Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
dankort beløb....
Fra : Anders E. Larsen

Dato : 16-12-04 17:24

Hej...

min kæreste og jeg var ned og handle ind til jul idag vi har inde for at
købe noget farvet papir prisen som stod skiltet var 3.90 kr pr. ark.

vi kom op til kassen for at betal vi skulle ha den på dankort på beløbet
pga. for lidt kontanter, den blev gennem kasse lavet på 4.00Kr jeg ved godt
der er små sko, men de har jo "stjålet" 0.10kr. fra os....

Jeg ved fra eks. Bilka der har de 2priser når man skal betale en på
lige25øre og en lige på !!! skal der ikke være det?!?!? ellers kan det da
blive til mange penge extra forretningen får på årsbasis!!!!

Anders

Fra : Christian

Dato : 16-12-04 19:32

"Anders E. Larsen" <ae@aab-net.dk> wrote in message
> [...]
> lige25øre og en lige på !!! skal der ikke være det?!?!? ellers kan det da
> blive til mange penge extra forretningen får på årsbasis!!!!

det er ulovligt, butikken skal modtage 'rigtigt' beløb ved dankort, det er
kun ved kontant betaling man må runde op/ned.

Fra : Anders E. Larsen

Dato : 16-12-04 20:45

Ok, det er ulovligt!!! hvad skal man gøre hvor skal man melde det!?!?! er
det politiet eller er det noget inden for pengeinstituterne altså dem der
står for dankort, eller bare i butikken!?!?!

Anders

Fra : Christian

Dato : 16-12-04 21:14

> Ok, det er ulovligt!!! hvad skal man gøre hvor skal man melde det!?!?! er
> det politiet eller er det noget inden for pengeinstituterne altså dem der
> står for dankort, eller bare i butikken!?!?!

tag bonnen og gå ned og brok dig, i princippet snyder de jo alle kunder,
politiet er nok ligeglade de skal jo bruge rejseholdet til at fange en
kaffetyv ..

Fra : Anders E. Larsen

Dato : 19-12-04 11:31

Hej..

ok så vil jeg tage ned til butikken på mandag!!! men det er jo kun 10øre ...

Fra : Christian

Dato : 19-12-04 12:23

> Hej..
>
> ok så vil jeg tage ned til butikken på mandag!!! men det er jo kun 10øre

yeps...det er jo mere et princip,-her er et par links,-print det ud og giv
det til butikken.

http://www.klagetjek.dk/foer-du-klager/spoergsmaal-og-svar/oss/7/

http://www.fbr.dk/raad/forbruger/alle/raad024/