Canon kan ikke skrive sort
Fra : Henrik Enslev

Dato : 17-12-04 01:24

Hej
Jeg har en Canon S450 med fire seperate patroner. Den er nu "sandet til"
eller hvad er der sket?
Den kan ikke printe sort farve, skønt der er masser af blæk i patronen.
Der er to kamre, og der er flydende blæk i det rum hvor der ikke er
svamp.
Den går net på en slags pude, og hvis det er tøret ud og
uigennemtrængeligt er det måske årsagen til misæren, men er der så noget
at gøre andet end at købe ny printer?

Håber på et godt tip

--
Venlig hilsen
Henrik Enslev

Fra : Brian Lund

Dato : 17-12-04 09:26

> [...]
> Den går net på en slags pude, og hvis det er tøret ud og
> uigennemtrængeligt er det måske årsagen til misæren, men er der så noget

Er der ikke et renseprogram i driverne til printeren?

I vores Epson printer har patronerne også en tendens til at tørre ind hvis
man ikke bruger den regelmæssigt, så efter lang tids stilstand skal man køre
et renseprogram i indstillingerne for at den kan udskrive uden fejl igen!

Alternativt kan du tage patronen ud og give den en tur med en vatpind, og
ellers forsøge at udskrive noget sort indtil den virker igen ;)

Brian

Fra : Henrik Enslev

Dato : 17-12-04 23:09

Brian Lund <geronimo@nomail-mobilixnet.dk> wrote:

> [...]
>
> Alternativt kan du tage patronen ud og give den en tur med en vatpind, og
> ellers forsøge at udskrive noget sort indtil den virker igen ;)

Tak for indput

Jeg har forsøgt softwarerensning, samt haft patronen samt den kasette
den sidder i ude. Kasetten har været skilt ad (to skruer) og renset med
vatping. Herefter kørt 3 helt sorte sider til print. Der kom INTET på
papiret.
Er der flere ting at prøve?

Fra : pedder

Dato : 18-12-04 08:19

Har haft lignende problem med min s520. Købte ny patron og kørte
renseprogram igennem. Så virkede den igen.

Fra : Henrik Enslev

Dato : 21-12-04 09:07

pedder <123@132.com> wrote:

> Har haft lignende problem med min s520. Købte ny patron og kørte
> renseprogram igennem. Så virkede den igen.

Jeg har prøvet at sætte en ny patron i, men den giver intet. Kan der
være fejl i den monteringskasette som patronen sidder i?

Fra : Henrik Enslev

Dato : 24-12-04 12:40

Henrik Enslev <no@spam.no> wrote:

> Jeg har prøvet at sætte en ny patron i, men den giver intet. Kan der
> være fejl i den monteringskasette som patronen sidder i?
Hej

Efter råd tog jeg printerhovedet (som er seperat og aftageligt på den
model) ud, og lagde det i demineralliseret 50" varmt vand i en time, lod
det tørre natten over (alt. føntørre), monterede hovedet og patronen, og
wupti : sort kom på papir.

Så her jeg renset printer hovedet via software, og der er stadig lidt
striber i, men den er ok til at skrive læsbar tekst

--
Henrik Enslev (2200)
henske snawel a e-mand punktum dk