Min kat tisser over det hele...
Fra : Crazy Camilla

Dato : 18-12-04 13:44

Hej.

Min kat, hunkat i løbetid, er begyndt at tisse på gulvet.
Heldigvis kun i badeværelset indtil nu.
Det ligner ikke strinten, hvor de jo står op.
Hun sætter sig ned og tisser en lille rund sø.
Er det almindeligt at de gør det?
Og hvad gør jeg ved det?

Med venlig hilsen Camilla.

Fra : Camilla Baird

Dato : 18-12-04 14:00

Crazy Camilla wrote:
> [...]
> Heldigvis kun i badeværelset indtil nu.
> Det ligner ikke strinten, hvor de jo står op.
> Hun sætter sig ned og tisser en lille rund sø.

Stakkels dig!
Hunkatte i løbetid kan godt være urenlige - måske ligner det ikke
strinten (som man ser det hos hankatte), men det er markeringsadfærd. Du
venter til løbetiden er ovre, så skulle urenligheden gerne høre op.
Derefter tænker du på, om du vil parre hende på et tidspunkt - hvis
ikke, er det bedst at neutralisere hende. Hvis du vil parre hende
senere, er p-piller muligvis et bedre alternativ. Det eneste, du kan
gøre for at urenligheden ikke gentager sig, er at sørge for, at hun ikke
kommer i løbetid.
mvh Camilla *som har stor erfaring med urenlige løbende hunkatte*

Fra : Crazy Camilla

Dato : 18-12-04 18:42

"Camilla Baird" <mail@korat.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> gentager sig, er at sørge for, at hun ikke kommer i løbetid.
> mvh Camilla *som har stor erfaring med urenlige løbende hunkatte*

Hej navnesøster :)

Hmf... det undrer mig bare lidt at hun pludselig begynder på det nu.
Men lad os se om det ikke forsvinder om et par dage.
Hun har ikke været i løb siden engang i foråret, så jeg troede egentlig at
hun ikke kom i løbetid mere. Derfor har jeg droppet mine planer om en
neutralisering. Men det kan jo være jeg skulle overveje det igen. Hold da op
hvor er det irriterende at hun hele tiden forsøger at voldtage
computermusen! *ggg* Tænk hvis vi mennesker opførte os sådan! *lol*

Med venlig hilsen Camilla.

Fra : Camilla Baird

Dato : 18-12-04 20:06

> [...]
> hvor er det irriterende at hun hele tiden forsøger at voldtage
> computermusen! *ggg* Tænk hvis vi mennesker opførte os sådan! *lol*

Hvor gammel er din hunkat? Hvorfor troede du ikke hun kom i løb mere?
Hunkatte løber ligeså længe, de lever - omend med længere mellemrum,
efterhånden som de bliver ældre.
mvh Camilla

Fra : Crazy Camilla

Dato : 19-12-04 16:29

> Hvor gammel er din hunkat? Hvorfor troede du ikke hun kom i løb mere?
> Hunkatte løber ligeså længe, de lever - omend med længere mellemrum,
> efterhånden som de bliver ældre.
> mvh Camilla

Hej.

Min kat er ca. 2 år.
Jeg undrede mig noget over hvorfor hun ikke kom i løb igen, eftersom hun
ikke har været det i lang tid, i modsætning til før, hvor det har været
oftere, ja i perioder nærmest konstant. Jeg tænkte at det var nok gået op
for hende at der ikke kom nogen hanmisser når hun kaldte. Men ellers har jeg
egentlig ikke tænkt over det, for hun er jo sund og rask, og der har aldrig
været nogen chance for at hun skulle være blevet drægtig, da hun ikke har
været ude.

Med venlig hilsen Camilla.

Fra : Ragna

Dato : 20-12-04 17:13

Camilla skrev:
> [...]
>oftere, ja i perioder nærmest konstant. Jeg tænkte at det var nok gået op
>for hende at der ikke kom nogen hanmisser når hun kaldte.

