Må jeg montere udendørs telekabel selv?
Fra : Truberg \(4100\)

Dato : 20-12-04 11:16

Vi har været så uheldige at få revet vores udendørs telefonkabel over, og nu
er mit spørgsmål om jeg selv må montere et nyt fra boksen til huset eller
skal jeg kontakte TDC? hvis jeg selv må, er der så nogen der ved hvor man
kan købe sådant kabel (mener det er med blykappe)

Dannie

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 20-12-04 17:19

"Truberg \(4100\)" <dan9eSLET@DETTEhotmail.com> wrote in

> Vi har været så uheldige at få revet vores udendørs telefonkabel
> over, og nu er mit spørgsmål om jeg selv må montere et nyt fra
> boksen til huset eller skal jeg kontakte TDC?

Så vidt jeg husker er det ind til første stik inde i huset at TDC har
eneret på at pille i kablerne så du skal nok have fat i dem.

"Drømmen om et samlet Europa har ingen mulighed for at
blive virkelighed. Man kan ikke lave omelet af hårdkogte æg."
[Charles De Gaulle]

Fra : Thomas H.

Dato : 20-12-04 17:50

"Truberg (4100)" <dan9eSLET@DETTEhotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> skal jeg kontakte TDC? hvis jeg selv må, er der så nogen der ved hvor man
> kan købe sådant kabel (mener det er med blykappe)

Det kommer helt an på hvad det er for en boks, for hvis den er plomberet med
en eller anden form for TDC plombering, er det ikke lovligt selv at åbne
den..

MVH
Thomas H.

Fra : Bigmann

Dato : 20-12-04 19:28

Man må ikke selv pille i noget af det der er før det første stik, det kaldes
monopol skillepunktet.

/Bigmann
www.ip-telefondebat.dk

Fra : Thomas H.

Dato : 21-12-04 00:11

"Bigmann" <Fake@fake.fake> skrev i en meddelelse

> Man må ikke selv pille i noget af det der er før det første stik, det
kaldes
> monopol skillepunktet.

Det er ikke nødvendigvis rigtigt det du skriver der, for det et ikke altid
sikkert, at det er et stik der er det monopole skillepunkt !

MVH
Thomas H.

Fra : anders majland

Dato : 21-12-04 16:06

> Det er ikke nødvendigvis rigtigt det du skriver der, for det et ikke altid
> sikkert, at det er et stik der er det monopole skillepunkt !

Og det er heller ikke altid at TDC kundeservice ved hvor skillipunktet er

Jeg rekviredede tegninger fra TDC inden jeg skulle have lavet indkørslen om
for ikke at risikere at grave telefonkablet over. Desværre viste tegningen
at kablet skulle ende på nordsiden af huset. I praksis sidder dåsen nu
udvendigt på en vestvendt mur (Og den ser meget "original" ud fra
telefoniens barndom, med skrueterminaler til at samle kablerne i - og i
jorden lå kablerne under en jysk-telefon plaststrimmel - opdagede jeg da jeg
gravede have deromme).

Men kundeservice kunne ikke fortælle mig om den dåse (der kan åbnes med en
alm. skruetrækker) var skillepunktet eller om det var første telefonstik
indendørs (i praksis den midterste af 5 stik der bare var forbundet
parallelt). Der er lavet nyt i huset omkring 1998 (incl telefoni) og det er
formodenligt lavet uden TDC's indblanding (ellers havde de vel registreret
hvor dåsen sad på muren)

/A