parse error
Fra : Freddie Rasmussen

Dato : 15-12-04 22:05

Jeg får følgende fejl-meddelelse:

Parse error: parse error, unexpected T_STRING in
/customers/frasmussen.info/frasmussen.info/httpd.www/login/login.php on line
1

Min kode starter således:

<?xml version="1.0" encoding="UTF-8"?>
<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN"
"http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd">

Fra : Mads Jensen

Dato : 15-12-04 23:22

Freddie Rasmussen wrote:
> [...]
>
> Min kode starter således:
>
> <?xml version="1.0" encoding="UTF-8"?>
> <!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN"

short_open_tags er sat til "on" som default, hvilket betyder at:

<?xml ... ?> kommer en tur gennem php fortolkeren, hvilket selvfølgelig
ikke går godt. Upload derfor en ".htaccess" fil med følgende indhold:

short_open_tags off

og du er kørende igen. Dog skal du lige huske på, at du skal rette alle
de steder, hvor du skrevet php med <? ?> til <?php ?>

se mere her:
http://dk.php.net/manual/en/print/ini.sect.language-options.php

HTH,
Mads

Fra : Mads Jensen

Dato : 16-12-04 08:43

Mads Jensen wrote:
> short_open_tags er sat til "on" som default, hvilket betyder at:
[snip]
> short_open_tags off

har vist sat et "s" for meget:
short_open_tag off

Mads

Fra : Bjarne

Dato : 16-12-04 11:45

Freddie Rasmussen skrev:

> Min kode starter således:
>
> <?xml version="1.0" encoding="UTF-8"?>

Du kan bare skrive følgende i stedet:

<?php
echo '<?xml version="1.0" encoding="iso-8859-1"?>';
?>

Men har du overvejet om det overhovedet er værd at have XML-deklarationen
med? Internet Explorer forstår den ikke, og sætter din side i quirks mode.
Læs mere om det på
http://www.hintzmann.dk/articles/doctype/#ikke_xmldeklaration

Med venlig hilsen
Bjarne

Fra : Freddie Rasmussen

Dato : 16-12-04 13:23

"Bjarne" <info@in-forma.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> med? Internet Explorer forstår den ikke, og sætter din side i quirks mode.

Det opklarede en række andre (IE) problemer jeg havde. Hvorfor skal den
browser være så besværlig?

Tak for hjælpen.

Fra : Mads Jensen

Dato : 16-12-04 16:27

Freddie Rasmussen wrote:

> Det opklarede en række andre (IE) problemer jeg havde. Hvorfor skal den
> browser være så besværlig?

Fordi den kommer fra Microsoft; det må vist være svar nok
Glæd dig over, at Mozilla vinder ind på browsermarkedet, og ser ud til
at holde den kurs.

/Mads

Fra : Tommy Ipsen

Dato : 18-12-04 00:21

Freddie Rasmussen wrote:

> Det opklarede en række andre (IE) problemer jeg havde. Hvorfor skal den
> browser være så besværlig?

Sikkert fordi den fokuserer på brugerne og ikke programmørerne... - jeg
hader også selv at kode websider fordi IE, som regel fordobler den
samlede arbejdstid...

Mvh Tommy