underuld
Fra : JytteJ

Dato : 18-12-04 12:21

Min british shorthair, som ikke fælder i øjeblikket, efterlader sommetider
nogle meget bløde totter underuld ?
Er det normalt ? eller er der noget at være bekymret over ? Jeg undrer mig
over at der ikke også falder nogle rigtige hår af ved samme lejlighed.

VH.
JytteJ

Fra : Camilla Baird

Dato : 18-12-04 12:40

JytteJ wrote:

> [...]
> Er det normalt ? eller er der noget at være bekymret over ? Jeg undrer mig
> over at der ikke også falder nogle rigtige hår af ved samme lejlighed.

Det er som regel underuld, der fældes. Lige nu, hvor kattene er i
vinterpels, har de mere underuld end om sommeren. Prøv at rede/børste
katten - BRI har ganske meget underuld hele året, der falder af i
totter. Det hjælper at rede pelsen.
mvh Camilla

Fra : Britta Sørensen

Dato : 18-12-04 15:46

> [...]
> vinterpels, har de mere underuld end om sommeren. Prøv at rede/børste
> katten - BRI har ganske meget underuld hele året, der falder af i

Hej Jytte.

Det er rigtig som Camila skriver at de fælder her i vinter peroiden. Du kan
godt børste din Brite lidt. Men ikke for meget for så reder du alt
underulden af den, og så forsvinder det lækre "Crisp" din kat har i pelsen.
Men lidt til at tage det værste gør ikke noget.
Min Britepige fælder ikke rigtig for tiden, men når hun flæder så, fælder
hun også. Bare vent til det bliver lidt varmere i vejret igen. Så skal din
kat nok fælde alt slags hår

Mange hilsner Britta

---

Fra : JytteJ

Dato : 18-12-04 18:18

"Britta Sørensen" <felix-abe@sol.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> hun også. Bare vent til det bliver lidt varmere i vejret igen. Så skal din

Tak for jeres svar.
Jeg tror nu ikke Helena vil finde sig i at blive redt, jeg tror ikke hun har
været vant til det. Jeg fik hende som voksen.
Men det generer mig nu heller ikke.

VH.
Jytte

Fra : Allan

Dato : 18-12-04 19:42

"JytteJ" <missmerkur@esenet.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Jeg tror nu ikke Helena vil finde sig i at blive redt, jeg tror ikke hun
> har været vant til det. Jeg fik hende som voksen.

Hej JytteJ

Prøv for sjov at kæmme katten, Og gør det til en leg.
Nu kender jeg ikke pelsen på den slags kat du har.
Men jeg ved at med Maiencoon så virker det at starte tidligt med at kæmme.

Min den nye, Kosmos,Ja nye 1 år, Ja han lægger sig på ryggen når han ser er
kam.Så skal der nusses.
Og jeg tror stadigvæk at du kan lære din kat det trick.
Altså at kæmmekammen er en leg og er sjov.
Det kræver selvfølgelig en del arbejde, Men det er fint når det virker

Kæmmekamen skal være god

Mvh Allan