MS Windows
briani 27239
gør billedet mindre funktion er væk
Fra : Peter

Dato : 17-12-04 22:09

Hej NG
Når jeg vil sende et billedet vedhæftet til en email, højreklikker jeg på
billedet og vælger "send til postmodtager".
Dialogboksen med spørgsmålet om jeg vil gøre billedet mindre er nu pludselig
væk - hvor er denne funktion blevet af , og hvordan får jeg den tilbage ???

XP Home
SP2

mvh.
Peter

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 18-12-04 02:34

Peter skrev:

> Dialogboksen med spørgsmålet om jeg vil gøre billedet mindre
> er nu pludselig væk - hvor er denne funktion blevet af , og
> hvordan får jeg den tilbage ???

Prøv Start > Kør: regsvr32 shimgvw.dll

--
Hilsen
Madsen

Fra : Peter

Dato : 18-12-04 08:26

> Prøv Start > Kør: regsvr32 shimgvw.dll
>
> --
> Hilsen
> Madsen

Tusind tak for hjælpen. Det var lige det.
Hvorfor var det sket ??

Hilsen
Peter

Fra : John T.

Dato : 18-12-04 08:49

"Peter" <FJERNpeterdue@mail.dk> skrev i en meddelelse

> "Thomas G. Madsen" <nospam@madsen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Tusind tak for hjælpen. Det var lige det.
> Hvorfor var det sket ??
>
> Hilsen Peter

Hej !
Jeg har hele tiden haft boksen med at gøre billedet mindre,
men efter at jeg kørte: regsvr32 shimgvw.dll
har jeg nu også fået billedet i venstre side af boksen, meget fint !
(Hvorfor jeg ikke havde billedet før, forstår jeg ikke)
Tak Madsen.
Hilsen John

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 19-12-04 13:13

Peter skrev:

> Hvorfor var det sket ??

Du har måske installeret et billedbehandlingsprogram eller en
billedbrowser, som har gjort, at Windows Picture and Fax Viewer
ikke længere er associeret med de billedfiler, som den normalt
er associeret med.

Det er Windows Picture and Fax Viewer (shimgvw.dll) som kommer
med dialogboksen, når du højreklikker på en billedfil og vælger
'Send til postmodtager'.

Hvis du f.eks. vil koble Windows Picture and Fax Viewer helt
fra, kan du gøre det med kommandoen regsvr32 /u shimgvw.dll.

--
Hilsen
Madsen

Fra : John T.

Dato : 19-12-04 13:26

> [...]
>
> Hvis du f.eks. vil koble Windows Picture and Fax Viewer helt
> fra, kan du gøre det med kommandoen regsvr32 /u shimgvw.dll.

Det sjove er så at jeg hele tiden har brugt PSP Photo Album, og blot ikke
har haft billede i boksen, det har jeg nu, men så ville Album ikke åbne
når jeg tændte kamera. Jeg måtte ta en systemgendannelse da jeg ikke anede
hvad der var sket, så nu virker Album/Kamera fint og jeg har stadig billede
i boksen "Gør mine billeder mindre"
Hilsen John
billedprogram og modtagelse fra digitalkamera