MS Windows
briani 27239
SCSI kort
Fra : Svend-Erik Kjær Mads~

Dato : 18-12-04 08:55

Hej
Jeg har forvildet mig udi at hjælpe en kammerat med at installere WindowsXP.
Det er gået ok, men jeg kan ikke få han SCSI controler til at virke, har så
fundet ud af at den ikke er understøttet i WindowsXP, ok. Men nu har jeg
suset alle billige SCSI contorllere igennem på edb-priser, og ingen ser ud
til at være understøttet af WindowsXP, kan det virkeligt være rigtigt ?
Eller er der en svedig måde hvorpå man kan få sin ikke understøttede SCSI
controller til at virke i det hersens WindowsXP ?

Hjælp modtages med kyshånd
--
/Sv-E

Fra : Peter Jensen

Dato : 18-12-04 10:11

Svend-Erik Kjær Madsen wrote:
> Hjælp modtages med kyshånd

I lige måde ;)
Måske du kunne lokkes til at fortælle hvilken
controller det drejer sig, hvad den skal bruges
til samt evt. hvilke du har kigget på. :)
--
Peter J

Fra : Svend-Erik Kjær Mads~

Dato : 18-12-04 10:52

Peter Jensen wrote:
> I lige måde ;)
> Måske du kunne lokkes til at fortælle hvilken
> controller det drejer sig, hvad den skal bruges
> til samt evt. hvilke du har kigget på. :)

Ja, det var sku da også for dårligt, altså jeg har ledt efter en
Adabptec AVA-1505AE/AI som er den forhåndenværende. Den skal bruges til en
Acer Prisa20s scanner.

De andre som jeg søgte på edb-priser.dk kan jeg umiddelbart ikke huske, men
når jeg gik ind under hvilke operativsystem som var påkrævet, var der ikke
en af dem som nævte WindowsXp.
--
/Sv-E

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 18-12-04 12:43

Svend-Erik Kjær Madsen wrote:

> Ja, det var sku da også for dårligt, altså jeg har ledt efter en
> Adabptec AVA-1505AE/AI som er den forhåndenværende. Den skal bruges

AVA-1505 har ikke support under 2000/XP.

Jesper G. Poulsen

Fra : Peter Jensen

Dato : 18-12-04 13:01

Svend-Erik Kjær Madsen wrote:
> Ja, det var sku da også for dårligt, altså jeg har ledt efter en
> Adabptec AVA-1505AE/AI som er den forhåndenværende. Den skal bruges til en
> Acer Prisa20s scanner.

Ja som du allerede har fundet ud af og, og som Jesper
bekræfter understøttes dette kort ikke i XP - og
sådan er det desværre bare!

Jeg er ret sikker på du heller ikke finder en afløser
for SCSI kortet.

Mon ikke kammeraten "har lyst" til en ny scanner istedet ? :)
--
Peter J

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 18-12-04 19:35

Peter Jensen wrote:

> Jeg er ret sikker på du heller ikke finder en afløser
> for SCSI kortet.

AHA2940 er en glimrende afløser - problemet er at den kræver et nyt
kabel og det koster _kassen_ :-/

Jesper G. Poulsen

Fra : Svend-Erik Kjær Mads~

Dato : 18-12-04 13:47

Svend-Erik Kjær Madsen wrote:

> Ja, det var sku da også for dårligt, altså jeg har ledt efter en
> Adabptec AVA-1505AE/AI som er den forhåndenværende. Den skal bruges til en
> Acer Prisa20s scanner.

At kortet ikke understøttes har jeg jo fundet ud af , men er der ikke en
eller anden dummy/standard driver som kan bruges ? Jeg har jo også fundet
ud af at det ikke understøttede kort figurerer under andre/ukendte enheder.

Det sjove er jo at han skiftede sin usb scanner til en SCSI, fordi det ikke
kørte specielt godt/hurtigt under Windows98.

Jeg roder med Linux til daglig, og det skal jeg vist blive ved med

--
/Sv-E

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 18-12-04 19:36

Svend-Erik Kjær Madsen wrote:

> At kortet ikke understøttes har jeg jo fundet ud af , men er der
> ikke en eller anden dummy/standard driver som kan bruges ? Jeg har jo

Nej.

> Jeg roder med Linux til daglig, og det skal jeg vist blive ved med

Det er en _rigtig_ god idé

Jesper G. Poulsen

Fra : Anders Lund

Dato : 18-12-04 10:42

Svend-Erik Kjær Madsen wrote:

> Eller er der en svedig måde hvorpå man kan få sin ikke understøttede SCSI
> controller til at virke i det hersens WindowsXP ?

Er det under installationen af Windows XP? I så fald skal du trykke F6,
lige når Windows XP booter fra CDen. Så får du (senere) mulighed for at
installere 3. parts drivere til SCSI kontrollere. Her skal du have fat i
en driver som kan ligge på en diskette, da Windows XP (som de forrige
Windows versioner) vist nok kræver at få driveren fodret på den måde.

--
Anders Lund - anders@andersonline.dk

Fra : Svend-Erik Kjær Mads~

Dato : 18-12-04 11:09

Anders Lund wrote:
> [...]
> en driver som kan ligge på en diskette, da Windows XP (som de forrige
> Windows versioner) vist nok kræver at få driveren fodret på den måde.

Nu er skidtet jo installeret, og man må da kunne installere et SCSI
interface efterfølgende ?
--
/Sv-E

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 18-12-04 12:43

Svend-Erik Kjær Madsen wrote:

> Nu er skidtet jo installeret, og man må da kunne installere et SCSI
> interface efterfølgende ?

Ja, det er bare at sætte i, Windows finder det selv. Men det du ligger
inde med er der ikke support for.

Jesper G. Poulsen

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 19-12-04 02:04

Svend-Erik Kjær Madsen <sv-erik@fjernstofanet.dk> wrote:

> Eller er der en svedig måde hvorpå man kan få sin ikke understøttede SCSI
> controller til at virke i det hersens WindowsXP ?

Sommetider virker en NT4 driver med en enhed, hvor der ikke findes en
driver til den i W2K.

--
CamContacts Confirmation: You are win our girl for 1 hour free of charge