danske flyvepionerer, Ludvig Bjarkov, Knud~
Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 15-12-04 15:21

Hej

Er der nogen flyinteresserede, som kender nogle historier,
links, bogtitler m.m., som handler om de danske flyvepionerer,
Ludvig Bjarkov, Knud Clauson-Kaas med flere?

Jeg efterlyser også nogle lister med registreringer over de
gamle danske flyvemaskiner. Hvad var fx Clauson-Kaas'
maskine OY-DID fra flyvestævnet ved Grenå, 30. august
1931 for en type?

Hvilken maskine fløj Clauson-Kaas i da han lavede sit "stunt"
med at flyve under en af Limfjordsbroerne i Aalborg? Og
hvornår var det?

P.s.: Jeg har allerede haft Ludvig Bjarkovs bog:
"Kløvermarkens lykkelige flyvere med deres skrabede fly"
lånt hjem fra bibliotekernes arkiv.

--
Med venlig hilsen Herluf Holdt