Q: Internet Connection Type - TDC adsl
Fra : none

Dato : 19-12-04 11:39

Hej, jeg er ved at sætte en Router op til TDC Adsl.

Det handler om en D-Link DI-624.

Når jeg kører setup'en på routeren stiller den spørgsmålet om "Internet
Connection Type (WAN)"
Mulighederne er:

Dynamic IP Address
Static IP Address
PPPoE (Point-to-Point Protocal over Ethernet)
PPTP

Jeg ville jo tro at det er Dynamic IP Address, men som forklaring til PPPoE
står der at det er typen for de fleste DSL-brugere.

Vælger jeg PPPoE skal jeg indtaste brugernavn og password, dette er ikke
tilfældet hvis jeg vælger Dyn. IP Ad.

Hvad skal jeg vælge?

På forhånd tak for hjælpen!

MVH
Anders

Fra : Jesper Lund

Dato : 19-12-04 11:58

none <jfkls@jflsd.com> wrote:

> [...]
>
> Vælger jeg PPPoE skal jeg indtaste brugernavn og password, dette er
> ikke tilfældet hvis jeg vælger Dyn. IP Ad.

Hvis du har DHCP ADSL (og det har du hvis du ikke skal "logge" på med
brugernavn og password), skal du vælge dynamisk IP address.

--
Jesper Lund

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 19-12-04 16:56

none wrote:
> Hej, jeg er ved at sætte en Router op til TDC Adsl.
> Hvad skal jeg vælge?

Kommer an på hvilken ADSL-løsning fra Tdc, det drejer sig om.

De har både en DHCP løsning - der skal den sættes til DHCP - og det gælder
både for dynamisk og fast Ip, da den i begge tilfælde skal hente Ip m.v. fra
Tdc.....

Men de har også løsninger med PPPOE......

Jan

Email: jan@jve.invalid Web: www.jve.dk

Fra : Joba

Dato : 19-12-04 21:21

Jeg kører PPPoP, og har tastet brugernavn op password ind
det virker fint, der er altid forbindelse, men ellers ring til kunde
service, så hjælper de dig igennem

Fra : Anders

Dato : 20-12-04 02:14

Tak for svarene, jeg har TDC, og jeg taster normalt ikke brugernavn og
password ind. Valgte Dyn IP Add. og det funger helt super.

Tak for alle svarene og god jul!

Hilsen
Anders