Red hat 9 med 2 cpu'er
Fra : kenneth møller

Dato : 16-12-04 14:27

Hej

Jeg har en maskine med 2 skt p4 cpu'r , hvor jeg har installeret red hat 9.
Er der noget man skal ændre før redhat bruge begge cpu'er???

jeg har overvejet at køb red hat interprice , udgaven kan det betale sig??

MVH

Kenneth Møller

Fra : Jesper Krogh

Dato : 16-12-04 14:31

I dk.edb.system.unix, skrev kenneth møller:
> Jeg har en maskine med 2 skt p4 cpu'r , hvor jeg har installeret red hat 9.
> Er der noget man skal ændre før redhat bruge begge cpu'er???

Du skal installere med en SMP kerne, hvis du blot installerer Red Hat 9
så burde den selv lure det under installations processen.

Jesper

--
../Jesper Krogh, jesper@krogh.cc
Jabber ID: jesper@jabbernet.dk

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 16-12-04 14:32

"kenneth møller" <kennethm@post3.tele.dk> writes:

> Jeg har en maskine med 2 skt p4 cpu'r , hvor jeg har installeret red hat 9.
> Er der noget man skal ændre før redhat bruge begge cpu'er???

Du skal bruge en SMP-kerne.

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://unixsnedkeren.dk - Unix, Java, Web, Netværk, Århus

Fra : kenneth møller

Dato : 16-12-04 14:47

Hvordan kan man checke om det er en SMP kernel man har???

kenneth

Fra : Jesper Krogh

Dato : 16-12-04 14:48

I dk.edb.system.unix, skrev kenneth møller:
> Hvordan kan man checke om det er en SMP kernel man har???

Skriv
cat /proc/cpuinfo
og se om der er 2 listet.

Fra : kenneth møller

Dato : 16-12-04 15:08

Hej Jesper

der er 4 cpu'er listet !!!!!!!!!!!!!!

kenneth

Fra : Jesper Krogh

Dato : 16-12-04 15:09

I dk.edb.system.unix, skrev kenneth møller:
> Hej Jesper
>
> der er 4 cpu'er listet !!!!!!!!!!!!!!

Sejt !!!!!!!!!!!!

Så har du garanteret hyper-threading også.

Jesper

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 16-12-04 19:32

kenneth møller wrote:

> Hej Jesper
>
> der er 4 cpu'er listet !!!!!!!!!!!!!!
-snip-

Det er snyd. Jeg vil også have 4 dut'ere

Med venlig hilsen / Best regards
Martin Jørgensen