Mailing lister
Fra : Wonderbaum

Dato : 19-12-04 16:36

Kære nyhedsgruppe,

Som en stor tilhænger af effekten af et nyhedsbrev når man har en online
shop, så er jeg nysgerrig efter om nogen kender et sted hvor man kan købe
gode e-mail adresser på UK beboere.

Det er meget vigtigt, at det ikke er lister fra folk der har støvsuget
nettet efter diverse, men derimod steder der sælger e-mails ved at deres
brugere bevidst har valgt at modtage reklamer inden for specifikke områder.

Jeg ser frem til jeres svar.

--
/Wonderbaum
www.wubi.dk

Fra : KHJ

Dato : 19-12-04 23:10

Wonderbaum wrote:
> [...]
> nettet efter diverse, men derimod steder der sælger e-mails ved at
> deres brugere bevidst har valgt at modtage reklamer inden for

Det lyder nærmest som et paradoks.
KHJ

Stadig med hang til det analoge

Fra : Carsten Riis

Dato : 20-12-04 00:33

KHJ wrote:

> Det lyder nærmest som et paradoks.

Tja, firmaer som wanna-save.dk og edbpriser.dk "sælger" da adresser.
Altså i form af, at indholdet i de mail som de sender ud er fra firmaer
som henvender sig til brugerne af sådanne nyhedsbreve.
Afsenderen er så stadig wanna-save.dk og edbpriser. Men indholdet er
tydeligvis lavet af firmaet som vil have et budskab ud.

mvh

Carsten Riis

Fra : KHJ

Dato : 20-12-04 12:41

Carsten Riis wrote:

> [...]
> Afsenderen er så stadig wanna-save.dk og edbpriser. Men indholdet er
> tydeligvis lavet af firmaet som vil have et budskab ud.

Jeg "vandt" en gang en Ericsson mobil for 1 kr. med tilslutning telia. Jeg
oplevede ikke øget spammail på det grundlag. Jeg fik et nyhedsbrev fra dem
en gang i mellem med nye tilbud, men de ophørte i løbet af kort tid -
formodentlig fordi jeg ikke kø
KHJ

Stadig med hang til det analogebte mere af dem.

Fra : Ralph

Dato : 19-12-04 23:59

"Wonderbaum" <wonderbaum13REMOVE@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> nettet efter diverse, men derimod steder der sælger e-mails ved at deres
> brugere bevidst har valgt at modtage reklamer inden for specifikke

Ikke et svar, blot en kommentar: JEG læser ALDRIG nyhedsbreve eller lign.
fra afsendere jeg ikke kender, jeg har en hjemmeside med min e-mailadresse
derfor modtager jeg en del spam, TDC er dog dygtige til at fjerne det meste,
men alligevel ligger der 10-15 mails til mig hver morgen, de åbentlyse spams
slettes - uden at jeg læser dem - på under 5 sekunder. Sådan tror jeg de
fleste vil reagere, de der IKKE gør, er typer der er sikre på at hvis de
handler som du, bliver millionærer i morgen - hvorfor vil du i kontakt med
dem?

--
venligst
Ralph

Fra : Ukendt

Dato : 20-12-04 06:38

> Ikke et svar, blot en kommentar: JEG læser ALDRIG nyhedsbreve eller lign.
> fra afsendere jeg ikke kender, jeg har en hjemmeside med min e-mailadresse
> derfor modtager jeg en del spam,

Måske kan dette link have interesse for dig:

http://www.edb.hum.aau.dk/help/mailnews/antispam.php

Fra : Wonderbaum

Dato : 21-12-04 23:19

"Ralph" <rwr@post6.tele.dk> wrote in message
> [...]
> Sådan tror jeg de fleste vil reagere, de der IKKE gør, er typer der er
> sikre på at hvis de handler som du, bliver millionærer i morgen - hvorfor

Jeg må have været utrolig utydeligt i mine vendinger siden så mange har
misforstået mig.
For det første skal det jo pointeres at det aldrig vil kunne gå i kategorien
SPAM hvis man selv ligefrem har bedt om at få noget tilsendt.

Tag f.eks. sider der fortæller om diverse aktieinformation eller nyheder om
sport eller hvad ved jeg. Hvis man tilmelder sig deres nyhedsbreve så er det
jo fordi det har interesse for den enkelte.
Min påstand er derfor at dem der sender den slags informationer som bliver
efterspurgt, faktisk gør modtageren en tjeneste (yder en service).

Dernæst kan jeg så oplyse at der rent faktisk findes firmaer som aktivt
hjælper folk med diverse interesser til at modtage netop de informationer
som de søger.
Ligeledes findes der andre tjenester, hvor man, når man tilmelder sig disse,
samtidig har mulighed FRIVILLIGT at tilmelde sig andre nyheder/tilbud etc. i
samme (eller beslægtede) genre.

Denne slags kender jeg allerede nu en del af i DK, men jeg er altid
interesseret i at finde flere. Prissammenligninger og kvalitet af brugere er
jo vigtige parametre for mig, da jeg jo gerne vil sælge mine produkter til
dem der efterspørger dem. Men igen.... det er FRIVILLIGT. Man får kun glade
og trofaste kunder ved at sælge dem noget de rent faktisk ønsker.

Jeg håber at det bare er blevet en lille smule tydeligere..

Mvh
Wonderbaum