Seriel nøglekortbrænder
Fra : Thomas

Dato : 18-12-04 17:38

Hej

Jeg har et problem med en seriel kortbrænder. Den virker fint på en gl.
computer, men på nye computere (alle kører med XP PROF) kan kortprogrammet
ikke få forbindelse med porten.I BIOS har alle computerne ved com1 brugt
irq4 - og pc'erne er s.v.j.v. sat ens op.

Er der ændret på serielportene? Hvad kan der være på spil?

/Thomas

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 18-12-04 22:10

Thomas wrote:

> Er der ændret på serielportene? Hvad kan der være på spil?

XP tillader ikke direkte adgang til com-portene.

Jesper G. Poulsen

Fra : Thomas

Dato : 18-12-04 23:41

> XP tillader ikke direkte adgang til com-portene.

Tak, men alle mine pc'er kører Xp professional, så det kan altså ikke være
problemet.

/Thomas

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 18-12-04 23:56

Thomas wrote:

> Tak, men alle mine pc'er kører Xp professional, så det kan altså ikke

Også den gamle?

Jesper G. Poulsen

Fra : Thomas

Dato : 19-12-04 00:29

> Også den gamle?

Ja, alle!

/Thomas

Fra : Kurt Pedersen

Dato : 19-12-04 20:49

Hej Thomas
Årsagen kan være. (Nu da det kører på de gamle computere).
Når XP bliver installeret på din gamle computer finder XP ud af at den ikke
må køre alt for hurtigt med din gamle computer og indstiller sig efter det.
Når du indstallerer XP på en "ny" computer finder XP ud af at den bare skal
give fuld gas for det kan din com-port sagtens klare.
Nu er problemet flyttet til kortlæserens driver der slet ikke kan håndtere
den højere hastighed. Om en manuel indstilling af Com-portens hastighed kan
løse problemet ved jeg ikke da der kan være opsætninger i driveren der gør
at den stadig ikke kan håndtere porten men du bør nok prøve dig frem med
forskellige hastigheder, ellers er der ikke andet for end at undersøge om
der er kommet en ny driver til kortlæseren.
mvh
Kurt
PS: Du kan måske lure din gl. computer af hvordan hastigheden er sat, men
som sagt der er andre indstillinger ved en com-port end hastigheden og ikke
alle får vi almindelige dødelige adgang til.