Hvilke asrock drivere. JEG ER DESPERAT
Fra : Ejnar

Dato : 17-12-04 22:47

Jeg har en P4 2.8 HT med et asrock P4VT8 bundkort og et ATI Radeon9600
grafikkort

Hvilke drivere skal jeg bruge for at for skidtet til at køre?

Jeg har problemer med at få min datters helt nye Sims 2 til at køre.
Maskinen fryser efter et par minutters spil. EA's support siger jeg skal
opdatere specielt lydkort-driver.

Jeg har installeret
via 4i1 version 455
ati catalyst version 4.12
c-media ac97 version 5.12.01.0045.4

men alligevel går skidtet i stå.

HJÆLP, jeg er desperat og min datters havde fødselsdag igår er vil meget
gerne spille sims 2.

Skriv endelig hvis der er flere oplysninger jeg mangler at give.

mvh Ejnar

Fra : sls\(2770\)

Dato : 17-12-04 23:50

"Ejnar" <ejnarogmerete@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Jeg har en P4 2.8 HT med et asrock P4VT8 bundkort og et ATI Radeon9600
> grafikkort
>
> Hvilke drivere skal jeg bruge for at for skidtet til at køre?

Det er vel ikke en Prescot CPU? Havde lign. problemer med et Asrock MB og en
Prescot CPU, men systemet kørte perfekt da cpuen blev byttet til en
Northwood.

Mvh Sid

Fra : Ejnar

Dato : 18-12-04 00:10

Nej, det er også Northwood.

Jeg har lige prøvet at skifte ATI-driverne ud med Omega-driver. Uden held.
Maskinen låser efter et par minutter i spillet

mvh Ejnar.

Fra : Morten Jensen

Dato : 18-12-04 01:32

Bruger du PATA eller SATA disk? Har haft problemer med SATA på kortet.

Har du seneste bios? Skulle du have fået en af de gamle kan det meget vel
være problemet.

MVH
Morten

Fra : Ejnar

Dato : 18-12-04 11:48

Det er ikke en Sata disk.
Seneste Bios? Det er 1.10, og jeg har ikke opdateret, da de rettelser der er
angivet til 1.20 og 1.30 ikke var relevante. Men måske jeg alligevel
opdatere?. Det gør jeg.
mvh Ejnar

Fra : Jens C. Hansen

Dato : 18-12-04 12:30

Ejnar wrote:
> Det er ikke en Sata disk.
> Seneste Bios? Det er 1.10, og jeg har ikke opdateret, da de rettelser der er
> angivet til 1.20 og 1.30 ikke var relevante. Men måske jeg alligevel
> opdatere?. Det gør jeg.

Det hænder desværre, at der er ændringer som de ikke skriver noget om.
F.eks. opdaterede jeg engang en Bios på et Soltek(eller også var det
et Soyo) bundkort, som havde USB-problemer (forbindelsen smuttede med
halve timers mellemrum), og den stakkels ejer havde USB-(ADSL)modem..

Efter den opdatering var der ingen problemer, selv om der intet var
nævnt om USB i teksten med ændringerne til den nye version.

Fra : Ejnar

Dato : 18-12-04 12:45

Hej,

Jeg har nu opdateret bios til 1.30. Desuden har jeg geninstalleret directx
fra Microsofts hjemmside. -> Desværre maskinen låser stadig efter 2-3
minutter i Sims 2.

mvh Ejnar

Fra : Jens C. Hansen

Dato : 18-12-04 13:49

Ejnar wrote:

> Jeg har nu opdateret bios til 1.30. Desuden har jeg geninstalleret directx
> fra Microsofts hjemmside. -> Desværre maskinen låser stadig efter 2-3
> minutter i Sims 2.

Prøv at fjerne via4in1-driverne - de laver ofte problemer.
Prøv at sætte lydkortet i et andet PCI-slot.
Hvis det ikke hjælper, så ville jeg nok overveje om det kunne være et
varmeproblem, eller måske en semi-defekt PSU.
Hvilken køler er der på Northwood'en?
Er der aktiv køler på Northbridge?
Er der aktiv køler på grafikkortet?

Hvad ligger spændingsniveauerne på?

Fra : Ejnar

Dato : 18-12-04 14:02

> Prøv at fjerne via4in1-driverne - de laver ofte problemer.

Jeg har prøvet med Omega driverne med samme resultat. Mener du jeg bare skal
fjerne dem. Hvilke skal jeg så bruge?

> Prøv at sætte lydkortet i et andet PCI-slot.

Det er onboard lyd, så den går ikke.

> Hvis det ikke hjælper, så ville jeg nok overveje om det kunne være et
> varmeproblem, eller måske en semi-defekt PSU.

