Fisk gnider sig mod sten /planter samt har~
Fra : Fidolinux.dk

Dato : 19-12-04 20:22

Hejsa
Idag da jeg kom hjem med mine nyindkæbte discusunger så jeg at mine
sommerfugleciclider gned sig op af planterne i hurtige bevægelser. Jeg kan
også se de har nogle bitte små pletter på kroppen (3-7 stk), men ikke alle
sammen, kun nogle.
En enkelt fisk har mistet lidt af sin farvepragt, men ser ellers sund og
rask ud.
Jeg er jo ikke meget for dette, da jeg som sagt lige har købt mig et par
discusunger.
Hvcad gør jeg ?
Akvariet er blevet startet op for ca en mdr siden.
Hvilken medicin skal jeg købe ?

--
Mvh stefan
--------------------------

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 19-12-04 21:44

Fidolinux.dk skrev:

> Hvilken medicin skal jeg købe ?

Faunamor og så hurtigt som muligt. Dine sommerfuglecichlider
har Ichthyophthirius.

<http://www.avifauna.dk/product_info.php?products_id=1181>.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Fidolinux.dk

Dato : 19-12-04 22:47

> Faunamor og så hurtigt som muligt. Dine sommerfuglecichlider
> har Ichthyophthirius.
>
> <http://www.avifauna.dk/product_info.php?products_id=1181>.

Det vil jeg købe straks imorgen.
Ved du hvor stor chance der er for at fiskene overlever ?
De spiser stadig godt

Fra : Lars Stigaard

Dato : 19-12-04 23:58

Dine fisk skal nok klare den, hvis du begynder behandlingen straks. HUSK at
læse brugsanvisningen ( gerne 2 gange ) og følg den ...
og lav en vandskift inden du begynder, gerne en god en ;) 50 %
og lad være med at smide dine discos i baljen ...

--
Mvh.
Lars Stigaard

Fra : Fidolinux.dk

Dato : 20-12-04 16:37

> Dine fisk skal nok klare den, hvis du begynder behandlingen straks. HUSK
> at
> læse brugsanvisningen ( gerne 2 gange ) og følg den ...

Har jeg gjort, samtidig med stort vandskifte ;)

> og lad være med at smide dine discos i baljen ...

Jeg har desværre ikke andet sted de kan være, så jeg må nok bare se tiden
an.

Tak for hjælpen, skal nok holde tråden opdateret