Problemer med SSH
Fra : Martin Schultz

Dato : 19-12-04 12:09

Hejsa

Når jeg prøver at SSHeh fra min debian server får jeg følgende fejl:

hexagon:/home/msh# ssh locahost
/etc/ssh/ssh_config: line 33: Bad configuration option: PermitRootLogin
/etc/ssh/ssh_config: line 34: Bad configuration option: IgnoreRhosts
/etc/ssh/ssh_config: line 35: Bad configuration option: X11Forwarding
/etc/ssh/ssh_config: terminating, 3 bad configuration options

Min ssh_config ser ud som følger, jeg kan ikke se hvad der skulle være
galt med den:

# Site-wide defaults for various options

# Host *
# ForwardAgent no
# ForwardX11 no
# RhostsAuthentication no
# RhostsRSAAuthentication no
# RSAAuthentication yes
# PasswordAuthentication yes
# BatchMode no
# CheckHostIP yes
# StrictHostKeyChecking ask
# IdentityFile ~/.ssh/identity
# IdentityFile ~/.ssh/id_rsa
# IdentityFile ~/.ssh/id_dsa
# Port 22
Protocol 2
PermitRootLogin no
IgnoreRhosts yes
X11Forwarding no
RhostsAuthentication no
RhostsRSAAuthentication no
# PermitEmptyPasswords no

# Cipher 3des
# Ciphers aes128-cbc,3des-cbc,blowfish-cbc,cast128-cbc,arcfour,aes192-cbc,aes256-cbc
# EscapeChar ~

med mindre andet er angivet.

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 19-12-04 12:16

Martin Schultz <news2004@adsltips.invalid> writes:
>Min ssh_config ser ud som følger, jeg kan ikke se hvad der skulle være
>galt med den:

[klip]

Det, du har citeret, er sshd_config - bemærk det ekstra "d".

Der er væsentlige forskelle mellem de to filer, selvom de ser
ret ens ud ved første øjekast.

Som udgangspunkt kan man starte med en tom ssh_config for at
se, at SSH i det hele taget virker. Dernæst kan man begynde
at læse manualen og hælde de options i, man finder nødvendige.

Mvh.
   Klaus.

Fra : Martin Schultz

Dato : 19-12-04 12:26

Klaus Ellegaard <klausellegaard@msn.com> skrev 2004-12-19:

> [klip]
>
> Det, du har citeret, er sshd_config - bemærk det ekstra "d".
>
> Der er væsentlige forskelle mellem de to filer, selvom de ser
> ret ens ud ved første øjekast.

Æv, hvor pinligt. Jeg havde ikke set at jeg redigerede den forkerte
fil.

Martin
med mindre andet er angivet.

Fra : Søren Hansen

Dato : 20-12-04 20:36

Den Sun, 19 Dec 2004 11:16:08 +0000. skrev Klaus Ellegaard:

> [klip]
>
> Det, du har citeret, er sshd_config - bemærk det ekstra "d".

Nej, det er faktisk nok hans ssh_config, som han på en eller anden vis er
kommet til at overskrive med indholdet af sshd_config. Det forklarer
også, hvorfor ssh-KLIENTEN bitcher over PermitRootLogin og den slags.

Fra : Jes Vestervang

Dato : 22-12-04 18:07

> Æv, hvor pinligt. Jeg havde ikke set at jeg redigerede den forkerte
> fil.

'd' er et lusket bogstav. Jeg havde engang stavet address med ét d i
/etc/network/interfaces og nåede da også at poste mit problem her i
gruppen, hvor problemet så også blev løst
--
mvh Jes Vestervang