Hvilken softphone til 256/128 Kbit forbind~
Fra : jubija@yahoo.dk

Dato : 16-12-04 16:45

Inden jeg nu begynder at indbetale en "masse" penge til diverse
firmaer, der tilbyder pc-to-phone vil jeg lige høre, om der er nogle
som særligt kan anbefales, når man sidder på en (webspeed-)forbindelse
på blot 256/128 Kbit.

Jeg har hørt, at SkypeOut skulle lide lidt under langsomme
forbindelser, men det er måske generelt?

Lars

Fra : Niels Elgaard Larsen

Dato : 16-12-04 18:42

jubija@yahoo.dk wrote:
> [...]
> firmaer, der tilbyder pc-to-phone vil jeg lige høre, om der er nogle
> som særligt kan anbefales, når man sidder på en (webspeed-)forbindelse

Med musimi.dk og fx Xlite kan du komme igang for 100 forudbetalte kr som
du så kan ringer for.

Fra : jubija@yahoo.dk

Dato : 16-12-04 20:34

On Thu, 16 Dec 2004 18:42:13 +0100, Niels Elgaard Larsen <bov@agol.dk>
wrote:

>Med musimi.dk og fx Xlite kan du komme igang for 100 forudbetalte kr som
>du så kan ringer for.

Ved du hvordan lydkvaliteten (udfald, ekko osv.) er på en så relativ
langsom forbindelse som min?

Lars

Fra : Soren (News)

Dato : 16-12-04 21:39

jubija@yahoo.dk writes:

> Ved du hvordan lydkvaliteten (udfald, ekko osv.) er på en så relativ
> langsom forbindelse som min?

Du kan bruge f.eks. G.729 codec - den funger godt med en langsom forbindelse.
Hvis du ikke bruger din linje til andet end at surfe og godt kan lade vaere
med at surfe for voldsomt lige mens du snakker i telefon saa kan du sagtens
bruge G.711 (u-/alaw), der er lyden den samme som en normal telefon.

Har selv siddet paa et belastet kollegienet (med ca. 3-4kb/s upload hastighed
hvis man brugte FTP), her fungerede kun G.729, men til gaengaeld ogsaa fint nok
uden for meget hakken.

Mvh, Soren

Fra : jubija@yahoo.dk

Dato : 16-12-04 22:54

On 16 Dec 2004 21:38:32 +0100, sorend@rediffmail.com (Soren (News))
wrote:

> [...]
>hvis man brugte FTP), her fungerede kun G.729, men til gaengaeld ogsaa fint nok

Lyder godt - tak for svaret

Lars