Grandstream ATA-486 støj
Fra : Jan Hjørdie

Dato : 15-12-04 09:58

Hej alle,
Vil lige høre om jeg er den eneste der har en svag brummelyd når jeg
ringer gennem min Grandstream ATA-486 ???

Hvis jeg sætter min telefon i det rigtige analoge stik, så er der
ingen problemer. Lyder er der KUN når jeg bruger IP.
Jeg bruger Telefin, måske er det dem der er synderen

Hilsen
Jan

Fra : Christen Fihl

Dato : 15-12-04 11:28

Burde kunne klares med en ferrit kerne rundt om strømkablet, lige før det
går ind i ATA'en.

Kan måske skrældes fra en gammel strømforsyning til en bærbar komputer eller
lignende. De har tit en sådan klump monteret på kablet.

Se mere: https://musimi.dk/index.php/forum2/thread/forumid=1/id=265/

--
Christen Fihl
http://VoIP.fihl.net

Fra : Jan Hjørdie

Dato : 15-12-04 12:03

Tusinde tak for svaret !!
Hvor køber man lige sådanne ferritkerrner ?
Jeg kan se de har nogle hos Danbit, kender i andre steder. Helst i kbh
så jeg kan hente skidtet med det samme

Hilsen
Jan

Fra : Bigmann

Dato : 15-12-04 16:13

Brinck.dk har den slags

/Bigmann

Ip-telefondebat.dk

Fra : Kasper Pedersen

Dato : 16-12-04 14:34

Jeg ville bare høre om det løste dit problem, da jeg kender en som også har
noget støj på hans 486 og måske det kunne afhjælpe problemet.

Fra : Jan Hjørdie

Dato : 17-12-04 18:13

Det løste desværre ikke en skid. Så jeg har snakket med Telefin, og de sagde
jeg bare skulle sende den over til dem, så ville de ombytte den med det
samme.
Så det gør jeg i morgen.

Jan

Fra : Ole Rasmussen

Dato : 16-12-04 22:26

Hej

> [...]

>Hvor køber man lige sådanne ferritkerrner ?
>Jeg kan se de har nogle hos Danbit, kender i andre steder. Helst i kbh

De sælges af stort set alle forretninger som sælger elektronik løsdele,
så det skulle være nemt at finde.

--
M.v.h. Ole®

IP-Telefoni ? www.musimi.dk !
Simpelt - Enkelt - Billigst

Fra : Morten K. Nielsen

Dato : 17-12-04 19:27

Hej!

Jeg har samme problem: Dem jeg ringer til syntes ikke der er noget galt med
lyden, men jeg kan høre en irriterende brummetone. Lyden var der ikke med
TDC. Tror lige jeg vil snakke med Telefin også...

Vhils Morten

Fra : Jan Hjørdie

Dato : 30-12-04 10:13

Hey Alle,
Jeg har lige fået en ny ATA 486 adapter fra Telefin, og nu er lyden perfekt.
Så det var helt klart adapteren der lavede brummetonen.

Så andre med problemet skal bare have byttet skidtet.

Hilsen
Jan