Cybertcity's abuse
Fra : Ivar Madsen

Dato : 20-12-04 18:38

Jeg fik i aftes en mail "retur" fra en Hollandsk mail demon, om at mailboxen
ikke eksisterte, det ser ud til at det er en virus der har afsendt den, en
CC kundes's maskine har sendt den, en ADSL kunde, så i morges ved 8 tiden
skrev jeg til CC's abuse, med forventning om at der gik lang tid inden de
tog sig af det, og at jeg ikke hørte noget.

Men nej, 10:28 dumpede der en mail fra CC's Abuse ind på min mailserver

,----[ Udpluk fra mail fra CC's Abuse afdeling ]

`----

Rat at se at CC gør noget,,,

Ivar Madsen

Fra : Anders S.

Dato : 20-12-04 22:31

"Ivar Madsen" <spam.news.cc@milli.dk> skrev i en meddelelse

Klip
> [...]
> skrev jeg til CC's abuse, med forventning om at der gik lang tid inden de
> tog sig af det, og at jeg ikke hørte noget.

De fleste ISPere gør noget. Til daglig sidder jeg i en support hvor vi ofte
bliver kontaktet af kunder der har fået lukket deres linje pga. Virus.

--
MVH
Anders S..

Fra : Ivar Madsen

Dato : 21-12-04 07:20

Anders S. wrote:

> De fleste ISPere gør noget. Til daglig sidder jeg i en support hvor vi
> ofte bliver kontaktet af kunder der har fået lukket deres linje pga.
> Virus.

Det kan godt ske at de fleste gør noget, og regere hurtigt, men TDC's er
meget længe om at gøre noget, og er flere gange skældt offentligt ud for
det.

Ivar Madsen

Fra : Anders S.

Dato : 21-12-04 08:30

> Det kan godt ske at de fleste gør noget, og regere hurtigt, men TDC's er
> meget længe om at gøre noget, og er flere gange skældt offentligt ud for
> det.

Faktisk er hovedparten af dem der bliver lukket TDC kunder!

--
MVH
Anders S..

Fra : Nicolai

Dato : 21-12-04 09:28

> Faktisk er hovedparten af dem der bliver lukket TDC kunder!

Kunne det være fordi hovedparten af danskerne er TDC kunder?

. . . . .

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 21-12-04 10:11

Nicolai skrev:

>Kunne det være fordi hovedparten af danskerne er TDC kunder?

Måske, men det kan da i hvert fald ikke være fordi TDC ikke gør
noget, og det var nok det der var pointen.

--
Bertel

Fra : Thomas Jensen

Dato : 21-12-04 10:59

> Faktisk er hovedparten af dem der bliver lukket TDC kunder!

I så fald ville det være rart med et svar fra TDC's support, om at man
tager kontakt til kunden eller lukker forbindelsen.

Jeg har sendt flere forespørgsler til TDC om at gøre noget ved
specifikke kunder, men modtager aldrig svar og det efterlader lidt
irritation.

Når en stor del er TDC kunder, så er det nok fordi TDC er den største
ISP blandt private og så måske også fordi TDC's primære produkt til
private i lang tid desværre var(er?) uden en NAT router.

Mvh,

Thomas

Fra : iddqd

Dato : 21-12-04 12:45

Thomas Jensen wrote:
> Når en stor del er TDC kunder, så er det nok fordi TDC er den største
> ISP blandt private og så måske også fordi TDC's primære produkt til
> private i lang tid desværre var(er?) uden en NAT router.

Jeg tror ikke så meget at det er et spørgsmål om at det er private
brugere, ihvertfald så er andelen af ikke it-kyndige nok størst hos TDC
for dem der ved lidt mere vil typisk være dem som vælger andre udbydere
(i det omfang det er muligt).

Mvh

Bruno

Fra : Thomas Jensen

Dato : 21-12-04 13:09

iddqd wrote:

> [...]
> brugere, ihvertfald så er andelen af ikke it-kyndige nok størst hos TDC
> for dem der ved lidt mere vil typisk være dem som vælger andre udbydere

Måske - Men er der nogen konkret der bakker det op? Tiscali går direkte
efter den "lille" bruger (som jeg formoder er Fru. Hansen og ikke
nødvendig specielt IT kyndig) med Highway produktet og CyberCity kører
TV kampagner med jævne mellemrum, som rammer bredt i befolkningen. Jeg
må nok siges at være IT kyndig og bla. derfor valgte jeg at betale mere
for Pro@ccess produktet fra TDC. Dette var fordi jeg ønskede mere
stabilitet end de fleste andre produkter tilbød. Så jeg valgte en vis
kvalitet og fremfor billige priser, som mange andre bruger som parameter.

For dette ikke skal betragtes som flamebait, så skete valget tidligt
efter introduktionen af ADSL for en del år siden. Dengang var der stadig
en del børnesygdomme. I dag benytter jeg stadig Pro@ccess til min
webserver, men bruger også en anden udbyder til den mere useriøse del.

Nå, tilbage til emnet. Mange af disse automatiske orme har langt sværere
ved at nå PC'en når den er placeret bag ved en simpel NAT router og det
har sparet mange for f.eks Blaster da den hærgede. Jeg syntes internet
forbindelser til private burde forsynes med en NAT router som standard,
hvor kunden så aktivt skal fravælge den, såfremt de ikke mener at have
behov for den.

