MS Windows
briani 27239
Windows forvirring om netværk
Fra : Boerge

Dato : 20-12-04 09:28

Min PC benytter Windows XP Home SR2, og er forbundet til internettet via
et kabelmodem og et netkort.

Nogle gange deaktiverer jeg internetforbindelsen, når jeg spiller. I den
forbindelse opstår det problem, at forbindelsen ganske vist deaktiveres,
men dens status under Netværksforbindelser ændres ikke.

Konsekvensen er, at jeg er nødt til at genstarte for at kunne aktivere
forbindelsen igen. Indtil da er Aktiver ikke en mulighed, Status giver
intet svar og Reparer giver en fejlmeddelelse om, at TCP/IP ikke er
tilgængelig.

Har I nogen forslag til mulige årsager og løsninger på problemet?

Med venlig hilsen
Børge

Fra : Sven

Dato : 20-12-04 17:09

> Har I nogen forslag til mulige årsager og løsninger på problemet?
>

> Med venlig hilsen
> Børge

Har haft samme problem da jeg havde stofanet. Deaktiver netkortet i
stedet for, det kan aktiveres igen, uden at skulle genstarte.

Sven

Fra : Boerge

Dato : 20-12-04 22:28

Sven wrote:

> Har haft samme problem da jeg havde stofanet. Deaktiver netkortet i
> stedet for, det kan aktiveres igen, uden at skulle genstarte.

Tak for svaret.

Det er en smule mere kompliceret, fordi der ikke er nogen genvej til
netkortet. Til gengæld kører spillet mere stabilt, når netkortet er
deaktiveret.

Med venlig hilsen
Børge

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 20-12-04 22:32

Boerge skriver:

> Har I nogen forslag til mulige årsager og løsninger på problemet?

At slukke for kabelmodemmet, når du spiller ?

eller:

Højreklik på "Andre computere" og vælg "egenskaber", højreklik på
"LAN-forbindelse" og vælg "deaktiver"

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Boerge

Dato : 20-12-04 23:20

Klaus D. Mikkelsen wrote:

> Højreklik på "Andre computere" og vælg "egenskaber", højreklik på
> "LAN-forbindelse" og vælg "deaktiver"

Jeg har ingen "Andre computere", og det er netop "LAN-forbindelse" under
"Netværksforbindelser", der giver problemer, nok efter jeg omdøbte den.

Med venlig hilsen
Børge

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 21-12-04 06:14

Boerge skriver:

> Jeg har ingen "Andre computere",

Okay, jeg bruger "klassisk visning" så jeg har andre computere

> og det er netop "LAN-forbindelse" under
> "Netværksforbindelser", der giver problemer, nok efter jeg omdøbte den.

Underligt, det giver ingen problemer her.

Fra : s

Dato : 21-12-04 13:51

> Jeg har ingen "Andre computere", og det er netop "LAN-forbindelse" under
> "Netværksforbindelser", der giver problemer, nok efter jeg omdøbte den.

indstillinger - kontrolpanel - netværksforbindelser
højreklik på Lan og vælg opret genvej

mv helge