Vedr. Teak-rens og rustfri skruer.
Fra : Per Strandhauge

Dato : 14-12-04 00:16

Hej!

I august måned købte jeg en 20' Fåborg med kahyt. Den forrige ejer havde
ikke gjort noget ved træværket (som hovedsaligt består af teaktræ) sidste
år, så nu skal den have en ordentlig omgang, da det er meget beskidt og
fedtet. Jeg har pillet alt teak-træet, som var skruet fast med messingskruer
og div. lister, ud af båden.

Jeg havde på forhånd købt noget teak-træ rens i Biltema i Helsingborg og det
virker for så vidt også fint nok. Problemet er bare, at jeg nu kan se, at
jeg ikke har nok teak-træ rens.
Derfor vil jeg høre om der er andre alternativer? Kan man f.eks. bruge
grundrens? Kan man selv lave teak-træ rens?

Som tidligere nævnt var teak-træet skruet fast med messingskruer. Mange var
irrede og næsten tæret væk inde i træet. Nu vil jeg have skiftet til rustfri
skruer. Er der nogen, der kan anbefale, hvor jeg køber disse (gerne on-line
handel)?

Med venlig hilsen
Per Strandhauge.

Fra : Niels & Astrid

Dato : 28-12-04 00:05

Hej Per. Ang. teak-rens, det består mestendels af Oxalsyre, som du med
fordel kan købe i en farvehandel ca. 100,- /kg, (flugger), få
farvehandleren til at forklare hvordan det bruges, så funker det bare mvh.
Niels F.