MS Windows
briani 27239
Hvordan installerer man et program som en ~
Fra : Hans Jørgen Hansen

Dato : 17-12-04 11:06

Hej
Hvordan installerer man et program som en tjeneste, således at programmet
kører uden at man behøver at være logget på pc'en.
F.eks KiSS PC-Link.
Vh
hjh

Fra : Anders Lund

Dato : 17-12-04 17:50

http://www.firedaemon.com/

> F.eks KiSS PC-Link.

Undskyld jeg lige kommer med et OT spørgsmål, men jeg overvejer lidt
sådan en KiSS fætter og ville bare være sikker på at man kunne vælge
filmene fra TVet og at man ikke skal bruge PCen til det. Ud fra dit
spørgsmål om kørsel som service, ser det dog ud til at man kan vælge fra
TVet. :)

--
Anders Lund - anders@andersonline.dk

Fra : Hans Jørgen Hansen

Dato : 18-12-04 13:22

Hej

Tak for linket; men har ikke fået det til at virke endnu.

Jo du kan vælge fra skærmen, om du vil se billedfiler, videofiler ellerhøre
lydfiler.

Vh

HJH

Fra : Fjollefrans

Dato : 18-12-04 00:09

> [...]
> Hvordan installerer man et program som en tjeneste, således at programmet
> kører uden at man behøver at være logget på pc'en.

det man gerne vil have til at køre skal være lavet til at være en
service/tjeneste. jeg husker at det findes en dimmer der kan få de fleste
exe filer til at køre som en service/tjeneste, men kan ikke huske hvad den
hedder. hvad vil du gerne have til at køre (evt. hvorfor)

Fra : Hans Jørgen Hansen

Dato : 18-12-04 13:25

Hej
For at få en skærmløs server til at køre KiSS PC-Link, uden at være logget
på via en anden PC for at starte KiSS PC-Link.
vh
hjh

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 18-12-04 14:02

"Hans Jørgen Hansen" skriver:

> For at få en skærmløs server til at køre KiSS PC-Link, uden at være logget
> på via en anden PC for at starte KiSS PC-Link.

Kan du ikke bare lade serveren have automatisk (eller rettere sagt
ingen) logon og så smide det i start ?

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Hans Jørgen Hansen

Dato : 18-12-04 15:25

Hej
Det kan jeg ikke, fordi jeg bruger Fjernskrivebord til at styre serveren
med, og der kræves password til det. Det er for at undgå at have en ekstra
skærm og tastatur stående.
vh
HJH

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 18-12-04 16:35

"Hans Jørgen Hansen" skriver:

> Det kan jeg ikke, fordi jeg bruger Fjernskrivebord til at styre serveren
> med, og der kræves password til det. Det er for at undgå at have en ekstra
> skærm og tastatur stående.

Det går ellers fint her, blot med VNC i stedet som fjernstyring.
Du kan vel godt logge på 2 gange ?

Fra : Hans Jørgen Hansen

Dato : 19-12-04 07:24

Hej
Jeg kører med XP på serveren, og der kan kun være en bruger af gangen.
vh
HJH

Fra : Per H. Nielsen

Dato : 19-12-04 11:47

Hans Jørgen Hansen wrote:
> Jeg kører med XP på serveren, og der kan kun være en bruger af gangen.

Gør som foreslået: Installer VNC. Denne kan sagtens fjernstyre en maskine,
hvor XP-brugeren logger automatisk ind og er opsat uden password.

--
Per H. Nielsen <phn@dkscan.dkx>

Fra : Lars HT

Dato : 19-12-04 12:36

"Hans Jørgen Hansen" <palmus@stofanet.dk> wrote in message
> [...]
> Hvordan installerer man et program som en tjeneste, således at programmet
> kører uden at man behøver at være logget på pc'en.

http://support.microsoft.com/kb/q243486/

Har ikke selv prøvet det, men har hørt, at det skulle virk fint!

Lars