Med venlig hilsen

Thomas

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 21-12-04 17:51

Thomas Jensen skrev:

>Måske - Men er der nogen konkret der bakker det op? Tiscali går direkte
>efter den "lille" bruger [...]

Stofanets koncept er også rettet mod den lille bruger. For et par
år siden betalte 27 % af deres kunder kun 50 kr. om måneden
(svarende til et forbrug under 50 MB), og jeg gætter på at det
tal ikke har ændret sig.

--
Bertel

Fra : Rudi Stegen

Dato : 21-12-04 21:14

Hej Thomas Jensen, du skrev i dk.edb.internet.udbydere:

> Jeg syntes internet forbindelser til private burde forsynes med en
> NAT router som standard, hvor kunden så aktivt skal fravælge den,
> såfremt de ikke mener at have behov for den.

Det har Tiscali (dengang World Online) jo haft fra starten, tilmed uden
at kunne fravælge.

Fra vist sommeren 2003, da de dels splittede deres ADSL-produkt op i
"Bredbånd" og "Bredbånd Plus" (sidstnævnte identisk med deres tidligere
"ADSL" [1]), dels lavede videresalg af TDC-opkoblinger på centraler,
hvor Tiscali ikke havde eget udstyr, blev det lidt mere rodet.

Er man opkoblet på en af deres egne centraler, er der obligatorisk NAT-
router med, hvilket dog ikke gælder Highway-produktet.
Er man ikke, er det bag kulisserne en TDC-løsning, og der er ingen NAT-
router med.

[1] Hvilket er den, jeg har haft (og stadig har) siden den reelle ADSL-
start i sommeren 2000. Det er nu ikke blot opkoblingen, jeg har udtalt
positiv erfaring med. Det gælder også deres support (identisk med
"teknisk support"), som jeg haft brug for nogle få gange.

Men jeg kan selvfølgelig kun udtale mig om egne erfaringer.

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Søren Bertelsen

Dato : 15-02-05 07:51

> [...]
>stabilitet end de fleste andre produkter tilbød. Så jeg valgte en vis
>kvalitet og fremfor billige priser, som mange andre bruger som >parameter.

Hvis du ønsker mere stabilitet, hvorfor vælger du så en linje ved tdc?
jeg arbejder selv til hverdag for en af deres konkurrenter, og det er jo
bevist at mange andre selskaber (så cc) kører 10x mere stabilt.
Personligt vil jeg sige at jeg har været koblet på tdc's
bredbåndsforbindelse, og følte at jeg blev koblet af tit (2-3 gange om
måneden), og nu har jeg haft cc i 7 måneder, og kan kun huske én gang
jeg blev koblet af, faktisk lige nøjagtig 7 minutter (dengang der var
storm).

TDC syntes jeg er utrolig ustabil, og hvis man har mulighed for at
benytte et andet selskab, så gør det endelig..

mvh.
Søren Bertelsen
/munki

Fra : Thomas Jensen

Dato : 15-02-05 11:55

Søren Bertelsen wrote:

> Hvis du ønsker mere stabilitet, hvorfor vælger du så en linje ved tdc?

Du kunne jo starte med at læse resten af beskeden. Der står ganske
tydeligt at årsagen til at valget blev foretaget dengang ADSL var nyt og
TDC leverede på det tidspunkt en stabil løsning. Der florerede *MANGE*
skræk historier om defekte routere mm. hos andre leverendører - hvis de
overhovedet kunne levere til en.

Ved Pro@ccess kunne jeg også vælge en højere grad af service (hurtigere
respons ved problemer), fast IP mm. I det prissegment jeg befandt mig
havde de andre ikke rigtigt samme produkt.

Pre@ccess linien som så nu hedder Bredbånd Pro har altid virket
tilfredsstillende og jeg har kun 2-3 gange på små 3 år oplevet nedetid -
bla. under stormen hvor strømmen gik og modemmet brændt af da det blev
tændt igen.

> jeg arbejder selv til hverdag for en af deres konkurrenter, og det er
> jo bevist at mange andre selskaber (så cc) kører 10x mere stabilt.

Det syntes jeg bare du skulle levere dokumentation for så. Jeg har ikke
set undersøgelser der skulle vise at de andre ADSL leverendører er 10
gange mere stabile og det er altså ikke nok at 3 ansatte hos CC alle har
oplevet problemer hos konkurrenten.

> [...]
> måneden), og nu har jeg haft cc i 7 måneder, og kan kun huske én gang
> jeg blev koblet af, faktisk lige nøjagtig 7 minutter (dengang der var

Tjah.

> TDC syntes jeg er utrolig ustabil, og hvis man har mulighed for at
> benytte et andet selskab, så gør det endelig..

Jeg kan komme i tanke om masser af grunde til at vælge en anden
leverendør end TDC, men "ustabil" er ikke en af de grunde jeg kan komme
i tanke om.

Mvh,

Thomas.

Fra : Claus Tersgov

Dato : 15-02-05 16:17

"Søren Bertelsen" <munki@email.dk> skrev

> Hvis du ønsker mere stabilitet, hvorfor vælger du så en linje ved tdc?
> jeg arbejder selv til hverdag for en af deres konkurrenter, og det er jo
> bevist at mange andre selskaber (så cc) kører 10x mere stabilt.

Det bevis kunne jeg godt tænke mig at se!

Claus