Billigere internet?
Fra : Martin Ploug

Dato : 18-12-04 17:59

Hej

Jeg har bredbånd fra TDC til 359 pr. måned.
Jeg er faktisk rigtig godt tilfreds med det,
men kan det gøres billigere og godt hos andre
andre udbydere hvem?

Jeg er bare privatperson og ikke med i en
boligforening.

På forhånd tak.

Venlig hilsen
Martin

Fra : Flemming Joensson

Dato : 18-12-04 18:22

"Martin Ploug" <mploug@mail.tele.dk> wrote in

> Jeg har bredbånd fra TDC til 359 pr. måned.
> Jeg er faktisk rigtig godt tilfreds med det,
> men kan det gøres billigere og godt hos andre
> andre udbydere hvem?

Når du giver 359kr per måned hos TDC så har du en 512/128kbit ADSL
forbindelse hos TDC.

Cybercity ADSL kan levere det samme til 329 per måned. Hvis du vil hæve dit
internetbudget lidt og betale 360kr om måneden kan du få en forbindelse hos
Cybercity på 1024/128kbit.

Ovenstående er alle med ubegrænset forbrug.

Hvis ikke du bruger din netforbindelse til at hente mange ting, men mere
surfer, chatter, sender e-mail så kan du overveje en forbrugsafregnet
forbindelse

Tiscali har det ADSL abonnement de kalder Highway. Der får du en 2Mbit ADSL
forbindelse for 199kr om måneden. Du får 1000MB trafik (up- og download
lagt sammen) med i den pris per måned.

Hvis du kun surfer, læser mail og chatter og næsten aldrig downloader eller
ser TV-programmer fra TV2s nye netkanal så vil det produkt være et fint bud
på en billig løsning for dig. Hvis du når op på 1000MB trafik, så kan du
vælge at købe ekstra 1000MB trafik for 59kr. Så med Highway kan du for en
merpris på 17kr tillade dig at købe næsten 3000 ekstra MB (så du har 4000MB
til en enkelt måned) og så spare 160kr om måneden de måneder hvor du ikke
kommer over de 1000MB.

Så alt efter hvordan du bruger din netforbindelse er der forskel på hvilken
løsning der kan betale sig for dig. Hvis du har kabeltv er der muligvis
også nogle internet-alternativer der du kan overveje.

Mvh.
Flemming

--
For at skrive til mig skal 'invalid' i min adresse udskiftes med 'org'

Fra : Martin Ploug

Dato : 18-12-04 18:49

> Tiscali har det ADSL abonnement de kalder Highway. Der får du en 2Mbit
ADSL
> forbindelse for 199kr om måneden. Du får 1000MB trafik (up- og download
> lagt sammen) med i den pris per måned.

Tak for de gode svar.

Jeg synes, at hastigheden 512/128kbit er fin til mit behov,
jeg tænker ligeså meget på pris, stabilitet og service.

Kunne Tiscalis Highway så være en mulighed for mig?

- Martin

Fra : Michael Bruun

Dato : 18-12-04 20:34

"Martin Ploug" <mploug@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
> jeg tænker ligeså meget på pris, stabilitet og service.
> Kunne Tiscalis Highway så være en mulighed for mig?

Tiscali er nærmest berømte for deres mangel på service, og især deres
mailsystem har de seneste mange måneder været meget ustabilt. Til gengæld er
selve forbindelsen normalt meget stabil. Men hvis service er vigtig for dig,
bør du nok gå i en stor bue udenom Tiscali.

Michael

--
"Don't you wish there were a knob on the TV to turn up the intelligence?
There's one marked 'Brightness', but it doesn't work."

Fra : Flemming Joensson

Dato : 18-12-04 22:12

> Jeg synes, at hastigheden 512/128kbit er fin til mit behov,
> jeg tænker ligeså meget på pris, stabilitet og service.
>
> Kunne Tiscalis Highway så være en mulighed for mig?

