Hvilke asrock drivere. JEG ER DESPERAT
Fra : Ejnar

Dato : 17-12-04 23:16

Jeg har en P4 2.8 HT med et asrock P4VT8 bundkort og et ATI Radeon9600
grafikkort

Hvilke drivere skal jeg bruge for at for skidtet til at køre?

Jeg har problemer med at få min datters helt nye Sims 2 til at køre.
Maskinen fryser efter et par minutters spil. EA's support siger jeg skal
opdatere specielt lydkort-driver.

Jeg har installeret
via 4i1 version 455
ati catalyst version 4.12
c-media ac97 version 5.12.01.0045.4

men alligevel går skidtet i stå.

HJÆLP, jeg er desperat og min datters havde fødselsdag igår er vil meget
gerne spille sims 2.

Skriv endelig hvis der er flere oplysninger jeg mangler at give.

mvh Ejnar

Fra : Leony

Dato : 18-12-04 09:44

"Ejnar" <ejnarogmerete@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Jeg har en P4 2.8 HT med et asrock P4VT8 bundkort og et ATI Radeon9600
> grafikkort
> Hvilke drivere skal jeg bruge for at for skidtet til at køre?

Du kan downloade de nyeste drivere på Asrock's hjemmeside:
http://www.asrock.com.tw/support/Download/dl_p4vt8.htm

Ligeledes Catalyst fra ATI's hjemmeside:
http://www.ati.com/products/catalystcontrolcenter/
Det ser dog ud til at du har den nyeste.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : Coach [4130]

Dato : 20-12-04 09:40

> [...]
> gerne spille sims 2.
>
> Skriv endelig hvis der er flere oplysninger jeg mangler at give.

Har du den nyeste DirectX version 9.0c ?
Hent på Windows Update.

Hvad med varme? hvor varm er din CPU? kig i Bios og se om du kan se hvor
varm den er efter en times tid.
40 - 45 grader er fint, er den højere, så kan det godt begynde at volde
problemer.
Kig også om du kan se temp. for kabinettet.(du mangler måske lidt
udluftning, specielt hvis det er et lille kabinet)

mvh
Bri@n

Fra : Ejnar

Dato : 20-12-04 17:22

Hej,
Temperatur er vha Everest:
Motherboard 43 grader
CPU 39 grader
Seagate HD 48 grader

Køleventilator
cpu 2800 rpm

-Og jeg har også prøvet at geninstallere directx9.0c.

mvh Ejnar

Fra : Ejnar

Dato : 20-12-04 21:56

Hej,
Jeg har prøvet at sætte en varmluftblæser til at blæse kold luft ind i
maskinen uden sidebeklædning. Stadig frysning. Så jeg tror ikke det er et
varmeproblem.

Fra : Coach [4130]

Dato : 20-12-04 22:34

> [...]
> Jeg har prøvet at sætte en varmluftblæser til at blæse kold luft ind i
> maskinen uden sidebeklædning. Stadig frysning. Så jeg tror ikke det er et

Så er der lige en sidste ting du skal tjekke.

Gå i Bios og se om AGP er sat til 1x, 4x eller 8x.

Jeg kommer i tanke om en computer jeg for nylig var ved at få flip af...
den frøs kun når der blev spillet på den, ellers kørte den fint.

Det var AGP porten på bundkortet der kun leverede 1x AGP, selv om der i bios
stod 8x.

Jeg tjekkede det med højre musetast på skrivebordet
>vælg egenskaber>vælg bladet instillinger>tryk avanceret>
vælg en af bladene der handler om dit grafikkort til du ser hvor mange xAGP
den kører.

Hvis det ikke passer med det der står i Bios, kan du godt "kyle" bundkortet
ud.

Muligheden kunne også være at du har haft et andet grafikkort siddende før
dit ATI som ikke er blevet afinstalleret ordentligt.
Måske trænger din windows bare til at blive geninstalleret, du ved "forfra
med det hele"

mvh
Bri@n

Fra : Ejnar

Dato : 21-12-04 16:52

Hej,

I BIOS står der auto, men der kan vælges 2,4 og 8 gange. AGP er under
skærmindstillinger sat til 4x.

Jeg har ikke haft andet udstyr i maskinen, og den er ny fra sidste år.

Skal jeg virkelig ominstallere?

Fra : Ejnar

Dato : 22-12-04 20:15

Hej,

Nu kører den. Datteren har spillet i 5 timer i dag uden problemer. I BIOS
her jeg rettet AGP APERTURE SIZE fra 128MB til 4MB. Sådan. Der er åbentbart
et problem med Asrock bundkort og Radeon grafikkort....

Fra : Coach [4130]

Dato : 22-12-04 22:20

> [...]
> her jeg rettet AGP APERTURE SIZE fra 128MB til 4MB. Sådan. Der er
> åbentbart et problem med Asrock bundkort og Radeon grafikkort....

Det lyder fint...
Den fejl har jeg ikke hørt før.

Så lærte jeg også lidt idag, men var næsten sikker på, det kunne være noget
AGP "sjov".

God Jul

Bri@n