MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Undgå at mapper forsvinder ved skift?
Fra : JS

Dato : 15-12-04 21:24

Hvordan undgår man at mapper ligger sig i baggrunde hvis man skifter mellem
dem?

Mvh
Johs

Fra : John T.

Dato : 15-12-04 22:46

"JS" <dsa.@asdf.com> skrev i en meddelelse
> Hvordan undgår man at mapper ligger sig i baggrunde hvis man skifter
> mellem
> dem?
>

> Mvh
> Johs

Forstår ikke helt hvad du mener, er det vinduerne du mener ?
John

Fra : JS

Dato : 15-12-04 22:53

> Forstår ikke helt hvad du mener, er det vinduerne du mener ?
> John

Ja. Hvis jeg skriver noget i word så kunne det være rart hvis man kunne have
et lille vindue åben foran sit word dokument (fx en txt fil) som ikke
forsvinder selvom man skriver eller bruger sin mus i word.

Jeg ved at det kan lade sige gøre på Linux.

Mvh
Johs

Fra : John T.

Dato : 15-12-04 23:04

> [...]
> forsvinder selvom man skriver eller bruger sin mus i word.
>
> Jeg ved at det kan lade sige gøre på Linux.

Det mener jeg ikke du kan i Win, jeg gør vinduet mindre,
så der er plads til et endnu mindre vindue ved siden af.
John

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 16-12-04 00:04

JS wrote:

> Ja. Hvis jeg skriver noget i word så kunne det være rart hvis man kunne have
> et lille vindue åben foran sit word dokument (fx en txt fil) som ikke
> forsvinder selvom man skriver eller bruger sin mus i word.

Der findes flere programmer, der kan fastsætte et vindue til at være
altid øverst. Prøv for eksempel PowerMenu, der er gratis:
http://www.veridicus.com/tummy/programming/powermenu/

Programmet kan også gøre dine vinduer mere eller mindre gennemsigtige,
hvis du bruger Windows XP.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Nemmere, hurtigere og mere sikkert internet med Firefox

Fra : JS

Dato : 16-12-04 00:17

> [...]
> http://www.veridicus.com/tummy/programming/powermenu/
>
> Programmet kan også gøre dine vinduer mere eller mindre gennemsigtige,

Kanon det var lige hvad jeg skulle bruge!

Mvh
Johs

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 16-12-04 01:03

Det kan du selvfølgelig ikke undgå. Hvis du tager en mappe frem i
forgrunden går øvrige åbne mapper selvfølgelig i baggrunden.

Fra : Kay

Dato : 16-12-04 10:22

Jens Peter Karlsen wrote to everybody in dk.edb.system.ms-windows :

> Det kan du selvfølgelig ikke undgå. Hvis du tager en mappe frem i
> forgrunden går øvrige åbne mapper selvfølgelig i baggrunden.

Hvad tror du funktionen "always on top" er til?

Flot!

Undlad venligst at top poste

/Kay

Fra : JS

Dato : 16-12-04 10:27

"Kay" <NOemail@no.mail> skrev i en meddelelse

> Hvad tror du funktionen "always on top" er til?

Hvor finder du iøvrigt denne funktion? Jeg har måtte downloade et lille
program for at kunne få det til at du.

Mvh
Johs

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 16-12-04 23:38

Hvor i mapper finder du en sådan funktion?

Nogle programmer har en sådan funktion men det er jo noget helt andet.

Fra : Anders Lund

Dato : 17-12-04 17:39

Jens Peter Karlsen wrote:
> Hvor i mapper finder du en sådan funktion?

Det findes der heller ikke som standard - men det er en funktion alle
vinduer kan benytte sig af.

> Nogle programmer har en sådan funktion men det er jo noget helt andet.

Og andre programmer kan give "almindelige" vinduer denne funktion.

--
Anders Lund - anders@andersonline.dk

Fra : John T.

Dato : 17-12-04 17:53

"Anders Lund" <anders@andersonline.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> vinduer kan benytte sig af.

> Og andre programmer kan give "almindelige" vinduer denne funktion.

Nej hvor bliver vi kloge af Anders indlæg !!!!!!
Ok jo, det kan da sagtens lade sig gøre,
men hvordan skriver han ikke en pind om !
Godt gået Anders !!!
John

Fra : Anders Lund

Dato : 17-12-04 21:58

John T. wrote:
> Nej hvor bliver vi kloge af Anders indlæg !!!!!!

Er der nogen som har sagt at man skal lære noget af alle indlægene? Jeg
så dig ikke brokke dig over Jens Peter Karlsen eller dit eget for den
sags skyld, for det var jo virkelig meget information der var i de indlæg.

> Ok jo, det kan da sagtens lade sig gøre,

Ja, så du blev lidt klogere i dag eller rettere i går.

> men hvordan skriver han ikke en pind om !

Det har Kim Lidvigsen gjort, jeg kan godt gengive det link har gav:
http://www.veridicus.com/tummy/programming/powermenu/

> Godt gået Anders !!!

Jeg spore noget sarkasme i dit indlæg - et indlæg som vi alle blev meget
dummere af.

FUT er sat til dk.snak.mudderkastning

--
Anders Lund - anders@andersonline.dk