Jeg har ikke personlige erfaringer med Tiscali's service inden for de
seneste 2 år, så service kan jeg ikke udtale mig om. Men så vidt jeg har
hørt er deres tekniske løsning glimrende og lige så stabile som TDC's og
Cybercitys løsninger.

Hvis du er i tvivl om hvor meget trafik du ca. har i løbet af en måned, så
kan du prøve at hente DU-Meter - http://www.dumeter.com. Med det kan du
måle din trafik ved at lave et "Stopur" i programmet. Og så køre med det en
uges tid eller lignende og så prøve at gange op så har du et ca. bud på om
du kan holde dig inden for de 1GB som følger med, eller om du måske snarere
skal vælge en forbindelse med fri trafik og så betale lidt mere per måned.

Mvh.
Flemming

--
For at skrive til mig skal 'invalid' i min adresse udskiftes med 'org'

Fra : Martin Ploug

Dato : 18-12-04 23:34

Mange tak for jeres svar.

Jeg vil nok lige overveje, om jeg har behov for at skifte
udbyder og hastighed.

Fra : Erik \(fjern_ og det~

Dato : 19-12-04 09:16

hvis man nærlæser Tiscali's tilbud, så er de kr. 199 kun i bindinsperioden -
derefter ligner de de øvrige selskaber

Fra : Tanja Christensen

Dato : 19-12-04 09:58

Erik (fjern_ og det imellem) skrev:

>hvis man nærlæser Tiscali's tilbud, så er de kr. 199 kun i bindinsperioden -
>derefter ligner de de øvrige selskaber

Hvis du nu havde nærlæst tilbuddet så havde du vidst at der _ingen_
bindingsperiode er på Tiscali Highway. Desuden så stiger prisen til
249 kr pr måned efter den 31/12 2004 men kun for nye kunder. Alle
kunder som har tilmeldt sig før den dato beholder prisen på 199 kr om
måneden.

http://www.tiscali.dk/consumer/highway/

--
Tanja
Stil ingen spørgsmål, så vil du ikke få serveret nogen løgne.

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 19-12-04 15:13

> hvis man nærlæser Tiscali's tilbud, så er de kr. 199 kun i
bindinsperioden -
> derefter ligner de de øvrige selskaber

Hvilken bindingsperiode?
Har du bestilt inden 31/12 beholder du prisen på 199 kr.. Kund kunder, som
bestiller efter 31/12 skal betale 249 kr. pr. måned.

--
Mvh. Jesper

Fra : Thomas Hansen

Dato : 20-12-04 21:08

On Sat, 18 Dec 2004 18:48:46 +0100, Martin Ploug <mploug@mail.tele.dk>
wrote:

> [...]
> jeg tænker ligeså meget på pris, stabilitet og service.
>
> Kunne Tiscalis Highway så være en mulighed for mig?

