Password i mySQL
Fra : Martin Hjort

Dato : 16-12-04 16:30

Hej;

Hvordan tildeler jeg, password osv. til root-brugeren, og hvordan
opretter jeg en bruger med bestemt username og password, som jeg
kan kalde med PHP?

Synes ellers jeg havde gjort det, da winmySQLAdmin startede op
lige efter installation af mySQL, men det virker ikke, selv når
jeg laver det mest simple script i PHP...

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Christian Joergensen

Dato : 17-12-04 13:29

Martin Hjort <mail@martinhjort.net> writes:

> Hvordan tildeler jeg, password osv. til root-brugeren, og hvordan
> opretter jeg en bruger med bestemt username og password, som jeg
> kan kalde med PHP?

Jeg er ikke helt sikker paa hvad du mener med "som med PHP" - men
kan opdatere root-brugerens mysql-adgangskode saaledes:

http://dev.mysql.com/doc/mysql/en/Default_privileges.html

> Synes ellers jeg havde gjort det, da winmySQLAdmin startede op
> lige efter installation af mySQL, men det virker ikke, selv når
> jeg laver det mest simple script i PHP...

Hvad virker ikke?

--
Christian Jørgensen | I know kung fu!
http://www.razor.dk |