MySql curdate() ?
Fra : Martin Ploug

Dato : 13-12-04 20:37

Hej

Kan nogen her henvise til en god side, der beskriver brugen
af curdate() ?

Jeg skal hjælpe en med at lave en mysql forespørgsel, som
skal tjekke om en dato er = eller efter en valgt dato

Jeg har lige skrevet lidt brudstrykker. der mangler noget medn hvad ?

where (dato) = curdate or (dato) > curdate

Nedenstående er copy / pasted ud af en anden sammenhæng.
SELECT DATE_ADD(CURDATE(), INTERVAL -1 DAY);

Har kigget lidt her http://dev.mysql.com men ved ikke, om der står
noget om en såda forespørgsel.

På forhånd tak.

Venlig hilsen

Martin

Fra : Peter Brodersen

Dato : 13-12-04 21:56

On Mon, 13 Dec 2004 20:36:57 +0100, "Martin Ploug"
<mploug@mail.tele.dk> wrote:

>Jeg har lige skrevet lidt brudstrykker. der mangler noget medn hvad ?
>
>where (dato) = curdate or (dato) > curdate

curdate er en funktion, så husk parenteser:
   where (dato) = curdate() or (dato) > curdate()

Eller bare:
   where (dato) >= curdate()

>Nedenstående er copy / pasted ud af en anden sammenhæng.
>SELECT DATE_ADD(CURDATE(), INTERVAL -1 DAY);

Også her står der CURDATE() og ikke blot CURDATE

--
- Peter Brodersen