grafikkort til ca. 400 kr
Fra : Thorbjørn Asmussen

Dato : 16-12-04 18:22

Hej

Jeg skal bruge et grafikkort til en gammel computer (som erstatning for et
32 MB geforce), som skal kunne køre lidt spil. Jeg er godt klar over at
opløsning og hastighed ikke bliver det helt store, men det er hvad
pengepungen rækker til.

Jeg har kig på ATI's radeon 9200 og 9550, men hvad er forskellen på
hastigheden? Hvilken er hurtigst? Og er der et alternativ fra Nvidia?

Med venlig hilsen Thorbjørn

Fra : Peter Holm

Dato : 16-12-04 18:39

Thorbjørn Asmussen wrote:
> [...]
>
> Jeg har kig på ATI's radeon 9200 og 9550, men hvad er forskellen på
> hastigheden? Hvilken er hurtigst? Og er der et alternativ fra Nvidia?

absolut mest grafik for pengene er lige nu:
efter min bedste overbevisning.

Mvh
Peter

Fra : Martin [5220]

Dato : 16-12-04 20:20

> absolut mest grafik for pengene er lige nu:
> efter min bedste overbevisning.

Helt enig, fåes ikke bedre til de penge.

/Martin

Fra : Jørgen L.

Dato : 16-12-04 22:44

> Helt enig, fåes ikke bedre til de penge.

Hvordan er et gf5200 i forhold til ?
vil det kunne betale sig at skifte til et sådan ?

Hilsen Jørgen

Fra : /Ole \(6000\)

Dato : 17-12-04 07:02

"Jørgen L." <Noemail@stopspamspam.dk> skrev i en meddelelse

> Hvordan er et gf5200 i forhold til ?
> vil det kunne betale sig at skifte til et sådan ?
>
> Hilsen Jørgen

Absolut ikke. Det er ringere end ti4200.

/Ole

Fra : Jørgen L.

Dato : 17-12-04 23:42

> Absolut ikke. Det er ringere end ti4200.

Jeg udtrykte mig forkert, jeg mente selvfølgelig at om et GF5200 var
dårligere, det er sådan et jeg har nu.

vil det være en klar forbedring eller skal der mere til ?

Hilsen Jørgen

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 18-12-04 12:31

Jørgen L. wrote:

> vil det være en klar forbedring eller skal der mere til ?

Der er postet et passende link.

Jesper G. Poulsen

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 17-12-04 10:37

http://graphics.tomshardware.com/graphic/20031229/vga-charts-03.html

> vil det kunne betale sig at skifte til et sådan ?

Op til dig at vurdere, men studér lige målingerne først

Jesper G. Poulsen

Fra : Peter Schrøder

Dato : 17-12-04 08:16

Peter Holm skrev:

> absolut mest grafik for pengene er lige nu:
> efter min bedste overbevisning.

Et AGPx8 kort vil næppe kunne bruges på
en "gammel computer"

Peter Schrøder

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 17-12-04 10:31

Peter Schrøder wrote:

> Et AGPx8 kort vil næppe kunne bruges på
> en "gammel computer"

http://www.ertyu.org/~steven_nikkel/agpcompatibility.html

Jesper G. Poulsen

Fra : Peter Schrøder

Dato : 17-12-04 11:30

Jesper G. Poulsen skrev:

> http://www.ertyu.org/~steven_nikkel/agpcompatibility.html

Sakset fra Ovennævnte side:
åØåAGP 3.0 devices must be tolerant of 1.5v signalling though, they
won't necessarily work, but will not be destroyed if inserted into an
AGP 1.0/2.0 slot"
Hvilket er i overensstemmelse med mine egne
erfaringer

Peter Schrøder

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 17-12-04 12:32

Peter Schrøder wrote:

> Hvilket er i overensstemmelse med mine egne
> erfaringer

Iflg. mine egne erfaringer er der ingen problemer, whatsoever. Men
igen, vi kender ikke noget til "den gamle computer".

Jesper G. Poulsen

Fra : Martin Schoedt

Dato : 17-12-04 14:51

"Thorbjørn Asmussen" <thorbjoern@itasca.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg har kig på ATI's radeon 9200 og 9550, men hvad er forskellen på
> hastigheden? Hvilken er hurtigst? Og er der et alternativ fra Nvidia?

Bare pas på dit bundkort's agp-port ikke er så gammel at Agp-porten 'sidder
omvendt' dvs. har den 'notch' i agp porten der forhindrer isætning af nyere
grafikkort.

Mvh Martin

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 17-12-04 16:57

Martin Schoedt wrote:

> Bare pas på dit bundkort's agp-port ikke er så gammel at Agp-porten
> 'sidder omvendt' dvs. har den 'notch' i agp porten der forhindrer
> isætning af nyere grafikkort.

Det er ikke noget problem, hvis grafikkortet er universelt.

Der er mere her: