Skype out
Fra : Filip

Dato : 15-12-04 16:55

Hej NG

Jeg er ved at undersøge om det kan betale sig at købe 10 timers taletid på
skype, men jeg kan kun regne frem til at det bliver ca 11 øre pr. min. Jeg
er ved at skifte min fastnet telefon over til tele2 fra TDC, så allerede der
har jeg sparet en del. Jeg mener der er omkring 10 øre tos tele2
Men hvad så hvis jeg ringer til en mobiltelefon i Damnark fra skype out.
Hvad er prisen så???

Er der ellers nogen der har gode/dårlige erfaringer med skype out?

Filip

Fra : Mads Breddam

Dato : 15-12-04 17:25

> Men hvad så hvis jeg ringer til en mobiltelefon i Damnark fra skype out.
> Hvad er prisen så???
>
> Er der ellers nogen der har gode/dårlige erfaringer med skype out?

Til mobil er det dyrt, - ca. 1,70,- . Bruger altid min mobil når jeg ringer
til en anden mobil (0.69,-). Ellers fungere SkypeOut fint når forbindelse er
hurtig. Jeg sidder på en 4Mbit forbindelse, men den deles mellem op til 112
personer. Når der ikke er meget båndbredde så kan der være forsinkelse og
ekko på forbindelsen til en alm. fastnet telefon. Har brugt SkypeOut i nogle
måneder og det er blevet bedre på det sidste. Dog tror jeg ikke jeg
fortsætter med at bruge det, når der ikke er flere penge på kontoen. Alm.
fastnet-fastnet koster 13 øre/min. efter 19.30 og abb. er med i huslejen. Så
er det ikke besværet værd for mig, - når jeg oftest kan vente med at ringe
til efter 19.30.

Men SkypeOut fungere, hvis forbindelse er i orden, og man kan leve med, at
lyd kvaliteten måske ikke er helt i top (men fint brugbart). Lydkvaliteten
er ikke det samme som Skype mellem to computere. Men hvis ikke andet, så er
den økonomiske katastrofe jo ikke så stor.

--
Mvh.:
Mads Breddam

Fra : DrNo

Dato : 15-12-04 19:14

Er der nogen der ved om lydkvaliteten er markant bedre med Musimi + X-lite
(Softphone) ?
Synes nemlig at lyden på SkypeOut lyden er elendig. (SkypeToSkype er
udmærket)

DrNo

Fra : Jan Hjørdie

Dato : 15-12-04 19:23

Brug ALTID din mobil hvis du ringer til en anden mobil. Med mindre du har et
skod abonnement og betaler 2-3 kr pr minut

Jeg bruger selv Telefin, som jeg er ret tilfreds med.

SkypeOut fungerer også ganske godt. Jeg sidder på en 512/128 og det virker
ganske fint.

Jeg er selv ved at skifte til Cybercity ADSL fra TDC. Og bruger Telefin IP
telefoni.
Det gør jeg kan droppe mit fastnet nummer hos TDC og ringe til 9 øre/min
døgnet rundt med et abonnement på 20 kr pr måned.

Det kræver bare lige at Cybercity har udstyr/kobber på centralen. Men det
har de her på Nørrenbro.
Men det kan du bare spørge om hos Cybercity. Og man skal huske først at
opsige sin fastnet, en måned efter man har fået sin ADSL, ellers ryger det
hele nemlig ned

Hilsen
Jan