IP telefoni, Stofa, router?
Fra : Eva

Dato : 19-12-04 17:10

Jeg har tænkt mig at anskaffe en ip-telefon/adapter og konto hos et af de
mange firmaer, der findes indenfor ip-telefoni. Og jeg kan se, at det
kræver, at man har en router.
Men problemet er så, at det ser ud, som om alle mener, at det er en
selvfølge, at man har en router, når man nu har bredbånd. Jeg har Stofanet
og et kabelmodem gennem usb, samt et netkort der ikke er i brug.
Er jeg nødt til at anskaffe både router og ip-telefon/adapter for at kunne
foretage og modtage opkald?

Fra : Hans-Henrik Andresen

Dato : 19-12-04 17:28

Hej Eva,

Den telefonadapter vi sælger sammen med abonnement hos Telefin til kr.
649.00 er med indbygget router. Det kræver bare at du benytter dit
netkort i din pc, og ikke din usb-ledning.

mvh. Telefin

Fra : Henrik Christensen

Dato : 19-12-04 17:43

Hans-Henrik Andresen <hhandresen@_REMOVETHIS_hotmail.com> skrev:
Lidt skjult reklame, eller hvad ??

Det er ikke kun Telefin der er så smarte, som Hans-Henrik Andresen
skriver, jeg har abb. hos Telsome, og de har også en adapter med
indbygget router, Grandsteam Handytone 486, og det er korrekt at den
skal sluttes til netkortet.

/
Henrik

Fra : Soren (News)

Dato : 20-12-04 16:45

"Eva" <bleylum@mail1.stofanet.dk> writes:

> [...]
> og et kabelmodem gennem usb, samt et netkort der ikke er i brug.
> Er jeg nødt til at anskaffe både router og ip-telefon/adapter for at kunne

Er der mulighed for at slutte en router til dit kabelmodem, eller har det
kun en USB udgang?

Hvis ikke, saa kan du proeve at installere noget NAT software paa din PC,
og saette et cross-over kabel mellem din PC og den adapter du vaelger. Du
skal saa have din PC taendt for at der er net til adapteren, men du har
fordelen af at hvis IP-telefoni ikke virker for dig, ja saa har du ikke
vaeret ude og investere i en router

Hvis der er mulighed for at slutte en router til dit modem, saa kan du
lure paa http://www.estation.dk/group.asp?group=291 .. Der er en
del forskellige VoIP enheder med router indbygget. Sipura'en ville jeg
selv tage hvis jeg stod og manglede.

Held og lykke med det

Mvh, Soren

Fra : Eva

Dato : 20-12-04 23:06

Tak for svar :)

> Er der mulighed for at slutte en router til dit kabelmodem, eller har det
> kun en USB udgang?

Ja, det har kun én USB udgang. + en LAN(
http://broadband.motorola.com/noflash/sb4200.html)
Jeg har tænkt på følgende mulighed: USB kabel mellem computer og modem - og
ethernet kabel mellem adapter og modem. Mon det vil lade sig gøre?

Fra : Hans-Henrik Andresen

Dato : 21-12-04 10:13

Det er muligt ja, men det kræver at du køber en ekstra ipadresse hos
webspeed (var det ikke der du var kunde)
Men hvorfor ? når du nu har netkort i din pc ?

/Hans-Henrik