Hej Camilla!
Hvis du ikke har tænkt dig at lade din kat få killinger, tror jeg, at du vil
gøre både den og dig selv en tjeneste ved at lade hende blive neutraliseret.
Du får helt sikkert en gladere og mere harmonisk kat, når hun ikke skal
igennem frustrationerne ved de gentagne løbetider, og så slipper du sikkert
også for tisseriet udenfor kattebakken.

--
Venlig hilsen, Ragna

Fra : Crazy Camilla

Dato : 21-12-04 16:07

"Ragna" <rahasNEJ@TAKtdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> hun ikke skal igennem frustrationerne ved de gentagne løbetider, og så
> slipper du sikkert også for tisseriet udenfor kattebakken.

Jamen det tror jeg da også jeg vil gøre.
Det var jo den oprindelige plan. Men eftersom hun ikke kom i løb igen, så
var problemet jo væk, og så syntes jeg godt vi kunne undvære en operation.

Med venlig hilsen Camilla.

Fra : Lene Nielsen

Dato : 19-12-04 01:07

hejsa
jeg har en maine-coon hun der også strinter når hun er i løb men hun gøre
det som han katten op af ting
og så har hun en mani med at "voldtage" min dyne eller mine sofa puder eller
bider sig fast i mit buskeben og ville begynde at parre sig med benet *ss*
jeg giver hende p-piller og så stoppede hun med det pjat
så nu harjeg bare en dejlig kælen kat
desværre kan hun ikke med mine andre katte og kan ikke finde noget hjem til
hende så hun må nok desværre aflives
men prøv at give din hun kat p-piller så tror jeg det stopper

knus lene

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 19-12-04 01:41

Lene skrev
[...]

Da p.pillerne ikke kun er en dårlig ting i og med den større risiko for
cancer, men også kan påvirke katte til at blive agressive, sky og
tilbageholdende, i det hele taget ændre deres personlighed, så ville jeg
absolut foretrække neutralisation.

--
Marianne Hellemose
***Ailurophil***

Mahatma Ghandi

Fra : Melanie

Dato : 19-12-04 09:39

"Lene Nielsen" <lene_brian@email.dk> skrev i en meddelelse

> [...]

til
> hende så hun må nok desværre aflives
> men prøv at give din hun kat p-piller så tror jeg det stopper

Hej Lene

Hvor i landet bor du ? (Måske kunne jeg hjælpe.) Jeg tænkte på om du ikke
kunne aflevere hende på et internat? Jeg har selv købt 3 af mine 4 dyr på
internat. Prøv at kigge på www.dyrenesbeskyttelse.dk

Mvh Melanie

Fra : Mette Svangren Gutte~

Dato : 19-12-04 10:01

"Lene Nielsen" <lene_brian@email.dk> skrev i en meddelelse

> desværre kan hun ikke med mine andre katte og kan ikke finde noget hjem
til
> hende så hun må nok desværre aflives

Det var da en drastisk beslutning med en fertil kat. Jeg ville vælge først
at prøve med at få hende neutraliseret. Dels kan det sagtens ændre hende i
en positiv retning, så hun alligevel vil kunne trives i flokken. Dels er det
betydeligt nemmere at finde nyt hjem til en neutraliseret kat.
Min erfaring med "brugtkatsmarkedet" er, at det er endda meget nemt at finde
(gode) omplaceringshjem til neutraliserede racekatte.

MVH Mette

Fra : Pernille og Jesper

Dato : 18-12-04 14:01

Hej Camilla,

det er vist ret normalt - jeg har også en løbetidstisser. Der er
desværre ikke så meget andet at gøre ved det end at neutralisere eller
evt. give p-piller i en kortere periode, hvis man skal bruge katten til
avl.

/Pernille

Fra : Betina Rasmussen

Dato : 18-12-04 14:07

> [...]
> Heldigvis kun i badeværelset indtil nu.
> Det ligner ikke strinten, hvor de jo står op.
> Hun sætter sig ned og tisser en lille rund sø.

Prøv at kigge lidt længere nede på siden. Der er et indlæg skrevet af
Melanie ("en af vores to katte tisser på gulvet").

Denise har indsagt et rigtig godt link til mulige forklaringer

Med venlig hilsen
Betina Rasmussen
- Tøm kattebakken ved privat svar