græderi om natten jalte 10 mdr.
Fra : Henrik Petersen

Dato : 15-12-04 20:17

Hej alle

Vi har en "syntes vi selv" en dejlig dreng på 10 md. han hedder Jalte
www.jalte.dk , de sidste 2 måneder vågner han ved 2330-2400 tiden og græder
helt vildt, meget ked af det. Det tager mellem 30-60 minutter at få ham ned
igen. hvis vi giver han bryst så er det hurtigt sengetid igen. men da vi er
stoppet med bryst for 1 månede siden og ikke er så interreserede i at det
forsætter. både græde/og bryst.
Han er totalt nem alle andre timer af døgnet (mine forældre siger vi aldrig
har prøvet at have et rigtigt barn) så han er meget nem.
han har sovet igennem fra 2 måneder alderen indtil 8 månders alderen, men
det er lige som om det der græderi bliver mere og mere om natten.i den time
det kan tage.

Vi holder ham fra mælke og mel produkter, da min kæreste har blutenallergi
og vil holde ham fra disse til man er mindst 1 år gammel.

Hvad syntes i vi skal gøre?

Fra : Laziter [9440]

Dato : 15-12-04 20:51

"Henrik Petersen" <iskold(fjern ?)@(fjern ?)boparken.dk> skrev i en
meddelelse news:cpq2ir$lni$1@news.cybercity.dk...
> [...]
er
> stoppet med bryst for 1 månede siden og ikke er så interreserede i at det

Har I prøvet med en lille flaske med modermælkserstatning/vælling?
Det kunne jo være at han er sulten.

Du skriver at I er stoppet med at give bryst.
Er det fordi han ikke selv vil have det mere?
Grunden til at jeg spørger, er nemlig at det er bedst at fortsætte så længe
som muligt med at give bryst, det er med til at styrke hans immunforsvar.

> Vi holder ham fra mælke og mel produkter, da min kæreste har blutenallergi
> og vil holde ham fra disse til man er mindst 1 år gammel.

Man kan få noget specielt modermælkserstatning til allergikere, det koster
lidt mere, men det kunne jo give jer ro om natten

Mvh
Benjamin

Fra : Henrik Petersen

Dato : 15-12-04 21:21

"Laziter [9440]" <laziterNO@THANKSgmail.com> skrev i en meddelelse
> Har I prøvet med en lille flaske med modermælkserstatning/vælling?
> Det kunne jo være at han er sulten.

han vil bare ikke have flaske, var i thailland i sommers og det gik ikke med
flasken, der er kun bryst. og han vil ikke have vand. han sover faktisk når
han græder, lyder underligt med det er rigtigt.

> [...]
> længe
> som muligt med at give bryst, det er med til at styrke hans immunforsvar.

Han får bryst lige inde han skal iseng, men det er mest lidt nappen i
brystvorten til irrertertion for moren.

> Man kan få noget specielt modermælkserstatning til allergikere, det koster
> lidt mere, men det kunne jo give jer ro om natten

Det bruger vi til grød....

Fra : Marianne Feddersen

Dato : 16-12-04 16:33

Henrik Petersen wrote:
> han vil bare ikke have flaske, var i thailland i sommers og det gik ikke med
> flasken, der er kun bryst. og han vil ikke have vand. han sover faktisk når
> han græder, lyder underligt med det er rigtigt.

Som andre også skriver, er det ikke så ualmindeligt at børn gør dette.
Vores ældste søn gjorde det meget da han var helt lille, han græd og
græd og virkede slet ikke vågen.
Vi tror at han drømte voldsomt og ikke kunne vågne, sommetider stod det
på i 45-60 min og han var aldeles utrøstelig.
Nu er han snart 7 år, men det er ikke så længe siden at vi oplevede det
igen, han græd voldsomt og var ikke til at komme i kontakt med, mens han
stirrede skrækslagent på et bestemt punkt i værelset og sagde at "Den
skulle gå væk". Det tog vel en ½ times tid at få ro på ham. Det kommer i
perioder og det bliver længere og længere imellem.

Marianne Feddersen

Fra : Kathrine

Dato : 15-12-04 21:58

"Henrik Petersen" <skrev:

> [...]
blutenallergi
> og vil holde ham fra disse til man er mindst 1 år gammel.

Er det mon nightterror som han har?
http://ga.essortment.com/nightterrorssl_rmge.htm
Vores søn havde det med at vågne ligesom jeres, da han var 1-1½ år. Nu
er det heldigvis længe siden sidst. Det var ret ubehageligt for os, da
han nærmest var ukontaktbar - et sted mellem vågen og søvn. Det gælder
om at finde ud af, hvad der kan få ham til at sove normalt igen. Her var
det at holde om ham i ca. 20 min., så var det overstået og han kunne
komme i seng igen. Anfaldende (hvis man kan kalde dem det) forsvnadt
lige sså stille igen af sig selv. Jeg tror ikke man kan gøre ret meget
fra eller til. Og det hænger ikke sammen med sult eller bryst, hvis det
er det.
Håber at i finder en løsning.
--
Kathrine

Fra : Dorthe Eshington

Dato : 15-12-04 22:21

> [...]
>
> Vi holder ham fra mælke og mel produkter, da min kæreste har blutenallergi
> og vil holde ham fra disse til man er mindst 1 år gammel.

Vores datter gjorde det samme da hun var omkring samme alder. Der hjalp det
ligesom at "få hende til at vågne". Hun virkede nemlig også som om, at hun
faktisk stadig halvsov, men hvis vi tog hende op, og blidt fik hende lidt
mere vågen (en gang skiftning på puslepladen brugte vi tit) og tilbudt lidt
vand, så var hun lettere at få til at sove igen. Jeg opfattede det som en
beabejdning af dagens indtryk !

Det var kun en kort periode, så gik det i sig selv igen.

Jeg håber at det snart er overstået, så I alle kan få jeres nattesøvn igen.

Jeg har oprettet en hjemmeside med og forum for en gluten og kaseinfri diæt.
Hvis I har lyst, så kig endelig indenfor www.glutenogkaseinfridiaet.dk

Mange hilsner Dorthe

Fra : Brian k

Dato : 21-12-04 02:09

Henrik Petersen wrote:
> Hej alle
>

> Hvad syntes i vi skal gøre?

Hej

Lad ham sove i smørhullet de næste par uger. Børn finder utrolig meget
tryghed i sine forældres seng, og hvis det er som en anden skriver at det er
dagens indtryk der bearbejdes, så vil det sikkert hjælpe at vide at "man
ligger hos sin mor og far"