Webhotel med fuld php funktionalitet?
Fra : Ukendt

Dato : 20-12-04 15:54

Følgende virker ok lokalt, men ikke på B-One's webhotel:

$lines =file ("http://www.example.com");
foreach ($lines as $line_num => $line) {
}

Jeg gætter på, at det skyldes indstilingen
allow_url_fopen no value

Kan i anbefale et godt webhotel uden sådanne begrænsninger?

Hvad skal man mere være opmærksom på ifm. php og webhotel?

Flemse

Fra : Simon Lyngshede

Dato : 20-12-04 19:04

On Mon, 20 Dec 2004 09:54:12 -0500, wrote:

> Jeg gætter på, at det skyldes indstilingen
> allow_url_fopen no value
>
> Kan i anbefale et godt webhotel uden sådanne begrænsninger?
>
> Hvad skal man mere være opmærksom på ifm. php og webhotel?

Du kunne jo først prøve om du kan ændre det for dit webhotel igennem
..htaccess filer, f.eks med:

php_flag allow_url_fopen On

Jeg er nu ikke sikker på det det virker. Noget helt andet er, det er ikke
så meget en begrænsning som en sikkerheds feature. Husk på at du dele
serveren med en masse andre, og langt fra alle går lige meget op i
sikkerheden af deres php kode. Personligt irriterede det mig grænseløst
da Web10 satte register globals til "On", bare fordi for mange at deres
kunder havde klaget over at de ikke kunne få deres defekte kode til at
køre.

Alternativt har jeg hørt at man kan bruge en PHP class ved navn snoopy:
http://sourceforge.net/projects/snoopy/ men jeg har ikke testet det.

--
Simon Lyngshede
simon@giraf.spiceweasel.dk