Tegn på skærm uden
Fra : PØLLE

Dato : 18-12-04 09:45

Hej NG

Når man f.eks. skal tegne en cirkel bruger man som bekendt altid mindst en
TForm.

Problemet er bare det, at hjørnerne kun tildels kan fjernes med Brush.Style
:= bsNone.
Dette virker kun så længe man ikke flyttet formen eller har haft den
tildækket.

Nu kommer så det store spørgsmål: "Hvordan kan man skrive/tegne direkte på
skærmen" ????

Mvh
PØLLE

Fra : Christian Iversen

Dato : 18-12-04 17:33

PØLLE wrote:

> [...]
> tildækket.
>
> Nu kommer så det store spørgsmål: "Hvordan kan man skrive/tegne direkte på

Overvej først hvad du vil, og hvor godt dit program kommer til at virke med
andre programmer (sandsynligvis ikke godt..)

Hvis du bestemmer dig for at gøre det, kan følgende metode benyttes:

Var
C: TCanvas;
Begin
C := TCanvas.Create;
C.Handle := GetDC(0);
C."DrawStuff";
FreeHandle(C.Handle);
C.Handle := 0;
C.Free;
End;

Det er i hvert fald som jeg husker det. Det burde være noget i den retning.

--
M.V.H
Christian Iversen

Fra : PØLLE