Pumpe ved vandskift
Fra : Thomas

Dato : 16-12-04 00:24

Hejsa !

Jeg skal ha fundet et system til min søster når hun laver vandskift. Hun har
2 tønder som kan indeholde 100 l. så ved vandskift kommer det gamle vand der
i. Men det skal jo vidre ud i afløbet. Har set
denne pumpe ved HN
http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp?varenr=8411&n=30100&KundeID=cnHXKOB13gnHDKmTT0nL21gImBDA432

Er det noget der dur..eller har i andre ider.

mvh. Thomas

Fra : Carsten Gall

Dato : 16-12-04 00:49

"Thomas" <tb_aalborg[fjern)@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
3gnHDKmTT0nL21gImBDA432

> Er det noget der dur..eller har i andre ider.

Hvorfor ikke blot tage et lille powerhead som pumper ca 500 liter i timen
og så en vandslange??
Anskaffelses prisen er nok det samme, men det er strømforbruget ikke, og
med kun 100 liter
synes jeg nok at den pumpe er lidt overkill

Carsten

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 16-12-04 00:52

Thomas wrote:
> Er det noget der dur..eller har i andre ider.
> mvh. Thomas

En lang slange helt ud til afløbet - så kan samme slange bruges bagefter til
at sætte på vandhanen og fylde akvariet op igen.

Jan

Email: jan@jve.invalid Web: www.jve.dk

Fra : Thomas

Dato : 16-12-04 16:21

> En lang slange helt ud til afløbet - så kan samme slange bruges bagefter
> til at sætte på vandhanen og fylde akvariet op igen.

Har prøvet det men det dur ikke desvære. der bliver en lyfte højde på ca 3.5

mvh. Thomas

Fra : Fessor

Dato : 16-12-04 12:25

"
> Har prøvet det men det dur ikke desvære. der bliver en lyfte højde på ca
> 3.5 m
>
> mvh. Thomas

Står akvariet i en kælder ?

Fra : Thomas

Dato : 17-12-04 18:40

"Fessor" <cnielsen@esenetNOSPAM.dk> skrev i en meddelelse

> "

> Står akvariet i en kælder ?

Nej akvariet står i en stue. og vandet vil jeg ha til at løbe ud i et
vådrum. som ligger på første sal
derfor lyftehøjden på ca 2.5 m. længden på slangen bliver på ca 5 m.

mvh. Thomas

Fra : Fessor

Dato : 17-12-04 00:09

> Nej akvariet står i en stue. og vandet vil jeg ha til at løbe ud i et
> vådrum. som ligger på første sal
> derfor lyftehøjden på ca 2.5 m. længden på slangen bliver på ca 5 m.
>
> mvh. Thomas
Har du ikke mulighed for at stikke slangen ud af et vindue ??

Fra : Roy

Dato : 18-12-04 03:09

"Fessor" <cnielsen@esenetNOSPAM.dk> skrev i melding

> Har du ikke mulighed for at stikke slangen ud af et vindue ??

Eheim 1060 Pumpen, har en løftehøyde på 3,10 meter!