Madras Hvor ?
Fra : H Bøgebjerg

Dato : 14-12-04 08:56

Jeg lider af mega rygsmerter på 5 år nu.
Sover en time og vågner pga smerter.
Den eneste stilling jeg kan ligge i er på maven uden smerter.
Men så kan man jo ikke få luft uned at dreje nakken til siden og det er
heller ikke godt.
Hos en massør/fyssioterepeut ligger men på en madres med hul i til næsen.
Kan sådan en købes til rimelige penge og måske nogen har et link
Eller et alternativ

Hilsen Helle

Fra : Uffe Ravn

Dato : 14-12-04 11:37

"H Bøgebjerg" <virker@ikke.dk> skrev

> Hos en massør/fyssioterepeut ligger men på en madres med hul i til næsen.
> Kan sådan en købes til rimelige penge og måske nogen har et link

Prøv http://www.dba.dk der er vist hver uge flere massagebrikse med
åndehul.

Mvh. Uffe Ravn

Fra : Hans Mikkelsen

Dato : 14-12-04 12:42

Har prøvet "turen". Fandt ud af at det kunne være
jordstråling, som kunne være årsagen. Fandt et andet sted
at stille min seng, samt købte en medras uden metalfjedre,
der opfanger og leder jordstrålningen. Fik en madres i
naturgummi, men den holdt kun i et par år, har nu en meget
tyk madras i koldskum. Resultat: Intet arbejde til hverken
kiopraktiker, massør eller fyssioterepeut. Smerterne er
væk. Det gælder om at finde og fjerne årsagen, ikke om at
bibeholde den og blive ved med at behandle virkningerne af
årsagen.
Mvh.
Hams

Fra : G.B.

Dato : 14-12-04 14:45

Hans Mikkelsen <bkfoto3@5CJFFmail.tele.dk> (slet 5CJFF) skrev i meddelelsen

> [...]
> væk. Det gælder om at finde og fjerne årsagen, ikke om at
> bibeholde den og blive ved med at behandle virkningerne af

Din bedring skyldes nok snarere, at du har investeret i en bedre madras,
end i "jordstråling".

--
"We all have private ails. The troublemakers are they
who need public cures for their private ails." Eric Hoffer

Fra : Hans Mikkelsen

Dato : 14-12-04 17:29

G.B. <nonono@nospam.invalid.com> skrev:
>Hans Mikkelsen
> [...]
Punkt A: Den madras jeg skiftede ud, var en af de dyreste
luksus-madrasser på markedet
Punkt B: Havde selvfølgelig fået opmålt jordstrålningen
inden jeg gennemførte denne investering --- ellers er det
sikkert rigtig nok !!
-

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 14-12-04 18:48

> Punkt A: Den madras jeg skiftede ud, var en af de dyreste
> luksus-madrasser på markedet

Det er min skam også, og min mand ligger fremragende på den - det gør jeg
ikke.

> Punkt B: Havde selvfølgelig fået opmålt jordstrålningen
> inden jeg gennemførte denne investering --- ellers er det
> sikkert rigtig nok !!

Hvem du fik til at måle den, og hvordan foregik det?

Mvh Maria

Fra : G.B.

Dato : 14-12-04 21:03

Hans Mikkelsen <bkfoto3@40A3Zmail.tele.dk> (slet 40A3Z) skrev i meddelelsen

> Punkt A: Den madras jeg skiftede ud, var en af de dyreste
> luksus-madrasser på markedet

Derfor kan den godt have været for blød eller hård til din ryg.

> Punkt B: Havde selvfølgelig fået opmålt jordstrålningen
> inden jeg gennemførte denne investering --- ellers er det
> sikkert rigtig nok !!

Betalte du for at få "opmålt jordstråler"? Jeg har et par fordelagtige
tilbud på sommerhusgrunde på Harboøre Tange, samt et par rentable
oliefelter på Amager til spotpris - kontakt mig endelig, hvis det skulle
have interesse.

Fra : Hans Mikkelsen

Dato : 14-12-04 21:42

> [...]
>Hans Mikkelsen
><bkfoto3@40A3Zmail.tele.dk> (slet
>40A3Z) skrev i meddelelsen
>t.news.tele.dk:

>Derfor kan den godt have været for
>blød eller hård til din ryg.

>Betalte du for at få "opmålt
>jordstråler"? Jeg har et par
>fordelagtige
>tilbud på sommerhusgrunde på Harboøre
>Tange, samt et par rentable
>oliefelter på Amager til spotpris -
>kontakt mig endelig, hvis det skulle
>have interesse.
>
>Var nok klar over, at der ikke var for meget hjemme
men ikke at det var så galt, din stakkel

Fra : H Bøgebjerg

Dato : 14-12-04 22:50

Nu var det blot et link om en behandlermadras jeg spurgte på.
Og ikke en længere udredning om div jordstråler.
Tror ikke på det pladder og iøvrigt bor jeg på 3´die sal så det er næppe det
som er problemet.

Knus Helle

"Hans Mikkelsen (slet 0VJII)" <bkfoto3@0VJIImail.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:11030571170.943882612140538@dtext.news.tele.dk...

Fra : G.B.

