Har en gammel Nokia 3210
Fra : Ole Mikkelsen

Dato : 15-12-04 16:55

Hej alle.

Jeg har en gammel 3210 som har ligget i skuffen i snart over et år. Dvs. der
var slet ingen strøm på - jeg har gemt den i det tilfælde af min egen gik i
stykker og jeg havde brug for en anden. Men nu når jeg vil tænde den - efter
jeg havde puttet strøm på - så beder den om en pin-kode. Det har jeg tastet
og den har accepteret det. Men så beder den om en sikkerhedskode - det har
den aldrig gjort før - og jeg har ikke puttet en sådanne i. Hvordan får jeg
slettet denne sikkerhedskode - jeg har prøvet med to simkort nu - og
ligegyldigt hvilket jeg kommer i, så skal jeg give en sikkerhedskode. Jeg
har prøvet at skrive 12345 som en forretning fortalte mig - men det virker
ikke. Telefonen blev købt i sin tid med Telia abon. og den blev låst op
efter et ½ år så jeg kunne vælge det jeg ville.

Håber nogle kan hjælpe mig....

--
Hilsen Lotte
charlotte_andersen (snabel a)ofir.dk

Fra : helloo.dk

Dato : 15-12-04 17:53

"Ole Mikkelsen" <ole@2880auto-elektro.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> fortalte mig - men det virker ikke. Telefonen blev købt i sin tid med
> Telia abon. og den blev låst op efter et ½ år så jeg kunne vælge det jeg

Hvis du
1. tænder telefonen
2. intaster pin koden.
3. den skriver intast sikkerhedskoden men der lader du den ligge i godt en ½
time...
4. efter ½ time skriver du 12345 og så OK.
hilsen Dan
--
Vi giver garanti på alt hvad vi laver, undtagen på reparationer af
vandskadede telefoner. Du så os på TV lørdag d. 2. Oktober 2004.

Fra : N_B_DK

Dato : 15-12-04 18:26

helloo.dk wrote:
> [...]
> 3. den skriver intast sikkerhedskoden men der lader du den ligge i
> godt en ½ time...
> 4. efter ½ time skriver du 12345 og så OK.

Hvad skulle det hjælpe at lade den ligge en 30 min ?

--
MVH.
N_B_DK

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 15-12-04 23:50

On Wed, 15 Dec 2004 18:25:45 +0100, "N_B_DK" <N_B_DKSPAM@hotmail.com>
wrote:

>Hvad skulle det hjælpe at lade den ligge en 30 min ?

Nokia-telefoner opfører sig ganske mærkeligt på det punkt. De kan af
og til fortælle, at der er blevet indtastet forkert kode, selvom den
faktisk er korrekt. En løsning er ofte, at lade telefonen ligge et
stykke tid. Prøv - det kan ikke skade.

Hvis ikke koden virker efter en halv times tid, så er den ændret fra
standardkoden (12345), og så skal koden udlæses af telefonen.

Venligst,
Lasse Hedegaard

--
http://www.simlock.dk/ - låsesmeden til din simlock!

Få en Gmail-konto uden beregning, når du handler hos simlock.dk
- det kræver blot du beder om den ved ordreoprettelse...

Fra : helloo.dk

Dato : 17-12-04 22:32

> [...]

> og til fortælle, at der er blevet indtastet forkert kode, selvom den
> faktisk er korrekt. En løsning er ofte, at lade telefonen ligge et

Hej Ole
Vi vil gerne høre tilbage om det virkede eller ej.. af ren nysgerrihed og
bekræftelse at det virker..
hilsen Dan

Fra : N_B_DK

Dato : 18-12-04 14:15

Lasse Hedegaard wrote:
> Nokia-telefoner opfører sig ganske mærkeligt på det punkt. De kan af
> og til fortælle, at der er blevet indtastet forkert kode,

Ja men det gør de først efter koden er indtastet forkert x antal gange, så
det er ikke en fejl, men en "sikkerhed"

--
MVH.
N_B_DK

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 19-12-04 21:20

On Sat, 18 Dec 2004 14:14:47 +0100, "N_B_DK" <N_B_DKSPAM@hotmail.com>
wrote:

>Ja men det gør de først efter koden er indtastet forkert x antal gange, så
>det er ikke en fejl, men en "sikkerhed"

Jeg har selv tænkt sådan, men det er da hamrende tåbeligt (og på ingen
måde brugervenligt), at give beskeder der ikke er korrekte. Skriv da i
stedet tingene som de er!

Den smarteste måde at gøre sådan noget på, er at starte med at "låse"
telefonen i fx 30 sekunder. Næste gang der indtastes forkert kode, så
"låses" telefonen i 60 sekunder. Næste gang 120 sekunder, 240 sekunder
osv. Ganske smart...

Venligst,
Lasse Hedegaard