Egen mailserver på Tele2 adsl?
Fra : Aron Manner Velling

Dato : 17-12-04 15:31

Hej Gruppe.

Jeg fedter med at få en mailserver op at køre herhjemme, men det virker ikke
det skidt.
Jeg er klar over at der er lukket for port 25 fra internettet mod mig og at
løsningen er at bruge tele2's mail-relay.tele2adsl.dk.
MEN...
Det virker ikke! -Det møg!

Jeg har sat mx recorden, så min ip står som primær mailserver og ip'en på
mail-realyet med lavere prioritet
lav evt en nslookup på manner.dyndns.dk. Efter min overbevisning skulle det
være ok.

MEN
Det virker ikke! -Det skidt!

Hvis jeg sender en mail til etellerandet@manner.dyndns.dk så går der lidt
tid, hvorefter mailen bouncer med følgende fejl:

Failed to deliver to 'manner@manner.dyndns.dk'
SMTP module(domain manner.dyndns.dk) reports:
host 129.142.7.105 says:
550 5.7.1 <manner@manner.dyndns.dk>... Relaying denied

129.142.7.105 er tele2 mail relay ting.

Hmm, hvad er der galt?

HVIS, jeg telnetter direkte til 129.142.7.105, så kan jeg godt få lov at
sende en mail til ...@manner.dyndns.dk og denne når også frem. Men nu sidder
jeg jo også på en tele2 ip, så det er nok derfor at jeg ikke får den her
"Relaying denied" fejl.

Og så er det så at jeg tænker: HJÆLP

er der nogle, der har en idé her?

Mvh Aron Velling

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 17-12-04 16:16

"Aron Manner Velling" <manner@post.tele.dk> crashed Echelon writing

> Jeg har sat mx recorden, så min ip står som primær mailserver og ip'en
> på mail-realyet med lavere prioritet
> lav evt en nslookup på manner.dyndns.dk. Efter min overbevisning
> skulle det være ok.

Tele2 står vel med højere prioritet og ikke lavere?

--
Bjarke Andersen

Fra : Aron Manner Velling

Dato : 17-12-04 16:26

Nej, den står med lavere -dvs med en mx record med en højere værdi

Ideen er jo at den først forsøger at kontakte manner.dyndns.dk. Da dette
ikke kan lade sig gør (da port 25 er lukket) så prøver den den sekundære
mailserver. -altså tele2's mail realy. Dette prøver nu at sende mailen
videre til manner.dyndns.dk, da denne jo er 1. prioritet. Det burde godt
kunne lade sig gøre, da dette mailrelay er på den anden side af den
firewall, der lukker for port 25 på min adsl forbindelse.
Men ak nej. Det virker ikke....

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 17-12-04 16:57

> Nej, den står med lavere -dvs med en mx record med en højere værdi

Ja jow, hvordan man lige vinkler den, men korrekt.

--
Bjarke Andersen

Fra : Morten Guldager

Dato : 17-12-04 16:34

2004-12-17 Aron Manner Velling wrote

> Jeg fedter med at få en mailserver op at køre herhjemme, men det virker ikke
> det skidt.

Prøv at stille spørgsmålet i tele2.adsl.teknik, der sidder sikkert
nogen der har prøvet det før dig.

/Morten

Fra : Henrik Bo Hansen

Dato : 17-12-04 16:22

"Aron Manner Velling" <manner@post.tele.dk> wrote in message
> [...]

Hej Aron,
> [...]
> Jeg er klar over at der er lukket for port 25 fra internettet mod mig
> og at løsningen er at bruge tele2's mail-relay.tele2adsl.dk.

Jeg vil foreslå at du poster dit spg over i tele2.adsl.teknik, så
kikker vi på det der ;)

Og du bør nok også benytte navnet mail-relay.tele2adsl.dk istedet
for IP adressen, der er nemlig mere end en IP. Sådan hvis vi skulle
få behov for at skifte hos T2.

"Non-authoritative answer:
manner.dyndns.dk preference = 20, mail exchanger = 129.142.7.105
manner.dyndns.dk preference = 10, mail exchanger = 83.72.34.181"

/Henrik - T2

Fra : Aron Manner Velling

Dato : 19-12-04 12:13

Så virker det. Idet jeg ændrede fra ipadressen til mail-realy.tele2adsl.dk.
Sjovt. Mon det her mail-relay kontrollere på, at den kun vil videresende
(relaye) til domainer, der har en mx record, der hedder
"mail-realy.tele2adsl.dk"

-Jeg siger tak.