Dato : 14-12-04 23:53

"H Bøgebjerg" <virker@ikke.dk> skrev i meddelelsen

> Nu var det blot et link om en behandlermadras jeg spurgte på.
> Og ikke en længere udredning om div jordstråler.

Grin!

> Tror ikke på det pladder og iøvrigt bor jeg på 3´die sal så det er
> næppe det som er problemet.

Nej, og det har du 100% ret i.

Fra : David T. Metz

Dato : 20-12-04 12:14

H Bøgebjerg wrote:

> Tror ikke på det pladder og iøvrigt bor jeg på 3´die sal så det er
> næppe det som er problemet.

Uha, så er det nok luftstråler!

David

Fra : Jonas Kofod

Dato : 14-12-04 23:48

"Hans Mikkelsen (slet 0VJII)" <bkfoto3@0VJIImail.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:11030571170.943882612140538@dtext.news.tele.dk...

> men ikke at det var så galt, din stakkel

Det er dig der skal svare på om du virkeligt har givet penge til nogen for
at få målt jordstråler.

Så kan alle for sig selv med egen fornuft vurdere hvem der er en stakkel.

Fra : G.B.

Dato : 14-12-04 23:55

Hans Mikkelsen <bkfoto3@0VJIImail.tele.dk> (slet 0VJII) skrev i meddelelsen

> men ikke at det var så galt, din stakkel

FUT til netiketten, i tilfælde af at du har lyst til at blive klogere.

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 15-12-04 07:44

> men ikke at det var så galt, din stakkel

Svaret kommer af at jordstråler ikke kan måles, og folk der kan lokkes på
den slags kan som regel også lokkes på anden fup og svindel.

Mvh Maria

Fra : Benny Mortensen 9380

Dato : 15-12-04 17:27

> Svaret kommer af at jordstråler ikke kan måles, og folk der kan lokkes på
> den slags kan som regel også lokkes på anden fup og svindel.
>
> Mvh Maria

Svaret kommer vist mere af, at der sidder nogle her, som mener at være i
besiddelse af det helt korrekte og endegyldige svar. Som jo nok desværre er
styret af, hvad de selv tror. Men deres egen indsats for at få deres egen
indstilling bevist, er jo nok desværre ret begrænset.
Jeg har set, udenlandske TV dokumentarer om emnet, og ingen tvivl om, at de
tog det 100 % seriøst, og det udstyr som de brugte, var vist uden for
amatørernes rækkevidde. De var i hvert fald ikke i tvivl om, at disse
jordstråler havde en enorm indflydelse på vores ve og vel. Skal man tage
udsendelsen til troende, så gav det også en meget klar forbedring, til den
multihandikappede dreng, hvis forældres hus, vi så blive udmålt.

Men det skulle kunne gøres af enhver, og med så simpelt udstyr, som 2
stykker ståltråd. I en Dansk udsendelse, blev der anvendt 2 stk aflagte
renseri bøjler, og vedkommende der, som også fik flyttet sin seng, fik det
også helt klart bedre. Det endda selvom vedkommende var skeptisk, og uden i
forvejen at have været syg.

I øvrigt, giver det ingen sikkerhed for jordstråler, at bo på 3'die sal.
For selv om de stadig hedder jordstråler, så behøver de ikke komme fra
jorden. De kan udmærket komme fra husets egne installationer.

Desværre har jeg ingen egne erfaringer på området, så jeg kan hverken sige
fra eller til. Men det er vel som med ufo'er. Man kan tro på det, eller
lade være. Men man kan ikke, som nogle mennesker gør, sige, jeg tror på
ufo'er, for jeg har set en. Har man set en, kan man ikke længere tro på
ufo'er, for nu ved man, at de findes. Så jeg tror ikke på UFO'er, for jeg
har set en, eller to, hvilken af delene er jeg ikke klar over. Men om den /
de var af jordisk oprindelse, har jeg intet kendskab til. Men jeg hælder
til, at de ikke var af jordisk oprindelse, for hvis den / de var det, så
burde støj fra flyvemaskiner idag, have været et ukendt begreb, og Concorden
være sendt på pension mange år tidligere, som værende en bovlam krikke.

M.V.H.....Benny..

Fra : Jonas Kofod

Dato : 15-12-04 18:20

"Benny Mortensen 9380" <wrapup1@kittymail.com> skrev i en meddelelse

> [...]

> For selv om de stadig hedder jordstråler, så behøver de ikke komme fra
> jorden. De kan udmærket komme fra husets egne installationer.

En lille regel.
Hvis man har et postulat og det holder vand - så gennemfører man en saglig
test der beskriver en række af kontrollerede tilfælde.
Postulater der er pjat udkommer som TV programmer, der viser et enkelte
manipulerede tilfælde, for naive fjolser.

> [...]
Concorden
> være sendt på pension mange år tidligere, som værende en bovlam krikke.

Ja det er i sandhed et spørgsmål om tro - godtroende eller ej.

Fra : G.B.

Dato : 15-12-04 23:03

"Jonas Kofod" <KofodFJERN@kampsax.dtu.dk> skrev i meddelelsen

> Ja det er i sandhed et spørgsmål om tro - godtroende eller ej.

Det eneste kontrollerede forsøg med "jordstråling", jeg har kendskab til,
gik ud på, at man lod fire forskellige "dowsers" "kortlægge" nøjagtig samme
område.