Hej
HOLD DIG FRA TISCALI. De har så meget rod i deres system at det er rent
gambling at være kunde hos dem. Nogle oplever intet og er fint tilfredse.
Men der er en meget stor gruppe som har haft/har en masse problemer med
dem. Generalt kan man sige at så længe din linie kører og du ikke har brug
for support så er det meget godt. Men deres service eller mangel på samme
gør det til en MEGET trættende erfære hvis man virkelig har brug for
hjælp. Der til skal lægges at deres regnskabsafdeling har total rod i
deres papirer.
Jeg var gammel tiscali kunde og havde faktisk mit abonement hos dem rigtig
længe, lige fra Image Of Scandinavia tiden. Min ADSL linie havde kørt
upåklageligt men pludselig begyndte den at blive ustabil. Og så begyndte
en LANG udredning. Der gik 3 måneder med skiftende MEGET langsom
forbindelse eller manglende forbindelse. Hvergang resulterede det i at jeg
måtte ringe til support og sidder mindst 45minutrer i kø for at tale med
en supporter. Deres regninger blev på dette tidspunt også totalt håbløste
de opkrævede mig for 2mbit tiltrods for at jeg ikke engang kunne få de 512
jeg havde bestilt. Selvom jeg henvendte mig til dem hvergang der kom en
forkert regning sendte de mig til inkasso fordi jeg ikke betalte. Det trak
de dog tilbage efter at jeg skrev et anbefalet berv til dem.
Efter ca. 3 måneder opgav jeg endeligt. Jeg blev enig med en supporte om
at de ikke kunne gøre mere. Derfor opsagde de min linie og ville give mig
penge tilbage. Linien lukkede men de blev ved med at opkræve penge og jeg
fik ikke noget tilbage. Efter ydderligere henvendelser med lovning på
bedring sendte de mig igen til inkasso. Den trak de tilbage efter at jeg
endnu engang skrev et anbefalet brev med mine beviser. Hverken email eller
telefonisk henvendelse havde effekt. De gav mig også nogle af de penge
retur de havde lovet.
Nu troede jeg at mit forhold til Tiacali var slut. Men efter ydderligere 6
måneder sendte de mig en opkrævning på ca. 5.000kr for 2 routere som de
påstod jeg ikke havde retuneret. Det havde jeg heller ikke da jeg aldrig
havde haft de to routere. Min router havde de fået for længe siden. Klog
af skade sendte jeg denne gang anbefalet brev til dem fra starten. Det
hjalp ikke de blev ved med at sende mig opkrævninger plus rykker og til
sidst inkasso. Så sendre jeg endnu et anbefalet brev med beviser til dem
og de trak deres krav tilbage.

Som du kan se har jeg brugt RIGTIG meget tid på Tiscali. Jeg har endnu
ikke fået alle de penge de skylder mig. Og de har kostet mig MANGE penge i
telefon regninger samt porto for de breve jeg har sendt.

Jeg vil på det kraftigeste fraråde dig at få en Tiscali linie. Det kan
simpelthen ikke betale sig at gamble. Så meget er der jo heller ikke at
spare.

/Thomas
---
"jeg blev perfekt da jeg stoppede med at overdrive"

Fra : Michael Kjærsgård

Dato : 21-12-04 09:56

> Som du kan se har jeg brugt RIGTIG meget tid på Tiscali. Jeg har endnu
> ikke fået alle de penge de skylder mig. Og de har kostet mig MANGE penge i
> telefon regninger samt porto for de breve jeg har sendt.

Ring til dem en sidste gang, forklar venligt den supporter du nu får fat i at
du skal til at skælde ud, så med mindre han ville have skideballen skal han
stille videre til en overordnet - og så forklarer du ellers (nu behøver du
ikke længere være _nær_ så venlig) hvad du mener om deres inkompetence, og at
du giver ham 7 dage til at sende dine penge, og hvis ikke det sker så find på
en passende saktionsmulighed. Den metode har jeg selv forsøgt for et års tid
siden - og sørme om ikke det virkede. Supporteren jeg først fik fat i blev så
befippet at han straks viderestillede mit opkald :)

En anden mulighed er at gøre som ham her:
http://www.kalibalik.dk/anders/discontent/tiscali/rykkergebyr - det synes jeg
personligt er fedt :)

--
Michael
Mangler du stadig de sidste julegaver?

Fra : Martin Andersen

Dato : 21-12-04 10:24

Michael Kjærsgård wrote:

> En anden mulighed er at gøre som ham her:
> http://www.kalibalik.dk/anders/discontent/tiscali/rykkergebyr - det synes jeg
> personligt er fedt :)

LOL!
Det går dog kun hvis du har købt forbindelsen i dit firma's navn.

Martin.

Fra : Martin Ploug

Dato : 21-12-04 13:14

>HOLD DIG FRA TISCALI. De har så meget rod i deres system at det er rent
>gambling at være kunde hos dem. Nogle oplever intet og er fint tilfredse.

