Latin
Fra : Ove Kristensen

Dato : 19-05-01 16:30

Hej !
Jeg ved ikke om det er den rigtige gruppe, men hvordan får man lettest
oversat sine journalers Latin, har nogen en god idé evt. et link.

Mvh

OveK.

Fra : kat

Dato : 19-05-01 17:53

Ove Kristensen <ovek@mail.dk> wrote in message news:9e63gh$q4m$1@news.inet.tele.dk...
> [...]
> Jeg ved ikke om det er den rigtige gruppe, men hvordan får man lettest
> oversat sine journalers Latin, har nogen en god idé evt. et link.

Hej Ove.
Links har jeg ikke til dig - kun et par råd.
1. Klinisk Ordbog ville være god, men den koster 800-900 kr
at anskaffe!!!
2. Du kan gå til din læge og få ham til at oversætte....
3. Kender du ikke en sygeplejerske eller kender en der
kender en???
4. Ellers send mig en maíl med de svære ord, så kan jeg
oversætte.
/KAT

Fra : Ove Kristensen

Dato : 19-05-01 18:42

Hej Kat !
Joohh, jeg kender nu godt nok en der er sygeplejerske, så jeg kan jo spørge
hende om en oversættelse.
Du skal have tusind tak for hjælpen, samt tilbudet om en oversættelse, det
var meget sødt af dig.

Mvh
OveK.

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 19-05-01 19:34

hej ove....

jeg har lige et spørgsmål... da du har fået dine journaler... hvilket
jeg går ud fra... kan jeg ikke rigtig forstå at de ikke er blevet
gennemgået med din læge... en slags ordforklaring hvor de fortæller dig
hvad der er skrevet og hvorfor..

jeg spørger fordi da jeg i sin tid bad om kopi af det, fik jeg at vide
at den skulle gennemgåes i samarbejde med min læge, så jeg kunne få en
ordentlig forklaring og ikke konkludere en masse selv.....

--
knus sabina

behind every good woman, lies
a trail of men.....*SF*

Fra : Ove Kristensen

Dato : 20-05-01 09:00

Hej Sabina !
Jo, mine journaler er blevet gennemgået groft af flere læger, men jeg vil da
godt have dem
oversat helt, da jeg har fået forskellige forklaringer fra dem, så dette er
grunden.
Men jeg ved, at loven er sådan idag, at de skal udlevere en kopi af din/dine
journaler hvis du
beder om det.

Med venlig hilsen og held og lykke

Ove.