Der var ikke sammenfald mellem så meget som én eneste linje.

Fra : Jonas Kofod

Dato : 15-12-04 23:15

"G.B." <nonono@nospam.invalid.com> skrev i en meddelelse
> [...]
samme
> område.
>
> Der var ikke sammenfald mellem så meget som én eneste linje.

Og havde der været var det en bedrift større end Röntgens opdagelse af
røngtenstrålingen.

Så hvis der sidder nogen derude og mener at det passer og de kan præsentere
en vaskeribøjle eller andet mere sofistikeret udstyr der måler de samme
jordstråler hver gang, hvert sted. Så skal jeg nok skrive den videnskabelige
artikel - så deler vi Nobelprisen

Egentligt sjovt der ikke er nogen der har gjort det allerede - nu det passer

Fra : Benny Mortensen 9380

Dato : 16-12-04 14:08

"Jonas Kofod" <KofodFJERN@kampsax.dtu.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Postulater der er pjat udkommer som TV programmer, der viser et enkelte
> manipulerede tilfælde, for naive fjolser.

Du vil skrive den videnskabelige artikel, og har allerede stemplet de folk,
som det skulle hjælpe, som " Naive fjolser "... Sig mig, er du ikke lidt
naiv.

Den Engelske, var lavet af et af de store hospitaler i London, jeg ved ikke
om de laver udsendelser for naive fjolser, men det kan da undersøges. Hvis
du gider. Jeg gider ikke, jeg er ikke så skeptisk som dig. Den anden var
lavet af DR, så den kan de sikkert nemt finde til dig.

Drik mælk, det giver kalk til dine knogler.... Det er videnskabeligt bevist.
Pas nu på med at drikke mælk, for det afkalker dine knogler...Ja du tror det
er løgn, men det er videskabeligt bevist. Virker det ikke betryggende ??
.

Hajbrusk, skulle virke forebyggende og også helbredende på kræft. Det er
ikke videnskabeligt bevist. Hvorfor ikke ??... Ret mange af dem, fik det
faktisk bedre, ja enkelte blev helbredt... Så kommer det.... Ja enkelte, det
beviser ikke noget vel ???..... Dødeligheden var temmelig høj ikke sandt
????...... Joh, det er rigtigt... Men ..... Enkelte blev helbredt.... Næsten
alle, fik det bedre....Mange levede væsentligt længere end
forventet.....Hovsa, hvad var nu det for noget ??????....End forventet !!.
Ja for hvilke forsøgspersoner kunne man få lov at bruge... Helt og aldeles
kun patienter, som allerede var opgivet, de var kort og godt døde, de var
bare ikke klar over det endnu.... Men lad os så lige spole lidt tilbage.....
" Enkelte blev helbredt " ... Fandme flot, de var jo opgivet af det
etablerede system. Prøv du at fortælle dem, som blev helbredt, at det bare
var fordi de var nogle naive fjolser.... De vil sikkert svare....Hvad
betyder det... ? Jeg er et levende naivt fjols, og det er ikke så lidt
bedre, end at være et dødt naivt fjols, og hvad som er endnu bedre, jeg er
et raskt levende naivt fjols, og det er ikke så lidt bedre, end at være en
gammelklog død professor.

Det er det underlige, nogle forventer mirakler, og selv om de venter på dem,
så ser de dem slet ikke, når de endelig kommer. Kan du give mig en
forklaring på det ??...

M.V.H......Benny..

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 16-12-04 14:24

> du gider. Jeg gider ikke, jeg er ikke så skeptisk som dig.

Det er problemet med jordstråler. Man skal tro på dem. Det skal man også på
Gud, og det har i hvert fald hjulpet rigtigt mange mennesker. Det er bare
ikke det samme som at han eksisterer.

Mvh Maria

Fra : Benny Mortensen 9380

Dato : 17-12-04 19:10

> [...]

> Gud, og det har i hvert fald hjulpet rigtigt mange mennesker. Det er bare

Tja, det er nok helt rigtigt.... Men du tager helt og aldeles fejl....
Når du har din tro, F.eks på Gud... Så eksisterer Gud, i hvert fald for dig.
Alle tror på et eller andet. Hvad er Gud. Gud er grundlaget for hele den
kristne tro. Altså det jeg lærte om, i al den tid jeg gik i skole.
Min lærerinde, var bare meget bedre end din.. For min lærerinde, kunne lære
mig, at Gud & kristendom er en tro, ikke en videnskab. Lige så vel, som
alle andre religioner. Du kan tro på Gud, indtil du har set ham / hende...
Derefter kan det ikke være en tro længere, nu er det en videnskab. Forskere
tror også, at visse ting er afhængige af hinanden, så det forsker de i, lige
til det enten be, eller afkræftes. Nu ved de, at det var enten rigtigt,
eller forkert.

