dato : 20-12-04 20:01

> -takker ... kan man så gå ud fra, at den køler, der følger med, at en
> satans støjende dims, som man alligevel skal udskifte?

Hmm, det er jo en smags sag, min athlon 64 3000, kan høres, men ikke nær så
meget som den tidligere xp 2200
det er ikke jetfly vi snakker, men hvis den f.eks skal bruges i musik anlægs
sammenhæng i stuen ville jeg nok finde en anden køler/blæser.

nb efter jeg fik monteret "måtter" i kabinettet er den ikke at høre.

mvh tp

Fra : Rasmus Carlsen

Dato : 20-12-04 20:07

> [...]

> anlægs sammenhæng i stuen ville jeg nok finde en anden køler/blæser.
>
> nb efter jeg fik monteret "måtter" i kabinettet er den ikke at høre.

- ok, det er altså ikke den bedste og mest støjsvage køler, der følger med,
men det kan klares indtil man får købt en ny (eller får sat nogle plader i
kabinettet).

- Hvordan finder jeg i øvrigt ud af hvilket kabinet jeg skal købe, så jeg
ikke står med et bundkort, der ikke kan skrues i kabinettet?

- det er i øvrigt disse to jeg påtænker at købe:

- Bundkort ASUS P4R800-V Deluxe ATX

http://www.gate2prices.dk/hardware/hardware-vis.asp?Kode=H011374

- Processor: Intel Celeron 2000MHz
http://www.gate2prices.dk/hardware/hardware-vis.asp?Kode=H003104

ras

Fra : Leony

Dato : 22-12-04 15:27

"Rasmus Carlsen" <rasmus[punktum]carlsen@tdcadsl.dk> skrev i en
meddelelse news:VoFxd.3800$sn5.3690@news.get2net.dk

> - Hvordan finder jeg i øvrigt ud af hvilket kabinet jeg skal købe, så
> jeg ikke står med et bundkort, der ikke kan skrues i kabinettet?

Der er et par standarder for bundkort - nemlig ATX og MicroATX.

Hvis du køber et ATX kabinet, så kan det rumme begge slags bundkort.
Et MicroATX kabinet kan kun rumme et MicroATX kort.

Hvilken standard/størrelse bundkortet er, plejer at stå på forhandlerens
side.
Det står også på EDBpriser.

Hvis du følger dit link til Gate2prices, så står der om dit bundkort:
P4R800-V Deluxe ATX

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : Rasmus Carlsen

Dato : 22-12-04 16:45

"Leony" <leonyremovethis@tiscali.dk> skrev i en meddelelse

> Hvis du køber et ATX kabinet, så kan det rumme begge slags bundkort.
> Et MicroATX kabinet kan kun rumme et MicroATX kort.

- mange tak.

ras

Fra : Claus Tersgov

Dato : 21-12-04 14:19

Rasmus Carlsen skriblede og skrablede følgende:

> -takker ... kan man så gå ud fra, at den køler, der følger med, at en
> satans støjende dims, som man alligevel skal udskifte?

Nej, ikke nødvendigvis. Men du kan næste altid regne med, at de ikke holder
så længe som en dyr blæser med flere lejer. Efter et par år begynder de i
reglen at larme, fordi lejerne er ved at være slidte.

Claus

Fra : Zulu

Dato : 20-12-04 21:35

Tonny Poulsen wrote:
> "Rasmus Carlsen" <rasmus[punktum]carlsen@tdcadsl.dk> skrev i en
> meddelelse news:FYExd.3497$lu4.3052@news.get2net.dk...
>
> Den var nem
>
> in a box er med køler, tray er kun selve cpu'en

Så vidt jeg husker er der kun 3 mdr garanti på tray/ oem og 3 års garanti på
in a box/ retail.

Zulu

Fra : Tommy

Dato : 20-12-04 22:02

Det har jeg ikke hørt om.....

Men ALT garanti bortfalder hvis man knuser kernen ved montering

Fra : Soren Pedersen

Dato : 20-12-04 23:10

> Så vidt jeg husker er der kun 3 mdr garanti på tray/ oem og 3 års garanti

> in a box/ retail.

Som forbruger kan du ALDRIG stilles dårligere end købeloven (24md's
reklamationsret)

Mvh
Søren

Fra : Zulu

Dato : 21-12-04 13:36

"Soren Pedersen" <soren@munchweb.dk> skrev i en meddelelse

> på
>>
> Som forbruger kan du ALDRIG stilles dårligere end købeloven (24md's
> reklamationsret)

Nej, det siger jeg heller ikke.
Men der står ingen steder i købeloven noget om garanti.
Så 3 års garanti vil altid være bedre end 2 års reklamationsret.

Zulu

Fra : Rander

Dato : 22-12-04 18:32

Tue, 21 Dec 2004 13:35:35 +0100 brugte Zulu 17 linier på at fortælle dette
til dk.edb.hardware:

>Nej, det siger jeg heller ikke.
>Men der står ingen steder i købeloven noget om garanti.

Jo.

>Så 3 års garanti vil altid være bedre end 2 års reklamationsret.

Ja, men du skriver at der er 3 mdr. garanti på tray - købeloven siger 2 års
reklamationsret, hvoraf de første 6 mdr er garanti.

--
Lars Rander, www.rander.dk ICQ#: 987520 ** Pil ikke ved min adresse **
Sjathelt og beskytter af det svage køn (udnævnt af diktator SEJ 5/6-99)

Kvinder har et vidunderligt instinkt for alverdens ting -
undtagen det selvfølgelige. (Oscar Wilde)

Fra : Zulu

Dato : 22-12-04 18:53

Rander wrote:
> Tue, 21 Dec 2004 13:35:35 +0100 brugte Zulu 17 linier på at fortælle
> dette til dk.edb.hardware:

> Jo.

Nej!

> Ja, men du skriver at der er 3 mdr. garanti på tray - købeloven siger
> 2 års reklamationsret, hvoraf de første 6 mdr er garanti.

Nej! Der står ingen steder i købeloven noget om garanti.
De første 6 mdr er det sælger der har bevisførelsen, den såkaldte
formodningsret, dette kan siddestilles med garanti, men det er ikke
garanti - det er stadig reklamationsret.

Fra købeloven:
§ 54. Har køberen ikke inden to år efter genstandens overgivelse til ham
meddelt sælgeren, at han vil påberåbe sig en mangel, kan han ikke senere
gøre den gældende, medmindre sælgeren har påtaget sig at indestå for
genstanden i længere tid eller har handlet svigagtigt.

§ 77 a. Afgørelsen af, om salgsgenstanden lider af en mangel, træffes ud
fra dens beskaffenhed på tidspunktet for risikoens overgang. Forelå der på
dette tidspunkt en mangel, hæfter sælgeren herfor, også selv om den først
viser sig senere.
Stk. 2. Svarer salgsgenstanden ikke til, hvad der kan kræves efter §§ 75
a-77, og skyldes dette, at sælgeren ikke har opfyldt sine forpligtelser
efter aftalen, foreligger der uanset stk. 1 altid en mangel.
Stk. 3. Viser salgsgenstandens manglende overensstemmelse med kravene i §§
75 a og 76 sig inden seks måneder efter leveringen, formodes den manglende
overensstemmelse at have været til stede på det i stk. 1 nævnte tidspunkt,
medmindre denne formodning er uforenelig med salgsgenstandens eller den
manglende overensstemmelses art.

Zulu