TV-kort ?
Fra : Steen

Dato : 14-12-04 16:13

Jeg er i gang med at samle en ny PC. og er løbet ind i et mærkeligt problem.

Jeg oplever at hvis man berøre maskinen ganske svagt så fryser den og jeg må
genstarte.
Jeg har nu opdaget at denne fejl forsvinder når jeg fjerner antennekablet
til mit TV-kort som er et Pinnacle PCTV PMC 300i.

Antennesignalet kommer fra TDC kabeltv.

Kortet sidder som det skal, ikke løst eller lignende, Kan der være noget
"fejlstrøm" eller hvad er der galt med antennesignalet, for når det er
fjernet er der som sagt ingen problemer.

/Steen

Fra : JRS -8260

Dato : 14-12-04 16:37

"Steen" <steen.nissen@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse

> [...]

> Jeg har nu opdaget at denne fejl forsvinder når jeg fjerner antennekablet
> til mit TV-kort som er et Pinnacle PCTV PMC 300i.

Der er overgang i "lårded" ja.. Det vil helt sikker hjælpe at få jordet dit
udstyr.

MVH
JRS

Fra : Steen

Dato : 14-12-04 18:09

"JRS -8260" <jrsFjernMig@joso.dk> skrev i en meddelelse

> Der er overgang i "lårded" ja.. Det vil helt sikker hjælpe at få jordet
> dit
> udstyr.
>
> MVH
> JRS

Det tænkte jeg nok, men hvordan kan jeg løse problemet, jeg har ikke jord i
min stikk.

Mvh Steen

Fra : Jacob Jørgensen

Dato : 14-12-04 20:33

Bor du i et "gammelt" hus med jernrør til f.eks. radiatoren hele vejen ud,
så kan du forbinde stel på computeren til radiatoren.

Ikke den bedste løsning men vil sansynligvis virke (billig).

Alternativt må du have en elektrikker forbi og banke et jordspyd i jorden og
forbinde det til stikkontakten (dyr).

Hilsen

Jacob

Fra : Henning

Dato : 14-12-04 22:04

On Tue, 14 Dec 2004 20:32:41 +0100, "Jacob Jørgensen"
<gismoREMOVE@12move.dk> wrote:

>Bor du i et "gammelt" hus med jernrør til f.eks. radiatoren hele vejen ud,
>så kan du forbinde stel på computeren til radiatoren.

NEJ NEJ NEJ - du er i gang med at få manden til at begå selvmord eller
at slå andre i huset ihjel!! ALDRIG rode radiatorer, vandrør el.lign.
ind i "jordingsforslag"!
Prøv i første omgang at vende 220v stikket en halv omgang.

Henning
hsb@(fjernes)image.dk

Fra : Steen

Dato : 14-12-04 23:47

"Henning" <nomail@all.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> ind i "jordingsforslag"!
> Prøv i første omgang at vende 220v stikket en halv omgang.

Skal det forstås på den måde at et jodspyd og en ledning trukket og
forbundet til en 3-benet stikkontakt er løsningen ?

/Steen

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 15-12-04 00:08

Steen wrote:

> Skal det forstås på den måde at et jodspyd og en ledning trukket og
> forbundet til en 3-benet stikkontakt er løsningen ?

Ja, hvis det ikke hjælper at vende stikket 180°.

Jesper G. Poulsen

Fra : Jacob Jørgensen

Dato : 15-12-04 16:16

Det var IKKE et jordingsforslag - det var et forslag til at lave en stel
forbindelse - der er en meget stor forskel.

Og hvorfor tror du det skulle hjælpe at vende stikket 180 grader - det er jo
vekselstrøm.

Hilsen

Jacob

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 15-12-04 17:34

Jacob Jørgensen wrote:

> Det var IKKE et jordingsforslag - det var et forslag til at lave en
> stel forbindelse - der er en meget stor forskel.

Det giver ikke stelforbindelse at fuske rundt med en ledning og en
radiator.

> Og hvorfor tror du det skulle hjælpe at vende stikket 180 grader -
> det er jo vekselstrøm.

Har du hørt om fase og nul?

En PSU er ikke 100% symmetrisk (tolerancer i komponenter), derfor kan
man ofte måle forskellige kabinetspændinger afhængigt af hvordan
stikket vender.

Jesper G. Poulsen

Fra : Jakob Griffel

Dato : 14-12-04 23:16

Måske OT hér, men er det et stereo-kort?

--
Hilsen Jakob

Fra : Laziter [9440]

Dato : 14-12-04 23:30

"Jakob Griffel" <griffelnejnejnej@privatnejnej.dk> skrev i en meddelelse

> Måske OT hér, men er det et stereo-kort?

Lidt måske, du har netop udført en Thread-Jacking..
Men som svar på dit ?: Ja

Mvh
Benjamin

Fra : Jakob Griffel

Dato : 14-12-04 23:38

> du har netop udført en Thread-Jacking..

- En hvad?! Skal jeg starte en helt ny tråd for at stille dette lille
sidespørgsmål?

--
Hilsen Jakob

Fra : Laziter [9440]

Dato : 15-12-04 00:05

> - En hvad?! Skal jeg starte en helt ny tråd for at stille dette lille
> sidespørgsmål?

Thread-Jacking er når du bruger en andens indlæg til at stille et spørgsmål
der ikke er har noget med det oprindelige spørgsmål at gøre.
Så ja, faktisk burde du have oprettet en ny tråd for at stille dit
spørgsmål.

Men som den flinke gut jeg er så svarer jeg gerne på spørgsmål uanset hvor
de befinder sig

Mvh
Benjamin

Fra : Jakob Griffel

Dato : 15-12-04 00:11

> Men som den flinke gut jeg er så svarer jeg gerne på spørgsmål uanset hvor
> de befinder sig

Undskyld, og tak for det. Du er en flink mand.

--
Hilsen Jakob

Fra : Laziter [9440]

Dato : 15-12-04 00:54

> Undskyld, og tak for det. Du er en flink mand.

Hehe, bare du kan bruge svaret (ang. stereo eller ej) så er jeg glad.

Mvh
Benjamin