"f00ge" <f00ge***REMOVE***@gmx.net> skrev i en meddelelse
news:41c0a530$0$56329$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> En del af jer har måske læst tråden lidt længere nede.
>
og nogen har læst andetsteds at du har samlet 300 - 400 maskiner og
derved ved hvad du snakker om - ?
>
> Jeg snakkede med dem, jeg havde købt mit 6800GT af.
> Nævnte ikke noget om strømforsyningen. Sagde bare, at grafikkort var
defekt.
> Jeg skal sende det ind til ombytning. Dette tager 4-7 uger.
>
Det er åbenbart så som så med ærlighed ? men kunderne klager og forventer
ærlighed og redelig fra sælges side - kan det med sådan en kommentar undre
at "sælger" til tider ender med at opføre sig lige så råddent ?
Om det tager 4-7 uger er vel i orden taget i betragtning, at du ret beset
har opnået ombytningen ved at undlade at fortælle sandheden.
>
> Det kunne jeg selvfølgelig ikke vente på. Så jeg bestilte et Geforce
Ti4200
> AGP.
> Det smed jeg så i min 'kære' pc. Den startede fint første gang. Men da jeg
> bootede andne gang, kom der sjove streger og farvede firkanter. Efter et
par
> boot mere, var kortet helt dødt. Fik den der bip lyd, der indikerer, at
der
> ikke er grafikkort i maskinen.
>
den dersens "bib" lyd indikerer faktisk præcis hvad der er galt, og ikke kun
at
der ikke er et grafikkort til stede.
>
> Så lavede jeg en reset af BIOS, som heller ikke hjalp.
> Efter det satte jeg kortet i en anden pc, hvor der heller ikke var liv i
> det.
>
> Så... det er jo bare rigtig' dejlig'!
>
Jeps! den lille hobbyspecielistreparatør på hjemmebane, og det
kører bare. Hvorfor lader du ikke fagfolk kigge på dit problem ? (!)
>
> Et Ti4200 har, for resten, ikke et ekstra strømstik. Så der kunne jeg ikke
> have brølet den og have sat stikket i omvendt.
>
Når man har samlet 300 - 400 maskiner brøler man vel ikke i det?
Der er ingen der kan montere dette stik omvendt medmindre de anvender
både hobbykniv, tang og hammer til montering.
>
> Jeg ved ikke, om det er strømforsyningen, der futter alt af, hvad jeg
sætter
> i AGP porten, eller om den strømforsyning har ødelagt mit bundkort sådan,
at
> det nu rister alt, hvad jeg sætter i AGP. Eller det kun er bundkortet, der
> er skyld i det.
>
> Faktum er, at jeg ikke tør forsøge at smide mere i. Så mange penge har jeg
> heller ikke.
>
> Hvad gør man?
> Kan jeg sagsøge Thermaltake for at have kostet mig 6000kr?
> Kan jeg kræve, at butikken, som solgte mig strømforyningen, skal erstatte
> det hele?
>
Lige så længe du selv leger specialist og foretager egne reparationer
samt drager konklusioner uden nødvendig fagviden kan du ikke sagsøge
andre end dig selv.
>
> I bund og grund er jeg vel bare på skideren, ikke?
> Alle de andre parter kan vel skyde skylden og ansvaret på de andre
> producenter/forhandlere.
>
> :(
>
Om fejlen skyldes en defekt PSU, eller fejlen er opstået som følge
af håndtering / montering ? - eller et grafikkort der ikke kan køre
i det pågældende M/B pga. forkert spænding på AGP porten ?
Tja.. Man kan sagtens have et kort til at fungere i 2 måneder, hvor
det konstant kører på kanten af hvad det kan tåle, for derefter at
afgå ved døden - og man derefter sammenkæder det med netop
at have skiftet en PSU. Der er talrige muligheder. Faktum er;
du har selv rodet med komponenterne, og nu endda foretaget
fejlsøgning via metoden "vi monterer noget nyt og ser om det
også brænder af" - det er sg* da ikke skide smart, vel ?
R