Jordstråler, er absolut ligeglad med, om du tror på dem eller ej. Står din
seng et sted, hvor jordstrålerne er destruktive, så destruerer de dig. Men
da du ikke tror på dem, så finder du aldrig ud af, at det var jordstråler
der ødelagde dit liv. At jordstråler så næsten altid omtales i forbindelse
med folks senge, er jo ikke så underligt, det er der, de kan lave størst
skade, da man sådan ca tilbringer 1/3 af sin tid der. Men tag endelig ikke
fejl, man er ikke spor i tvivl om, at jordstrålerne findes, man er bare lidt
uenige om hvor stor betydning de har. Altså præcist som med
højspændingskablerne. Staten har accepteret, at ejendomme, som ligger
inden for 80 meter fra højspændings master opkøbes, medens diverse
foreninger kæmper for at få det op til 120 - 150 meter. Selvom det ikke er
videnskabeligt bevist, at de er skadelige. Man kan heller ikke bevise det
modsatte.

M.V.H.....Benny..

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 17-12-04 22:46

> Jordstråler, er absolut ligeglad med, om du tror på dem eller ej. Står
din
> seng et sted, hvor jordstrålerne er destruktive, så destruerer de dig.

Nej, for de findes ikke. Noget, der ikke findes, kan ikke destruere noget
som helst - medmindre man tror på det.

Mvh Maria
- der synes det her mere ligner en filosofisk diskussion end noget andet.

Fra : Benny Mortensen 9380

Dato : 18-12-04 05:24

> [...]
>
> Mvh Maria
> - der synes det her mere ligner en filosofisk diskussion end noget andet.

Der har du din mening. Jeg er af en anderledes opfattelse. Det kunne jo
være sjovt at mødes, så hver især kunne underbygge diverse ideer.

M.V.H.....Benny..

Fra : Jonas Kofod

Dato : 18-12-04 13:12

> [...]
> >

> Der har du din mening. Jeg er af en anderledes opfattelse. Det kunne jo
> være sjovt at mødes, så hver især kunne underbygge diverse ideer.

Men problemet er jo så at alt det du holder på ikke er underbygget og ikke
vil blive det.

Fra : Benny Mortensen 9380

Dato : 18-12-04 21:46

"Jonas Kofod" <KofodFJERN@kampsax.dtu.dk> skrev i en meddelelse

Tja, der har du sikkert ret, men har du det...?? Så må du trods alt
indrømme, at det havde jeg også, hvis jeg skrev det modsatte til dig.
Dem som ikke tror, benægter dem... Men de har ikke kunnet bevise at de har
ret. Dem som tror, har det samme problem, de kan ikke overbevise
benægterne, at de er der. Men skidt, som regel løser problemet sig selv.
Der blev gennem mange år, ikke bevilget penge til flere toiletter, på
afdelingen for patienter med tarmkræft, på Århus Kommune hospital.
Det var ikke nødvendigt.... I hvert fald, ikke før ham, som hidtil havde
påstået, at det ikke var nødvendigt, selv blev patient der. Den må i også
gerne checke rigtigheden af.

M.V.H.....Benny..

M.V.H.....Benny..

Fra : David T. Metz

Dato : 20-12-04 12:18

Benny Mortensen 9380 wrote:
> "Jonas Kofod" <KofodFJERN@kampsax.dtu.dk> skrev i en meddelelse
>
> Tja, der har du sikkert ret, men har du det...??

Du skriver nogle beundringsværdige sætninger.

David

Fra : G.B.

Dato : 17-12-04 22:46

"Benny Mortensen 9380" <wrapup1@kittymail.com> skrev i meddelelsen

> Jordstråler, er absolut ligeglad med, om du tror på dem eller ej.
> Står din seng et sted, hvor jordstrålerne er destruktive, så
> destruerer de dig.

Du milde - sikke dog en gang vrøvl.

Financiér dog endelig dowsernes leveomkostninger, hvis du ikke har andet at
bruge dine hårdt tjente penge til, men lad være med at slå det op som et
faktum, for det er ikke mere et faktum, end at der skulle eksistere en
"gud" som interesserer sig for dig og mig.

Desuden - når man ikke engang kan få den mindste smule sammenfald i SAMME
område med tre forskellige dowsere, bliver det i mine øjne totalt
latterligt, men enhver er jo tilsyneladende salig i sin tro...

Fra : Benny Mortensen 9380

Dato : 18-12-04 06:14

> [...]
> område med tre forskellige dowsere, bliver det i mine øjne totalt
> latterligt, men enhver er jo tilsyneladende salig i sin tro...

Lige hvordan jeg skulle financiere dem, kan jeg ikke få øje på, for jeg har
ikke brugt en krone på dem. Så det må jo være dig der vrøvler, hvis nogen
af os gør det. Men lad os så høre, hvis nu verden er så sikker på, de ikke
findes. Hvorfor forskes der så i deres indflydelse på mennesket. Det er jo
komplet latterligt.

Hvad højspændings ledninger angår, så betragtes det også som noget vrøvl...
Hvorfor opkøber staten så ejendomme, som ligger inden for 80 meter fra dem.

Nu ved jeg ikke lige, hvordan en dowser ser ud. Men du snakker om tre
målinger. Hvor lang tid var der mellem disse målinger. For indtil videre,
har du ikke nævnt noget, som umuliggør, at de sagtens kunne have lavet
korrekte målinger, alle tre. Men du har da ret i, at enhver er salig i sin
tro. Du har indtil videre, antaget, at det er noget vrøvl, og det vil du
åbenbart kæmpe for. For mit vedkommende, er jeg nok mere modtagelig, for
det er et område, som har min interesse. Jeg kan ikke umiddelbart bevise at
de er der, men jeg kan heller ikke modbevise det, så derfor står alle
muligheder åbne. Hvad resultatet så end bliver, så er det stadigt lige
spændende.

