Billige planter!!!
Fra : Ivan Sund

Dato : 17-12-04 19:07

Hej,

Jeg har købt et 530 l. akvarium som Jeg skal indrette til et
selskabsakvarium (ferskvand). Da Jeg er nybegynder, kunne Jeg godt bruge
nogle (sikkert mange) gode råd.

1)

Hvor kan man købe planter til en overkommelig pris?

2)

Hvor kan man købe forskellige selskabsfisk til fornuftige priser?

3)

Er der nogen akvarieklubber i Ballerup og omegn, og i givet fald, hvordan
kontakter Jeg klubben/klubberne?

Jeg har undersøgt priserne hos bl.a. Zoo city, akvarieudstyr og
planteimporten. Sidstnævnte er absolut den billigste.

Men er der andre alternativer?

På forhånd tak

Med venlig hilsen

Ivan.

Fra : mbe

Dato : 17-12-04 23:13

"Ivan Sund" <ivan@niks.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

> Jeg har undersøgt priserne hos bl.a. Zoo city, akvarieudstyr og
> planteimporten. Sidstnævnte er absolut den billigste.

Prøv evt. http://www.nybydiscus.dk/ eller
http://www.flyvefisken.dk/ eller
http://www.cichlidecentret.biz/ eller
http://www.neonfisken.dk/

Martin

Fra : Thomas

Dato : 17-12-04 23:28

> [...]
>

> Jeg har købt et 530 l. akvarium som Jeg skal indrette til et
> selskabsakvarium (ferskvand). Da Jeg er nybegynder, kunne Jeg godt bruge

Det er en fin størelse på akvariet. jø støre jo bedre

> 1)
>
> Hvor kan man købe planter til en overkommelig pris?

Uden at vide det tror jeg at planter i forretningerne koster næsten det
samme.
da de fleste planter kommer fra tropica. http://www.tropica.com/default.asp

> 2)
>
> Hvor kan man købe forskellige selskabsfisk til fornuftige priser?

Det kommer helt an på om det er privat eller ved dyrehandlern.
og også hvilken typer man er ude efter. jeg kan selv spare lidt på at købe
de fisk jeg er ude efter ved at
købe her http://www.akvariewest.dk/. Men når benzinen er regnet med er
prisen næsten det samme som hvis jeg købte lokalt. ellers skal jeg ha mange
fisk med hjem.

prøv dette link http://www.akvaunion.dk/

> Jeg har undersøgt priserne hos bl.a. Zoo city, akvarieudstyr og
> planteimporten. Sidstnævnte er absolut den billigste.

Husk på portoen. og at fisk ikke sendes pr. post

> Men er der andre alternativer?

Brug lidt tid på at sætte dig ordenligt ind hvad du vil med dit akvarie.
typer af fisk. skal du ha baggrund i
skal den jo monteres i et tørt akvarie. vil du gemt alt dit udstyr bag en
baggrund

Jeg startede selv med akvarie for snart 1 år siden brugte meget tid
på at læse om de fisk jeg gerne ville ha. jeg meldte mig ind i en akvarie
klub efter jeg havde købt fisk
som helt nybegynder. Hvilket jeg har måtte indse at jeg havde brugt alt for
mange penge på fisk
Ikke på grund af priserne. Men fordi jeg via klubben fik et stort indblik af
de mange typer fisk der er.
jeg skiftede stort set alle mine de gamle fisk ud med nye arter. Brugte fisk
(hvis man kan bruge det udtryk)
er intet værd ved salg. så derfor kan billige fisk blive dyre.

Jeg ved godt at man som nybegynder gerne vil igang meget hurtigt. Der for
går det galt for mange nybegynder. via dba osv. finder man jo mange
nybegynder akvarier som folk enten har købt for små eller alle fisk er døde
og så vil de bare af med det hele.

Mvh. Thomas

Fra : Carsten Gall

Dato : 18-12-04 10:02

"Thomas" <tb_aalborg[fjern)@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> Uden at vide det tror jeg at planter i forretningerne koster næsten det
> samme.
> da de fleste planter kommer fra tropica.
http://www.tropica.com/default.asp

Det er ikke sandt!!
Flere af butikkerne tager selv planter hjem fra Østen, eller fra andre
vandplante gartnerier. Tropica er meget dyre med deres planter i forhold
til
andre steder.

Carsten