Tak til Thomas Hansen - det er da et svar der er til at tage og føle på

Jeg tror bare jeg holder mig fra Tiscali - det lyder til at være det
letteste.
Jeg beholder sikkert mit TDC abonnement indtil videre, med mindre nogen
umiddelbart kan foreslå noget billigere og ligeså godt.
Den gode service ER vigtig.

- Martin

Fra : Emil

Dato : 22-12-04 21:31

"Martin Ploug" <mploug@mail.tele.dk> wrote in news:41c8132e$0$207
$edfadb0f@dread11.news.tele.dk:

> Jeg beholder sikkert mit TDC abonnement indtil videre, med mindre nogen
> umiddelbart kan foresl† noget billigere og liges† godt.

Som Flemming pointerede tidligt, i tråden kan du få en 512 hos cybercity
for 329kr. De er efter min mening mindst lige så kompetente som TDC, både
hvad angår teknik og support.

Fra : MVN

Dato : 28-12-04 08:49

kan i ikke lige smide et link på den side hvor man sammenligner
udbydere -pris/hastighed osv.....

MVN

Fra : Peter Knutsen

Dato : 28-12-04 15:23

Emil wrote:
> [...]
> for 329kr. De er efter min mening mindst lige så kompetente som TDC, både

Ja, eneste problem er deres Usenet. Men det kan man jo få
gratis fra individual.net.

Og nu kan Cybercity i øvrigt også tilbyde 256/128 til 299/md
(og jeg slap for nedgraderingsgebyr da jeg klagede over min
tvansopgradering til 512/128). Og - bedst af alt - man
behøver ikke have fastnetforbindelse (omvendt hvis man har
fastnet, så kan man få endnu billigere 128/128).

Cybercity er en udmærket ISP.

--
Peter Knutsen
sagatafl.org

Fra : Flemming Joensson

Dato : 01-01-05 12:31

Peter Knutsen <peter@sagatafl.invalid> wrote in

> Og - bedst af alt - man
> behøver ikke have fastnetforbindelse (omvendt hvis man har
> fastnet, så kan man få endnu billigere 128/128).

Det kommer an på om Cybercity selv har udstyr på den central man er
tilkoblet. Har de ikke det, så skal man have fastnetabonnement for at kunne
få ADSL hos dem.

Mvh.
Flemming

Fra : Morten Davidsen

Dato : 01-01-05 13:55

"Flemming Joensson" <flemming@joensson.invalid> skrev i en meddelelse
> Det kommer an på om Cybercity selv har udstyr på den central man er
> tilkoblet. Har de ikke det, så skal man have fastnetabonnement for at
> kunne
> få ADSL hos dem.
Læs nu lige hvad Peter skriver!
"Og - bedst af alt - man behøver ikke have fastnetforbindelse (omvendt hvis
man har fastnet, så kan man få endnu billigere 128/128)"

Hvis du læser lidt her:
http://www.cybercity.dk/privat/produkter/adsl/priser_og_produkter/
finder du forklaringen til det.
"*På visse centraler er det ikke muligt at levere 128/128, 256/128, 512/128,
1024/128 og 2560/768 Kbit/s. Endvidere er levering af 128/128 betinget af,
at der er en analog fastnettelefon på leveringsadressen."

Derfor

/MD

Fra : Michael Kjærsgård

Dato : 01-01-05 14:36

Morten Davidsen skriver:

> Læs nu lige hvad Peter skriver!

Ja, og læs du så lige hvad Flemming skriver :)
Peter lægger ud med at skrive at man kan få ADSL uden fastnet hos Cybercity (dog
ikke hvis man vil have 128/128).
Flemming retter ham så, og fortæller, at hvis ikke Cybercity har eget udstyr på
centralen er man tvunget til sameksistens af fastnet (ligegyldigt hvilken
hastighed man ønsker).

Got it? :)

--
Michael
Julegaven du aldrig fik?