Maskinen kører f.eks doom3 og Farcy udmærket.

> Hvilken køler er der på Northwood'en?
Uha, det ved jeg ikke. Kan jeg se det nogen steder udover at skille skidtet
ad?

> Er der aktiv køler på Northbridge?
Nej

> Er der aktiv køler på grafikkortet?
Ja.

> Hvad ligger spændingsniveauerne på?
Jeg bruger Everest og den siger:

Temperatur
Motherboard 43 grader
CPU 39 grader
Seagate HD 48 grader

Køleventilator
cpu 2800 rpm

spændingsværdier
cpu kerne 1,57v
+3.3v 3.20v
+5v 4.87v
+12v 11.67v
+5v standby 4.53v

venter spændt på svar... o:)

Fra : Carsten

Dato : 18-12-04 14:24

Hvilken PSU-Strømforsyning bruger du ?
Specielt din 12 volt er meget lav.

Min 431 watt PSU's +12 volt yder 18 AMP hvor mange yder din PSU ?

Hilsen Carsten

Fra : Ejnar

Dato : 18-12-04 15:00

Hej,
Det er en 300W codegen.
Ampere? Der står output +12v 10 A.
mvh Kenneth

Fra : Jens C. Hansen

Dato : 18-12-04 14:51

Ejnar wrote:
> Jeg har prøvet med Omega driverne med samme resultat. Mener du jeg bare skal
> fjerne dem. Hvilke skal jeg så bruge?

Windows' standard-drivere er ofte bedre end via4in1.

> Maskinen kører f.eks doom3 og Farcy udmærket.

Det skrev du jo ikke noget om før.
Ok, så er vi nok ovre i et Sims-specifikt problem.

Jeg fandt det her:
http://thesims.ea.com/us/support/question52.html

Kig også her:
http://thesims.ea.com/us/support/index.html#crashes

> spændingsværdier
> cpu kerne 1,57v
> +3.3v 3.20v
> +5v 4.87v
> +12v 11.67v
> +5v standby 4.53v
> venter spændt på svar... o:)

De ligger en smule lavt, men hvis den kører andre spil uden problemer,
så har det intet at sige.

Fra : Ejnar

Dato : 18-12-04 14:58

Takker, jeg prøver at kigge på de links du har sendt.

-Og ja, jeg skulle nok have fortalt lidt mere., sorry.....

mvh Kenneth

Fra : Ejnar

Dato : 19-12-04 12:36

Hej
Jeg har kigget på linksene, men der var ikke noget der kunne hjælpe.

Jeg har geninstalleret ati 4.12 (kun kontrolpanel og ikke Catalyst control
center), directx90c, c-media lyddriver, opdateret bios. Desuden har jeg sat
hardwareacceleration på lyden ned til basic via dxdiag, og sat
hardwareacceleration 1 tak ned under skærmindstilling / fejlfinding.

Igår midnat kunne spillet køre i 30 minutter, og så gad jeg ikke mere. Så i
dag skal dattteren teste. Så jeg håber at med den superopdaterede maskine
osv. at det nu kører o:)

Fra : Ejnar

Dato : 20-12-04 21:58

Hej igen,

ØVØVØV.

Den fryser stadig. Og jeg har prøvet at sætte en varmluftblæser til at blæse
kold luft ind i maskinen uden sidebeklædning. Stadig frysning. Så jeg tror
ikke det er et varmeproblem.

Fra : Ejnar

Dato : 22-12-04 20:15

Hej,

Nu kører den. Datteren har spillet i 5 timer i dag uden problemer. I BIOS
her jeg rettet AGP APERTURE SIZE fra 128MB til 4MB. Sådan. Der er åbentbart
et problem med Asrock bundkort og Radeon grafikkort....

Fra : Carsten

Dato : 18-12-04 10:10

Har du seneste version af directx nemlig 9,0c ellers kunne det ikke skade.

Er det drivere herfra du har installeret ?
http://www.asrock.com.tw/support/Download/dl_p4vt8.htm

Hilsen Carsten

Fra : Ejnar

Dato : 18-12-04 11:51

Hej,

Jeg kan svare ja til begge spørgsmål.

Dog er der en sjov ting, nu jeg kigger efter. Via DXDIAG kan jeg se jeg
kører 9.0c og der er ingen problemer overhovedet. Men efter installation af
nye lyd-driver fra asrock's hjemmeside, kan jeg se, når jeg kigger på
oplysninger omkring c-media 3d configurationsikonet i taskbaren, at det er
den korrekte version osv, MEN at det er direct 9.0b?????
Burde jeg geninstallere directx? Og hvorfra?

mvh Ejnar