Religion er stadig tro, og ikke at forveksle med videnskab. Så der må man
igen sige... Troen flytter bjergene... Øbro klarer resten . Men
eftersom jeg gennem min skolegang lærte om det, og stadig er medlem af
folkekirken, ja så må jeg vel antages enten at tro på Gud, eller være for
doven til at melde mig ud.

Hvad angår Arafat... Hvem stod ved siden af... Kom så og sig, at det ikke
var en politisk beslutning, som mest gik ud på, at se om man af den vej
kunne skabe fred.

M.V.H.....Benny..

Fra : G.B.

Dato : 18-12-04 14:51

> Nu ved jeg ikke lige, hvordan en dowser ser ud. Men du snakker om tre
> målinger. Hvor lang tid var der mellem disse målinger.

En dowser er en, som betjener sig af pilekviste eller lignende til at
finde vand (eller jordstråler). Processen hedder "dowsing" på engelsk.

Forsøget blev så vidt jeg husker (det er et par år siden) iværksat af
BBC's videnskabsjournalister med behørig overvågning, og de tre dowsere
ankom hver især én time efter, at den sidste havde forladt
forsøgsområdet. Deres resultater blev optegnet på et detaljeret kort over
området.

Fra : Benny Mortensen 9380

Dato : 18-12-04 21:50

> [...]
> ankom hver især én time efter, at den sidste havde forladt
> forsøgsområdet. Deres resultater blev optegnet på et detaljeret kort over

Okay, men hvad skulle de finde ??... Vand eller jordstråler ??...
Vand kan du finde med pilekvisten, men den du'r mig bekendt, ikke til at
finde jordstråler med.

M.V.H.....Benny..

Fra : G.B.

Dato : 18-12-04 23:24

> Okay, men hvad skulle de finde ??

Jordstråler.

Fra : Benny Mortensen 9380

Dato : 20-12-04 07:29

> "Benny Mortensen 9380" <wrapup1@kittymail.com> skrev i meddelelsen

> Jordstråler.

Ja så skal de da vist ikke bruge pil. Der er vist noget en slat forvirring
her. Det vil vist svare til at lede efter telefonnumre i en kriminalroman.
Pil bruger man til at finde et egnet sted at bore / grave en brønd. Ikke
til at finde jordstråler. Ikke så mærkeligt, at jordstråle målinger bliver
noget underlige, hvis de bruger pil ..

M.V.H.....Benny..

Fra : Jonas Kofod

Dato : 18-12-04 15:05

> [...]

vrøvl...
> Hvorfor opkøber staten så ejendomme, som ligger inden for 80 meter fra

Hvem i alverden har dog bildt dig det ind?

Ud over det er forkert - så er det osse en konspirationsteori om at staten
skulle have en viden om et fænomen som man ikke offentligtgør.

Fra : Benny Mortensen 9380

Dato : 18-12-04 22:01

> [...]
>
> Ud over det er forkert - så er det osse en konspirationsteori om at staten
> skulle have en viden om et fænomen som man ikke offentligtgør.

Altså, du laver konspirationen. Jeg fortæller det bare. Hvorfor det
umiddelbart virker interessant for mig, er at min ejendom ligger 100 meter
fra højspændingsmaster, så hvis der laves nye regler, så bliver min ejendom
opkøbt. Som reglerne er, bliver jeg boende. Derfor er det interessant.
Hvis der ikke er nogen fare, så vil jeg helst blive boende, men er de
kræftfremkaldende, så vil jeg gerne væk. Men evig og altid, er der jo disse
kloge mennesker, som alligevel ikke aner en skid, men som er utroligt
aktive, i at fortælle alle andre, at det er noget vrøvl. Spørgsmålet er så
bare, hvad er det, som er noget vrøvl ??..
Jeg vil da gerne påstå, at hvis staten ønsker et eller andet, så tromler den
hen over alt, dog lader den som om den hører efter, hvad folk mener, men
kører alligevel frem, med kæft trit og retning politik. Er du i tvivl om
rigtigheden, så skal du da være velkommen til at komme og se alle akterne i
sagerne. Jeg har dog ikke fattet, hvorfor... Jo måske sparede de lidt penge
i expropriationer, men dem kom de til at bruge i advokat salærer, men det
var måske en anden kasse der skulle betale dem ???.. Eller var der en dybere
mening... Mange af disse advokater, sidder jo idag i F.eks byrådet,
amtsrådet... For slet ikke at nævne folketinget, så jamen du har måske
ret.... Det var måske slet ikke så tilfældigt endda, at de tabte sagerne så
let.

M.V.H.....Benny..

Fra : Jonas Kofod

Dato : 19-12-04 00:48

> [...]

> amtsrådet... For slet ikke at nævne folketinget, så jamen du har måske
> ret.... Det var måske slet ikke så tilfældigt endda, at de tabte sagerne

Bortset fra alt det tågesnak som hele tråden er fuld af - så har du ikke
forklaret om "det med højspændingsledninger betragtes som vrøvl".