Fra : Morten Davidsen

Dato : 01-01-05 15:10

"Morten Davidsen" <email@morten-davidsen.dk_nospam> skrev i en meddelelse
<KLIP>en masse tømmermændssnak</KLIP>

En undskyld sendes hermed til Flemming!

/MD

Fra : Flemming Joensson

Dato : 02-01-05 15:45

"Morten Davidsen" <email@morten-davidsen.dk_nospam> wrote in

> <KLIP>en masse tømmermændssnak</KLIP>
>
> En undskyld sendes hermed til Flemming!

hehe ;)
Helt i orden - tømmermændspostings er ofte ganske underholdende :)

/Flemming

Fra : Peter Knutsen

Dato : 03-01-05 22:16

Flemming Joensson wrote:
> Det kommer an på om Cybercity selv har udstyr på den central man er
> tilkoblet. Har de ikke det, så skal man have fastnetabonnement for at kunne
> få ADSL hos dem.

Ja, det er korrekt. Men har de ikke udstyr på de fleste
centralt beliggende centraler?

--
Peter Knutsen
sagatafl.org

Fra : Morten Davidsen

Dato : 03-01-05 23:29

"Peter Knutsen" <peter@sagatafl.invalid> skrev i en meddelelse
> Ja, det er korrekt. Men har de ikke udstyr på de fleste centralt
> beliggende centraler?
De dækker ca. 70-80% af Danmark med deres eget central udstyr - såvidt jeg
ved.

/MD

Fra : Peter Knutsen

Dato : 04-01-05 02:22

Morten Davidsen wrote:

> De dækker ca. 70-80% af Danmark med deres eget central udstyr - såvidt jeg
> ved.

Og vel ikke tilfældige 70% eller 80% af Danmark, men derimod
de mest centrals beliggende 70% eller 80% af Danmark. Med
andre ord så er man selv ude om det (man har selv valgt at
bo langt ude på bøhlandet, med alt hvad det indebærer) hvis
man ikke kan få.

--
Peter Knutsen
sagatafl.org

Fra : Michael Kjærsgård

Dato : 04-01-05 22:07

> Og vel ikke tilfældige 70% eller 80% af Danmark, men derimod
> de mest centrals beliggende 70% eller 80% af Danmark.

Der er ikke tale om 70-80%, min lommeregner får det til 6,75%

> Med andre ord så er man selv ude om det (man har selv valgt at
> bo langt ude på bøhlandet, med alt hvad det indebærer) hvis
> man ikke kan få.

Jeg tror sku nok visse områder i landet blev lidt overbefolket hvis vi alle
skulle klumpe os sammen omkring de 108 ud af 1600 centraler (jvf.
http://www.computerworld.dk/default.asp?Mode=2&ArticleID=26314 ) som Cybercity
har udstyr på... Tror du ikke? :)

--
Michael
Irriteret over den gamle slidte mus?

Fra : Anders Melchiorsen

Dato : 29-12-04 22:23

Martin Andersen <martin@al-data.dk> skrev den 21-Dec-04:

> LOL!
> Det går dog kun hvis du har købt forbindelsen i dit firma's navn.

Jeg ved ikke lige, hvad du hentyder til, men en privatperson kan både
sende rykkere, opkræve rykkergebyrer og indgive stævning hvis der ikke
betales. Han kan dog ikke foretage inkasso.

Anders.

--
Min adresse er gyldig i en uge.
Derefter skal (kun) delen '.dJJJ-YY' fjernes.

Fra : Per Jessen

Dato : 30-12-04 21:55

Anders Melchiorsen wrote:

> Jeg ved ikke lige, hvad du hentyder til, men en privatperson kan både
> sende rykkere, opkræve rykkergebyrer og indgive stævning hvis der ikke
> betales. Han kan dog ikke foretage inkasso.

Heller ikke via byretten? Det er vel det naeste naturlige skridt.

--
Per Jessen, Zurich
Let your spam stop here -- http://www.spamchek.com