Printer problem HP940c
Fra : Mørch

Dato : 18-12-04 12:01

Hej i gruppen
Håber det er det rigtige sted

Har en Deskjet HP940c printer - har stået ubrugt i ca. 4-6 mdr. og kan kun
skrive i lysserød når det skal være farvet - min tanke var så at skifte
begge patroner ud - da de jo got kunne være tomme - isætter nye - men samme
resultat, har forsøgt at justere og indstille og rense uden virkning
Er der en god ide hvor fejlen findes - uden at skulle til at skifte den ud!

--
Venlig hilsen

Jørgen Mørch

morch@oz4abh.dk
www.oz4abh.dk

Fra : Kristian Andersen

Dato : 19-12-04 00:17

> [...]
>
> Er der en god ide hvor fejlen findes - uden at skulle til at skifte den

Kan du ikke se status for blækstand i driveren ?

Blækpatronerne til deskjet 940C er samtidig printheads, så med nye
blækpatroner skulle den umiddelbart printe igen. Hvis det ikke er
blækpatronerne er der nok ikke så meget du kan gøre selv, og nok heller ikke
så meget at gøre idet hele taget.

--
Kristian

Fra : Kurt Pedersen

Dato : 19-12-04 21:12

Hej
Har der dannet sig ir på kontaktsættet?
Køb en rigtig kontaktspray af den type der forsvinder helt efter nogle
minutter og brug en vatpind.
Det er nok ikke patronens kontaktsæt der er problemer med.
mvh
Kurt

Fra : Mørch

Dato : 20-12-04 16:59

Hej
Takker for tipsene
Det var nye patroner jeg satte i med samme resultat - så mit udgangspunkt må
være signalet der ikke kommer til printer hovedet/patronerne - det er lidt
ærgerligt at skulle smide den ud - for den er ikke brugt ret meget - faktisk
burde de "gamle" patroner være ok - nå må se.....

--
Venlig hilsen

Jørgen Mørch

morch@oz4abh.dk
www.oz4abh.dk

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 20-12-04 23:28

> [...]

faktisk
> burde de "gamle" patroner være ok - nå må se.....

Er det originale patroner eller genopfyldte/kompatible?
Jeg har selv haft problemer med sidstnævnte i forbindelse med en HP 990.
Firmaet opgav til sidst og meddelte, at de ikke kunne levere uoriginale
patroner, som virkede.
Det var netop noget med, at den kun brugte den ene farve, mens de andre ikke
virkede.
Prøv evt. at sætte patronen i en underkop med lunkent vand (3-5mm højt). Lad
den stå i 10 min og se om alle farverne trækker ud. Dup den med noget
køkkenrulle gentagne gange, så kan du se, om der er hul til alle farverne,
eller om en eller to af dem af en eller anden grund er blokeret.
Det er også en brugbar metode til indtørrede patroner.

Kurt

Fra : Mørch

Dato : 21-12-04 17:16

Hej Kurt
Et godt tip - og tak - men samme resultat - der var farve nok - også i den
"gamle" og det er originale patroner - jeg må nok se mig om efter en ny
printer -ærgerligt!!

--
Venlig hilsen

Jørgen Mørch