Det lader til at du ikke er i stand til at skelne mellem 1. Påvisningen af
et fysisk fænomen (f.eks. om jordstråling eller stråling fra
højspændingsledninger eksisterer) og 2. Risikovurderingen af konsekvenserne
ved dette fænomen (som ganske rigtigt er en politisk overvejelse om 100
meters grænser m.m.).

Du tror forkert hvis "det med højspændingsledninger betragtes som vrøvl" og
staten har en hemmelig viden der gør at de alligevel tager forholdsregler
her i mod.

1: Stråling fra højspændingsledninger velkendt og kan findes beskrevet i en
hvilken som helst begynderbog om elektromagnetisme.

2: Hvorledes denne stråling påvirker mennesker ved lang tids påvirkning er
ikke fastlagt - trods statistiske undersøgelser m.m. Men ud fra et
forsigtighedsprincip har man politisk valgt nogle forholdsregler.

Så denne historie dækker ikke over hemmeligholdelsen af et fænomen eller et
eller andet paradoks i forhold til hvad man gør og hvad man siger, der kan
forklare hvorfor jordstråler skulle "undertrykkes" anerkendelsesmæssigt. For
med jordstråler er problemet at de falder for testen i pkt 1 - de eksisterer
nemlig ikke - og alle de mennesker der påstår at have målt dem - de har ikke
målt dem.

Fra : Benny Mortensen 9380

Dato : 20-12-04 08:11

> Bortset fra alt det tågesnak som hele tråden er fuld af - så har du ikke
> forklaret om "det med højspændingsledninger betragtes som vrøvl".

Jamen har jeg sagt det ??... Jeg har skrevet, nogle betragter det som vrøvl,
andre gør ikke...

> [...]
konsekvenserne
> ved dette fænomen (som ganske rigtigt er en politisk overvejelse om 100

Uh, den er altså nu kun 80 Meter. Men visse organisationer arbejder på at
få den hævet til 150 meter. Hvor jeg så skrev, at 120 meter, havde været
nævnt som alternativ. Nu kommer du så med 100 meter.

> 2: Hvorledes denne stråling påvirker mennesker ved lang tids påvirkning er
> ikke fastlagt - trods statistiske undersøgelser m.m. Men ud fra et
> forsigtighedsprincip har man politisk valgt nogle forholdsregler.

Se at højspændings ledninger kan måles.... Det var jeg klar over...
Det er jo netop denne effekt du beskriver her, som er den interessante for
denne gruppe... Og den jeg snakker om.. Ellers ville det jo være OT herinde.

> [...]
eksisterer
> nemlig ikke - og alle de mennesker der påstår at have målt dem - de har

Som jeg tidligere har skrevet. Konspirationen, er helt for din regning.
Den vil jeg ikke have noget med at gøre. Hvem der holder hvad hemmeligt for
andre, det ved jeg ikke, og jeg gider heller ikke bekymre mig om det. I
øvrigt drejede det sig vist om højspændingen, og ikke om jordstråler. Som
du selv skriver, skadeeffekten kender man ikke, og det var den som var det
interessante. Lad nu være med at blande begreberne. Jeg henviste blot til
højspændingen, fordi det i bund og grund drejer sig om det samme.

Jamen det kan jeg da godt forstå, hvis de som nævnt i et andet indlæg bruger
pil til at lede med, så finder de dem aldrig.

Jeg har på TV set, højt uddannede mennesker, tage dem meget seriøst. Jeg
har hørt og set, en ellers ganske respekteret medarbejder ved DR, bekræfte,
at han havde fået det en del bedre, ved at følge udmålerens opfordring, til
at flytte sin seng, hvilken, han havde fulgt.
Så fortæller du, at de ikke findes. Jeg ved ikke med sikkerhed, om de
findes, men jeg kan ikke bevise at de er der, og jeg kan heller ikke bevise,
at de ikke er der. Så jeg må lige som alle andre, vente på, hvad man finder
ud af. Men indtil videre, har folk som har fulgt anvisningerne, i de
tilfælder jeg har hørt om, oplevet en bedring, altså vel at mærke, så meget
bedring, så de ikke var i tvivl, der var virkeligt sket en bedring, og for
DR medarbejderens tilfælde, uden at have været syg. Så jeg kan ikke helt
se, hvorfor skulle han lyve sig mere rask.

M.V.H.....Benny..

Fra : Jonas Kofod

Dato : 20-12-04 14:08

Der findes ikke jordstråler - og hvis der gjorde så var der nogen der havde
målt dem - og det er der ikke - slut punktum.

Fra : Benny Mortensen 9380

Dato : 20-12-04 18:44

> Der findes ikke jordstråler - og hvis der gjorde så var der nogen der
havde
> målt dem - og det er der ikke - slut punktum.

Jamen der er da ingen der tvinger dig til at blive ved. Du er da frit
stillet til at forlade emnet. Du kom selv, og du bliver nødt til selv at
forlade det igen. Dine opfattelser er jeg ikke herre over, og har ikke lyst
til at blive det. Jeg tror ikke mere på dem, end før du kom, men jeg tror
heller ikke mindre på dem. Det er jo nok det nærmeste vi to kommer.

M.V.H.....Benny..

