Session-login Warning: Unknown()
Fra : Leonard

Dato : 14-12-04 19:56

Jeg får denne:
Warning: Unknown(): Your script possibly relies on a session
side-effect which existed until PHP 4.2.3. Please be advised that the
session extension does not consider global variables as a source of
data, unless register_globals is enabled. You can disable this
functionality and this warning by setting session.bug_compat_42 or
session.bug_compat_warn to off, respectively. in Unknown on line 0

første gang jeg åbner denne kode:

<?php
session_start();

if (!$_SESSION['personid']) {
if (isset($_COOKIE['personid'])) {
session_register('personid');
$personid=$_COOKIE['personid'];

Det skyldes vel at $_SESSION['personid'] er ukendt ved første åbning
af siden, men hvordan undgår jeg lige det?

--
med venlig hilsen
Leonard - http://leonard.dk/

Fra : Leonard

Dato : 16-12-04 21:51

Leonard <nospam@invalid.invalid> wrote:

>Det skyldes vel at $_SESSION['personid'] er ukendt ved første åbning
>af siden, men hvordan undgår jeg lige det?

Og det gjorde det så ikke.
Fejlen er at session_register er depricated, det anbefales at bruge
$_SESSION['var']=tildeltværdi

--
med venlig hilsen
Leonard - http://leonard.dk/