Opret bruger i mySQL
Fra : Martin Hjort

Dato : 16-12-04 16:06

Hvordan opretter jeg en bruger med password, som jeg kan bruge i
kald til mySQL med PHP?

Mente ellers jeg havde oprettet et brugernavn da jeg installerede
mySQL og automatisk blev spurgt af winmySQLAdmin da dette
startede op første gang.

Alligevel kommer der en fejl når jeg bare laver et lille bitte
script, hvor jeg forsøger at kalde mySQL, med det username og
password jeg oprettede med winmySQLAdmin.

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Dan Storm

Dato : 16-12-04 19:30

har du prøvet at forbinde til mysql uden at angive password ?
mysql_connect("localhost", "root", "");
mysql_select_db("test");
--
Dan Storm

http://err0r.dk
storm@err0r.dk

PGP Public key på http://err0r.dk/pubring.pkr

inden for et bestemt område

Fra : Martin Hjort

Dato : 16-12-04 21:17

Dan Storm wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.php:
> har du prøvet at forbinde til mysql uden at angive password ?
> [...]

Nej det har jeg ikke. Må indrømme at jeg lige nu roder meget rundt i
mySQL, og kan ikke rigtigt få det til at fungere. Nu prøvede jeg
mysqlshow kommandoen i kommandopromten, og der viste den kun
test-databasen... Det fatter jeg så intet af:)

Mit spørgsmål går nu på, om jeg på en eller anden måde kan fjerne alt
hvad der har haft med mySQL at gøre? Altså brugere osv. For jeg har et
par gange fjernet mySQL (uninstall fra Tilføj/Fjern Programmer i
Kontrolpanelet), men når jeg så installerer igen, kan jeg gå ind i
winmySQLAdmin, og se, på fanebladet my.ini, kan jeg se samme brugernavn
og password, som jeg oprettede da jeg allerførste gang installerede
mySQL, og fulgte min bogs forslag om, at start winmySQLadmin, hvilket jeg
nok fortryder lidt:)

Fra : Dan Storm

Dato : 16-12-04 22:05

først og fremmest skal du have ud af hovedet at winmysqladmin
overhovedet ikke har nogen betydning. Jeg har ikke selv brugt den til
noget. Det der tæller er om du overhovedet gider at læse lidt i
manualen. Der står nogle simple ting om hvordan du retter din brugers
kodeord og hvordan du opretter andre brugere.