Fra : Jonas Kofod

Dato : 16-12-04 19:02

> [...]
folk,
> som det skulle hjælpe, som " Naive fjolser "... Sig mig, er du ikke lidt

Jeg tror selv at du er klar over at jeg var ironisk.
Min pointe var at såfremt du og andre har ret i at der kan måles
jordstråler - så kan du opnå Nobelprisen i fysik. At det ikke er sket
tiltrods for at det ville være pivnemt er for mig en indikation for at det
ikke passer. For passede det ville nogen have beskrevet dem og opnået
anderkendelse for lang tid siden.

> [...]
> du gider. Jeg gider ikke, jeg er ikke så skeptisk som dig. Den anden var
> lavet af DR, så den kan de sikkert nemt finde til dig.

Jeg har ikke tænkt mig at undersøge det - for jeg er ikke naiv.
Men de udseendelser du har set passer ikke - for så ville de ikke have lavet
tv om det men en derimod en seriøs beskrivelse af det. DR sender iøvrigt
masser af overtroisk pjat - det er underholdning - problemet er bare at
typer som dig tror på det.

> [...]
det
> er løgn, men det er videskabeligt bevist. Virker det ikke betryggende ??

Sådan er videnskab hvis man kun forstår nemme firkantede konklusioner.

> [...]
> et raskt levende naivt fjols, og det er ikke så lidt bedre, end at være en

Du snakker nu om ting der kan være sande men ikke bevises. Det er der ikke
noget nyt i for os andre - så du har altså ikke kloget med noget der ændrer
på sagen eller bringer noget "jeg ikke lige havde tænkt over"
Det er ikke tilfældet med postulatet om jordstråler. Postulatet er at de
findes og de kan måles med apparater - derfor siger logikken at det kan
måles hvis de eksisterer - kan de måles kan du rapportere det - kan du
rapportere det kan du få Nobelprisen - det er ikke sket endnu. Hvorfor?
(dette er et retorisk spørgsmål)

Jeg forventer ingen mirakler.

Fra : Benny Mortensen 9380

Dato : 17-12-04 21:44

> [...]
> tiltrods for at det ville være pivnemt er for mig en indikation for at det
> ikke passer. For passede det ville nogen have beskrevet dem og opnået

Hvis professorer kan skændes om det, hvordan skulle jeg så kunne blande mig
i snakken. Hvis det ikke passer ind i tiden med jordstråler, så er det et
andet projekt der udvælges til Nobel's fysikerpris, som passer politisk
bedre ind i tiden. Det forklarer, hvorfor Dalai Lama skulle snakke fred i
200 år, for at få fredsprisen.

Men som nævnt i det andet indlæg, jordstrålerne er ligeglade, er man på et
destruktivt sted, så destruerer de en, uanset om man tror på dem eller ej.
Jeg kan gå ned og købe 30 meter 50 Ohm's kabel, men med mit multimeter, er
modstanden i kablet 0 Ohm. Efter 5 år, bør jeg skifte det ud, for det har
mistet sin indre modstand, men mit multimeter siger stadig 0 Ohm. Men jeg
er nødt til at tro på, at de har ret. Når jeg har skiftet det, kan jeg
mærke, at der måtte være noget om snakken, for det nye kabel, virker bedre
end det gamle. Var du kommet for 20 år siden, så vidste jeg, at det var
korrekt, og kunne bevise det. Det kan jeg ikke mere, og forklaringen på
det, strider også imod al fornuft, og jeg er ikke sikker på, at jeg kan få
det bekræftet nogle steder, men alligevel er jeg ikke spor i tvivl om, at
jeg har ret.

Jeg kan også præsentere dig for et sted, hvor du vil være enig med mig, i at
det går ned af bakke. Alt fortæller, at det går nedad bakke. Men det
føles, som går man op af bakken, men du kan tydeligt se, at du går ned.
Vender man om, og går op, føles det som at gå ned, men alt fortæller, at du
går op. Hælder du vand på vejen, løber det minsandten op af bakken. Altså
stik imod al fornuft, men ikke desto mindre, tilfældet.

Sådan kunne jeg blive ved. Det er muligt, nogle ting ikke lyder rationelt,
men det forhindrer det ikke i at være tilfældet.

Jeg ville sådan set meget hellere høre, om vedkommende der fik målt sit hus,
hvad han har fået ud af det. Om han har kunnet registrere nogen forskel.
Ikke fordi jeg mistror de udsendelser jeg har set, men her er det jo noget
sjovere, når man har fat, direkte i personen. I øvrigt, hvem fik han til at
måle det. Jeg mener der bor en, vistnok mellem Hobro og Randers som finder
jordstråler. Det er umiddelbart den eneste, jeg lige kan komme i tanker om.

M.V.H.....Benny..

Fra : G.B.

Dato : 17-12-04 22:47

> hvorfor Dalai Lama skulle snakke fred i 200 år, for at få fredsprisen.

Nåååh, hvor længe skulle Yassir Arafat så snakke for at få fredsprisen?

Georg

Fra : Uffe Ravn

Dato : 18-12-04 23:09

> [...]

> er nødt til at tro på, at de har ret. Når jeg har skiftet det, kan jeg
> mærke, at der måtte være noget om snakken, for det nye kabel, virker bedre

I debatten om jordstråler tjener ovenstående indlæg, det udemærkede eksempel
på din ringe videnskabelige/tekniske forståelse.

