MS Windows
briani 27239
Langsom opstart
Fra : Michael Vilhelmsen

Dato : 16-12-04 20:04

Hej

Min bærbare PC er begyndt at drille mig.
Nu har den længe virket helt perfekt, men her inden for de sidste par
dage, er den begyndt at hænge 1 - 2 minutter lige efter jeg har logget
ind.
Jeg kan intet, førend maskinen ligesom finder ud af, at den er klar til
at fortsætte.

Jeg har ikke installeret nogle nye programmer for nyligt, jeg har ikke
tilføjet noget nyt hardware eller andet.
Det eneste der er kommet til, er en trådløs bridge til min KiSS DVD.
Men jeg har prøvet at slukke for den, uden held.
Desuden - Jeg har min labtop med på arbejde hver dag, og den gør det
samme der, hvor der ikke er nogen access points.

Mit spørgsmål går så på:

Findes der ikke et eller andet program (helst freeware) som kan
fortælle mig, hvad der starter sammen med Windows, hvor lang tid det
tog, m.m.
Så vil jeg måske kunne se, hvad der "hænger".

Så for god ordens skyld.
Jeg har Windows XP Pro inst. med alle tilgængelige opdateringer.
Jeg har Norton AntiVirus med alle tilgængelige opdateringer.
Jeg har ingen firewall på, da min router har en indbygget.

Selvfølgelig kan jeg ominstallere. Men det GIDER jeg ikke !
Jeg vil finde ud af hvorfor den gør, hvad den gør !

Så kan det være SP2! Nej - for den har jeg brugt siden den kom uden
problemer.
Problemet er opstået her for 5 - 6 dage siden.

Så - jeg vil helst bare finde en årsag og en løsning.....

Michael

--
This is an automatic signature of MesNews.
Site : http://mesnews.no-ip.com

Fra : .jpg

Dato : 16-12-04 20:14

Hejsa

Du kan evt rename dit brugernavn i C:\Documents and Settings logind med en
anden account som har administrator rettigheder på pcen og ret så dit
brugernavn i "C:\Documents and Settings\dit_brugernavn_backup" så tror pcen
det er første gang du logger ind igen så kan du stadig hente dine settings i
dit_brugernavn_backup.
Det gør jeg af og til og det virker fint her hos mig, håber det hjælper dig
videre.

/.jpg

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 16-12-04 20:29

> [...]

>Desuden - Jeg har min labtop med på arbejde hver dag, og den gør det
>samme der, hvor der ikke er nogen access points.

Problemet er formentlig at du har et eller flere netkort / firewire kort
(bl.a. den omtalte trådløse bridge) der ikke er forbundet. Under
opstarten leder de efter DHCP-servere som ikke er der. Og boot processen
fortsætter først når klienten efter 1 - 2 minutter laver timeout.

Der er flere løsninger:

- Du kan give net/firewire kortene fast IP-adresse

- eller hvis vi taler XP samle dem i en netværksbro

<mlr>

Fra : Michael Vilhelmsen

Dato : 17-12-04 09:31

Michael Rasmussen presented the following explanation :

> [...]
> opstarten leder de efter DHCP-servere som ikke er der. Og boot processen
> fortsætter først når klienten efter 1 - 2 minutter laver timeout.

Præcist !

Jeg havde sgu' glemt, at jeg havde bedt min maskine om at få en IP fra DHCP i stedet for fast.

Tilbage til fast IP, og vupti alt er perfekt.

Takker.

--
==========
Best Regards / Venlig hilsen

Michael Vilhelmsen

Fra : Torben Greve Otzen

Dato : 16-12-04 22:04

Michael Vilhelmsen wrote:
> [...]
> tog, m.m.
> Så vil jeg måske kunne se, hvad der "hænger".

Her kan du bruge bootvise, den er gratis og lavet af microsoft - de har
den ikke selv mere på deres hjemmeside, men du kan hente den en del
steder på nettet.

> [...]
> problemer.
> Problemet er opstået her for 5 - 6 dage siden.
>
> Så - jeg vil helst bare finde en årsag og en løsning.....

Ellers vil kunne du jo lave en general "rengøring" af din PC. Der har
tidligere været en tråd om det, så den fandt jeg lige[1].

[1]
http://groups.google.dk/groups?q=dk.+otzen+reng%C3%B8ring&hl=da&lr=&selm=sDqsc.2030%24Vf.90181%40news000.worldonline.dk&rnum=3
--
Hilsen Torben Greve Otzen

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 16-12-04 22:23

"Michael Vilhelmsen" <Mivi_FJERN@FJERN_Hunderupnet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Selvfølgelig kan jeg ominstallere. Men det GIDER jeg ikke !
> Jeg vil finde ud af hvorfor den gør, hvad den gør !

Jeg havde nogenlunde samme problem med en bærbar. Da jeg aldrig brugte den
faste lan forbindelse, gik jeg ind i netværkssteder og disablede den. Så var
problemet løst.
Ellers leder den efter et netværkskabel og et sted den kan koble på og få en
ip.
Jeg har en fornemmelse af, at du også kun bruger dit trådløse netværk?

Kurt

Fra : Svend

Dato : 17-12-04 08:26

Hi,