Lederudvikling
Fra : Flemming Udbjørg

Dato : 14-12-04 20:46

Jeg har arbejdet med personale- og lederudvikling i den finansielle sektor i
mere end 25 år, og ar ved siden af mit fste job en konsulentaktivitet, hvor
der bliver plads til en række opgaver, der hovedsageligt er mindre
lederkurser eller -seminarer.

Da jeg p.t. arbejder sammen med et netværk for iværksættere og andre nyere
virksomheder, fik jeg ideen til at spørge i dette forum, om der ville være
interesse i at deltage i et lederkursus/seminar - hvor de mindre
virksomheders særlige problemstillinger kan få lov at komme på dagsordenen.

De mindre og nye virksomheders problemstillinger i forhold til ledelse er
typisk, at virksomhedsejeren ikke ved meget om lederrollen - og ikke har
nogen at spørge til råds. Iværksætteren og udvikleren kan have svært ved at
klare omstillingen med at uddelegere opgaver og ansvar, og det kan komme bag
på dem, at medarbejderne har krav/forventninger til dem - om lederskab.

Såh........vil der være interesse, hvis et 2-dages seminar kunne gennemføres
som eksternat uden overnatning for 2.000,- kr. + moms, inkl. frokost,
morgenkaffe og mødevand ?? Hvis der ønskes overnatning arrangeres det efter
bestilling, og du skal nok regne med en merpris på 800-1.000 kr.

Hvis der er interesse, kan der arrangeres et seminar både et sted centralt
på Sjælland og et i Jylland. Mindste antal deltagere er 1 deltagere pr.
hold.

Når jeg ser jeres tilbagemeldinger, vil jeg vurdere interessen og vende
tilbage med enten et konkret tilbud eller en stop-meddelelse.

For ikke at forplumre debatten for meget, vil jeg ikke svare direkte på alle
enkelt-spørgsmål, men lave passende opsamlinger.

/Flemming U

Fra : Carsten Riis

Dato : 14-12-04 21:26

"Flemming Udbjørg" wrote:

> Da jeg p.t. arbejder sammen med et netværk for iværksættere og andre nyere
> virksomheder, fik jeg ideen til at spørge i dette forum, ....

Hmmmm, hvordan er det nu lige det er med ideer uden at have undersøgt
dem før de bliver sat i værk?

Tilgengæld vil jeg gerne spørge dig om du har kigget på
http://www.usenet.dk/grupper.pl?get=dk.erhverv

Ikke at jeg vil lave moralprædikener eller noget i den stil. Men
hvordan vil du have det, når en af dine kollegaer viser dig en ide som
vedkommende ikke har vurderet ordentlig igennem?

mvh

Carsten Riis

Fra : Flemming Udbjørg

Dato : 14-12-04 21:41

Hej Carsten.

Tak for dit indlæg.

Jeg er så ganske enig I, at man skal vurdere sine ideer ordentligt. Og det
synes jeg faktisk er en del af min dagligdag. Det er meget sandsynligt, at
mit indlæg er på grænsen af det, som man ikke ønsker I denne gruppe -
reklamer. Jeg må jo erkende, at det ligner reklame.

Men der er jo også en anden vinkel; En hjælp til de mange små og måske nye
virksomheder, der normalt ikke får deres behov for lederudvikling dækket via
de traditionelle kurser, der ofte er meget organisations-orienterede, og
ofte koster kassen. De små virksomheder ar en række særlige
problemstillinger - og ofte ret små penge at bruge på den personlige
udvikling.

Selve kursus/seminar-ideen er skam ikke et løst skud på et muligt emne. Det
er et velprøvet koncept - som jeg faktisk tror vil kunne have interesse hos
nogle af gruppens "medlemmer".

Men...hvis tilbagemeldingerne tydeligt viser, at dette er helt uden
interesse - enten fordi emnet er uinteressant eller fordi jeg har
overskredet en grænse - så er det da bare at tage det til efterretning.

/Flemming U

Fra : Henrik S. Nielsen

Dato : 14-12-04 21:59

> Men...hvis tilbagemeldingerne tydeligt viser, at dette er helt uden
> interesse - enten fordi emnet er uinteressant eller fordi jeg har
> overskredet en grænse - så er det da bare at tage det til efterretning.

Jeg syntes bestemt at det lyder som en god ide, behovet for det er stor i
små virksomheder.

mvh.

Henrik

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 15-12-04 18:17

Flemming Udbjørg wrote:

> [...]
> mit indlæg er på grænsen af det, som man ikke ønsker I denne gruppe -
> reklamer. Jeg må jo erkende, at det ligner reklame.

Det er off-topic.

> [...]
> ofte koster kassen. De små virksomheder ar en række særlige
> problemstillinger - og ofte ret små penge at bruge på den personlige

Ja, enig. Derfor gider de ikke med til dit kursus, bl.a. fordi du
annoncerer et forkert sted. Det lyder ret amatøragtigt.

> Selve kursus/seminar-ideen er skam ikke et løst skud på et muligt emne. Det
> er et velprøvet koncept - som jeg faktisk tror vil kunne have interesse hos
> nogle af gruppens "medlemmer".

Nej, tak. Reklamer for lederkurser er uønskede her, nøjagtigt ligesom
alle andre reklamer er det.

> Men...hvis tilbagemeldingerne tydeligt viser, at dette er helt uden
> interesse - enten fordi emnet er uinteressant eller fordi jeg har
> overskredet en grænse - så er det da bare at tage det til efterretning.

I så fald håber jeg du vil tage det til efterretning, at du må finde et
andet sted at reklamere for dine ikke-færdiggjorte ideer.

Med venlig hilsen / Best regards
Martin Jørgensen

Fra : alexbo

Dato : 14-12-04 21:36

"Flemming Udbjørg" skrev

>fik jeg ideen til at spørge i dette forum,

Det var en rigtig dårlig ide, dette er ikke et annonceforum.
Og det skal det heller ikke udvikle sig til.

mvh
Alex Christensen