I al den tid man har talt om indre modstande i coaxialkabler har man været
istand til at måle den, dog naturligvis ikke med et multimeter, det ved
enhver med bare et minimum af teknisk indsigt.

Jeg ser frem til den dag nogen er i stand til, med videnskabelig baggrund,
at beskrive jordstrålers natur, opståen, udbredelse, afbøjning, dæmpning,
ledning og reflektion.

Mvh. Uffe Ravn

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 19-12-04 23:09

> Jeg ser frem til den dag nogen er i stand til, med videnskabelig baggrund,
> at beskrive jordstrålers natur, opståen, udbredelse, afbøjning, dæmpning,
> ledning og reflektion.

Jeg vil være helt tilfreds med at finde en eller anden form for måling - det
er jo i princippet ligegyldig hvilken, bare det kan måles.

Mvh Maria

Fra : Jonas Kofod

Dato : 20-12-04 01:23

> Jeg vil være helt tilfreds med at finde en eller anden form for måling -
det
> er jo i princippet ligegyldig hvilken, bare det kan måles.

Ja ligesom Ørsted med elektromagnetismen - han kunne påvise den med metoder
der ikke afviger sig væsentligt fra at gøre en ballon statisk og lege med
den i håret.
Senere kunne en masse bl.a. italienere få rodet med at udlede en masse
uhyggelige beskrivende ligninger og alt muligt andet mas.
Æren og prædikatet som elektromagnetismens fader gik til den kære Ørsted
trods alt. Det er sådan man skulle have det

Fra : Benny Mortensen 9380

Dato : 20-12-04 08:25

> [...]
> at beskrive jordstrålers natur, opståen, udbredelse, afbøjning, dæmpning,

Tja, Hvis du havde læst indlægget fra 17 / 12, så havde du læst, at var du
kommet for 20 år siden, så skulle jeg forklare dig hvad / hvorfor, og endnu
bedre, bevise det for dig. Så den viden du efterlyser, den har jeg haft,
men har den ikke mere. Sørgeligt men sandt. Men jeg har da lov til at
håbe, at den vender tilbage, selvom jeg ikke selv tror på det mere.
Det ville nok heller ikke gavne noget, for da det ikke er blevet holdt
vedlige, så er 20 år, nok lige et lidt for stort hul. Der er sket mange
ting i de 20 år, som jeg stadigt ville være totalt uvidende om. Men
desværre, indtil videre er det hele bare glemt, et stort sort hul, og det
har heller ikke hjulpet at læse i alle de gamle bøger, det er stadig lige
sort.
Så derfor har jeg solgt en del ud af biblioteket. Som jeg også skrev i det
indlæg, det kunne jeg også godt give en forklaring på, men den kan jeg nok
heller ikke få bekræftet, men jeg er ikke selv i tvivl om, at den er
korrekt.

M.V.H.....Benny..

Fra : CC

Dato : 24-01-05 08:42

"H Bøgebjerg" <virker@ikke.dk> wrote in message
> [...]
> Hos en massør/fyssioterepeut ligger men på en madres med hul i til næsen.
> Kan sådan en købes til rimelige penge og måske nogen har et link

Hej Helle,
Har du prøvet Tempur madrasser?
Vi havde tidligere nogle egentlig ganske fortrinlige Dux boxmadrasser, dog
efterhånden en 8- 9 år gamle og især min samlever havde altid problemer med
ryg og nakkesmerter og gik derfor til massør, fysioterapi og kiropraktor
ugentlig (heldigvis har hendes arbejdsgiver en sundhedsordning hvor
ovennævnte indgår). Jeg kunne selv kun ligge i sengen i max 5 - 6 timer før
jeg var helt radbrækket.
Det endte med, at vi investerede i 2 tempur madrasser og siden vi fik dem,
har hun 7 - 9 - 13 ikke haft hverken ryg eller nakkeproblemer og jeg kan nu
sove i 10 timer i træk i de nye senge uden problemer.
Største ulempe, er dog at priserne er temmelig pebrede.
Jeg er ikke klar over, om nogen af de billigere skummadrasser har samme
egenskaber.
Men du kunne jo evt. overveje, at få en madras på prøve - dog skal du være
opmærksom på, at Tempur idag ikke tilbyder returret, men ombytningsret efter
30 dage, hvilket er en stor fejl, men måske kan du få en forretning til at
skrive under på, at de vil give returret.
hilsen
Claus

Fra : Morten Hildebrandt J~

Dato : 03-02-05 14:04

Ja, det gør min kone og hun er også healingmassør og kan måske
hjælpe dig videre. Første gang er gratis.

RIng evt. 66 13 31 13 eller 26 85 17 36.

Vi bor i Odense M.

MVH
MH

Fra : G.B.

Dato : 04-02-05 13:06

Morten Hildebrandt Jensen <mortenhildebrandt@yahoo.dk> skrev i meddelelsen

> Ja, det gør min kone og hun er også healingmassør og kan måske
> hjælpe dig videre. Første gang er gratis.

(Suk) Reklamer er IKKE velsete i nyhedsgrupperne. Hold venligst op med det.

--
"Propaganda does not deceive people; it merely
helps them to deceive themselves." Eric Hoffer