rs("etellerandet") problem
Fra : Thomas K

Dato : 19-12-04 23:28

Jeg har et problem med 2 asp sider som arbejder sammen. Den
første side viser en overskrift fra en meddelelse, samt nogle få
ord fra selve meddelelsen. Den næste side viser så overskriften
samt hele meddelelsen. Men her opstår et problem jeg ikke kan
finde fejlen på. Når jeg vil klikke mig videre til næste side kan
den ikke vises. Men fjerner jeg den første linie med rs("Titel")
fra start.asp, virker det fint, og alt vises korrekt, pånær at
overskriften selvfølgelig ikke vises på den første side. Hvorfor
får jeg ikke lov til at vise titlen på start.asp????

Database oplysninger:
Databasens filnavn er forum.mdb
Databasen hedder overskrifter
Tabellen Forum indeholde navnet Overskrift
Tabellen Titel indeholder overskriften
Tabellen Tekst indeholder selve meddelelsen

Første side (start.asp):
<%
' Overskrifter
DSN = "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; "
DSN = DSN & "DBQ=" & Server.MapPath("/vti_log/forum.mdb")
Conn.Open DSN
strSQL = "Select * From overskrifter where Forum = 'Overskrift'"
Set rs = Conn.Execute(strSQL)
Do
Response.write "<div id='indeni'>"
Response.write "<legend><span style='font: bold 12 verdana;
color: maroon'>"
Response.write rs("Titel")
Response.write ": </span></legend>"
Response.write (left(Replace(rs("Tekst"),Chr(13),"<br>"),35))
Response.write "... "
Response.write "<form action='forum.asp' method='post'
style='display:inline'>"
Response.write "<input type='hidden' name='Titel' value='"
Response.write rs("Titel")
Response.write "' />"
Response.write "["
Response.write "<input type='image' src='image/laes.gif' alt='Se
tråd' />"
Response.write "]"
Response.write "</form>"
Response.write "</div>"
rs.MoveNext
Loop While Not rs.EOF
Conn.Close
Set Conn = Nothing
%>

Anden side (forum.asp):
<%
DSN = "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; "
DSN = DSN & "DBQ=" & Server.MapPath("/vti_log/forum.mdb")
Conn.Open DSN
strSQL = "Select * From overskrifter where Titel = '" &
Request.form("Titel") & "'"
Set rs = Conn.Execute(strSQL)
Do
Response.write "<div id='overskrifttext'>"
Response.write rs("Titel")
Response.write "</div>"
Response.write "<div id='midtertextfelt' style='text-align:
justify'>"
Response.write "<div id='indeni'>"
Response.write Replace(rs("Tekst"),Chr(13),"<br>")
Response.write "</div>"
Response.write "</div>"
rs.MoveNext
Loop While Not rs.EOF
Conn.Close
Set Conn = Nothing
%>

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Thomas K

Dato : 20-12-04 00:19

Problemet er løst nu. Det var min database som det var galt med i
kolonnen Titel. Men som om jeg har misforstået et eller andet.

Jeg oprettede min database ved at indsætte et adresse felt, samt 7
notat felter som fik tildelt hvert deres navn. Dette gjorde jeg
fordi at hvis jeg bare højreklikkede for at indsætte en ny kolonne,
kunne jeg ikke indføre uendelig tekst, men blev stoppet efter et
bestemt antal bogstaver. Anvendte jeg standard notat kolonnen fra
vha. guiden, kunne jeg skrive lige så mange bogstaver jeg ville.

Efter jeg slettede kolonnen Titel (som jo oprindeligt var en notat
kolonne vha. guiden) og oprettede den igen ved bare at højreklikke
og indsætte ny kolonne, ja så ville den godt vise Titlen på begge
sider?

Mit spørgsmål er så nu: Hvad er forskellen på de forskellige
standard kolonner vha. guiden, og den man opretter ved at
højreklikke og indsætte ny kolonne? Og hvorfor har den sidst nævnte
et begrænset antal bogstaver den kan indeholde?